Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata
U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pokrenut edukacijski program Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi (ALCT) koji se razvio u okviru šireg projekta Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Reading and writing for critical thinking - RWCT). RWCT je međunarodni projekt, u koji...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315067/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji Novi Sad : 2005 |
| Glavni autor: | Kamenov, Željka (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02928naa a2200217uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131111s2005 xx 1 hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)272350 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Kamenov, Željka | |
| 245 | 1 | 0 | |a Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata / |c Kamenov, Željka. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Educating academic lecturers for better quality of students' education | |
| 300 | |a 14-15 |f str. | ||
| 520 | |a U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pokrenut edukacijski program Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi (ALCT) koji se razvio u okviru šireg projekta Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Reading and writing for critical thinking - RWCT). RWCT je međunarodni projekt, u koji je danas uključeno već tridesetak zemalja, a pokrenuli su ga International Reading Association (Međunarodna udruga za čitanje) u suradnji s University of Northern Iowa, Cedar Falls, Iowa, College of William and Mary, Williamsburg, Virginia i Open Society - New York. U Hrvatskoj nositelj projekta je Forum za slobodu odgoja iz Zagreba, a voditelj visokoškolskog projekta je prof. dr. Vlasta Vizek Vidović s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i prorektor Sveučilišta za međunarodne odnose. U okviru edukacije nastavnici stječu vještine koje studentima pomažu kritički misliti, preuzimati odgovornost za vlastito učenje, aktivno slušati, učiti u suradnji s drugima, steći naviku za učenje kroz cijeli život. U tu svrhu osmišljen je sustav koraka i konkretnih tehnika u poučavanju koji se temelji na postavkama kognitivističkih teorija učenja. Posebnu kvalitetu projekta predstavlja izravna primjenjivost naučenog kao i fleksibilnost u primjeni u različitim akademskim disciplinama. Projekt je svoju visoku vrijednost dokazao i međunarodnom evaluacijom. Svi relevantni podaci o projektu i njegovoj evaluaciji mogu se pronaći na web stranici www.rwct.org . Program je do danas završilo više od stotinu polaznika iz visokog školstva, a tiskani su i prateći priručnici posebno prilagođeni zahtjevima visokoškolske nastave. U izlaganju će biti prikazan ovaj program, razmotrit će se njegovo uklapanje u temeljna načela obrazovanja studenata prema Bolonjskoj deklaraciji i izložit dosadašnja iskustva u njegovoj primjeni u visokoškolskoj nastavi. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 0130485 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a akademsko obrazovanje, aktivno učenje, kritičko mišljenje, Bolonjski proces |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a academic education, active learning, critical thinking, Bologna process |l eng |2 crosbi | ||
| 773 | 0 | |a Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji (4-5.11.2005. ; Novi Sad, Srbija) |t Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji |d Novi Sad : 2005 |g str. 14-15 | |
| 942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Strucni - Predavanje - Sazetak | ||
| 999 | |c 315067 |d 315065 | ||