Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata

U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pokrenut edukacijski program Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi (ALCT) koji se razvio u okviru šireg projekta Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Reading and writing for critical thinking - RWCT). RWCT je međunarodni projekt, u koji...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315067/Details
Matična publikacija: Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji
Novi Sad : 2005
Glavni autor: Kamenov, Željka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02928naa a2200217uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)272350 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Kamenov, Željka 
245 1 0 |a Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata /  |c Kamenov, Željka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Educating academic lecturers for better quality of students' education 
300 |a 14-15  |f str. 
520 |a U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pokrenut edukacijski program Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi (ALCT) koji se razvio u okviru šireg projekta Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Reading and writing for critical thinking - RWCT). RWCT je međunarodni projekt, u koji je danas uključeno već tridesetak zemalja, a pokrenuli su ga International Reading Association (Međunarodna udruga za čitanje) u suradnji s University of Northern Iowa, Cedar Falls, Iowa, College of William and Mary, Williamsburg, Virginia i Open Society - New York. U Hrvatskoj nositelj projekta je Forum za slobodu odgoja iz Zagreba, a voditelj visokoškolskog projekta je prof. dr. Vlasta Vizek Vidović s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i prorektor Sveučilišta za međunarodne odnose. U okviru edukacije nastavnici stječu vještine koje studentima pomažu kritički misliti, preuzimati odgovornost za vlastito učenje, aktivno slušati, učiti u suradnji s drugima, steći naviku za učenje kroz cijeli život. U tu svrhu osmišljen je sustav koraka i konkretnih tehnika u poučavanju koji se temelji na postavkama kognitivističkih teorija učenja. Posebnu kvalitetu projekta predstavlja izravna primjenjivost naučenog kao i fleksibilnost u primjeni u različitim akademskim disciplinama. Projekt je svoju visoku vrijednost dokazao i međunarodnom evaluacijom. Svi relevantni podaci o projektu i njegovoj evaluaciji mogu se pronaći na web stranici www.rwct.org . Program je do danas završilo više od stotinu polaznika iz visokog školstva, a tiskani su i prateći priručnici posebno prilagođeni zahtjevima visokoškolske nastave. U izlaganju će biti prikazan ovaj program, razmotrit će se njegovo uklapanje u temeljna načela obrazovanja studenata prema Bolonjskoj deklaraciji i izložit dosadašnja iskustva u njegovoj primjeni u visokoškolskoj nastavi. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130485 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a akademsko obrazovanje, aktivno učenje, kritičko mišljenje, Bolonjski proces  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a academic education, active learning, critical thinking, Bologna process  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji (4-5.11.2005. ; Novi Sad, Srbija)  |t Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji  |d Novi Sad : 2005  |g str. 14-15 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Strucni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 315067  |d 315065