Utjecaj zainteresiranosti i nepoticanog samoreguliranog učenja na krajnji ishod učenja građe i svojstva tla
Za uspješno savladavanje gradiva pri poučavanju, neophodno je pobuditi interes učenika za kontekst poučavanja izborom prikladnih aktivnosti učenja. Pri tome je vrlo važan i odnos učenika prema učenju te način kako samostalno uče nakon početnog učenja u školi. Ovo istraživanje usmjereno je na ispitiv...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001122504/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Educatio biologiae (2020), 6 ; str. 46-64 |
Glavni autori: | Balažinec, Marina (Author), Radanović, Ines, Sertić Perić, Mirela |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.32633/eb.6.4 Hrčak |
LEADER | 04856naa a22003734i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001122504 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20220121154108.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 211228s2020 ci d |o |0|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.32633/eb.6.4 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001122504 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |2 2011 | |
100 | 1 | |a Balažinec, Marina |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Utjecaj zainteresiranosti i nepoticanog samoreguliranog učenja na krajnji ishod učenja građe i svojstva tla |h [Elektronička građa] / |c Marina Balažinec, Ines Radanović, Mirela Sertić Perić. |
300 | |b Graf. prikazi. | ||
504 | |a Bibliografija: str. 61-63. | ||
504 | |a Sažetak ; Abstract. | ||
520 | |a Za uspješno savladavanje gradiva pri poučavanju, neophodno je pobuditi interes učenika za kontekst poučavanja izborom prikladnih aktivnosti učenja. Pri tome je vrlo važan i odnos učenika prema učenju te način kako samostalno uče nakon početnog učenja u školi. Ovo istraživanje usmjereno je na ispitivanje povezanosti: (i) početne zainteresiranosti učenika za teme vezane uz tematsku cjelinu Tlo, (ii) strategija učenja koje učenici koriste tijekom učenja i (iii) uspjeha na pisanoj provjeri znanja provedenoj na kraju obrađene tematske cjeline Tlo. Istraživanje je provedeno u dva odjeljenja petog razreda III. Osnovne škole Varaždin na 43 učenika. Istraživanje je pokazalo kako su učenici u dobi od 11 godina izrazito zainteresirani za učenje tema vezanih uz Tlo te su učenici koji su slabije riješili ispit, kao i oni učenici koji su ga riješili vrlo uspješno na početku učenja, iskazali jednaku zainteresiranost za učenje o tlu. Učenici koji intuitivno samostalno sistematiziraju gradivo uz namjeru uočavanja povezivanja, prepoznaju primjenu svog znanja u aktivnostima poput projekata te imaju visoku intrinzičnu motivaciju za učenje Prirode i trude se biti uspješni na nastavi, čak i ako im se ne sviđa ono što uče. Za razliku od njih, učenici koji uspješno rješavaju samo zadatke reproduktivnog karaktera nisu skloni povezivanju svog znanja i često uče napamet. Također učenici usmjereni na reproduktivno učenje ne prepoznaju da aktivnosti provedene tijekom učenja i poučavanja mogu poslužiti kao osnova s kojom mogu povezati ranije obrađena znanja. Za potrebe poticanja učenika na razmišljanje i samoregulirajuće učenje, s učenicima bi se trebale češće provoditi aktivnosti u kojima se traži argumentirano povezivanje stečenog znanja pri generiranju objašnjenja. | ||
520 | |a To successfully master the learning objectives, it is necessary to arouse students' interest in the context of teaching, by choosing appropriate teaching activities. Thereby, the attitude of students towards learning and the way they learn independently after the initial learning in school is also very important. This study focuses on examining the relationship between: (i) students' initial interest in topics related to the Soil unit, (ii) learning strategies used by students during learning, and (iii) success in the written exam conducted at the end of the Soil unit. The study was conducted in two departments of the fifth grade in the III. Elementary school Varaždin with 43 students. The research showed that 11-year-old students are extremely interested in learning about soil-related topics. Students who had low success in the written exam, as well as those who excelled at the exam at the beginning of learning, showed equal interest in learning about soil. Students who intuitively systematize the learning material to notice connections, recognize the application of their knowledge in activities such as projects and have a high intrinsic motivation to learn Nature and strive to be successful in learning, even if they do not like what they learn. In contrast, students who successfully solve only reproductive tasks, do not tend to connect their knowledge and often learn by heart. Also, students focused on reproductive learning do not recognize that activities carried out during teaching and learning can serve as a basis for relating previously processed knowledge. To encourage students to think and self-regulate learning, students should be frequently exposed to opportunities to argue the acquired knowledge in generating explanations. | ||
653 | 0 | |a Učenici |a Interes |a Učenje |a Samoregulirano učenje | |
700 | 1 | |a Radanović, Ines |4 aut | |
700 | 1 | |a Sertić Perić, Mirela |4 aut | |
773 | 0 | |t Educatio biologiae |x 1849-6520 |g (2020), 6 ; str. 46-64 |w nsk.(HR-ZaNSK)000898400 | |
981 | |b Be2020 |b B04/20 | ||
998 | |b tino2201 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.32633/eb.6.4 |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/254746 |y Hrčak |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |