Dinamika brodskih elektroagregata u autonomnom radu

U radu se promatra dinamika brodskih sinkronih elektroagregata u autonomnom radu. Na osnovi poznatih matematičkih modela sinkronog stroja, uzbudnog sustava, regulatora brzine vrtnje dizelskog motora, te potrošača (RL, asinkroni motor) formiran je cjeloviti matematički model koji opisuje vladanje bro...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:14550/Details
Glavni autor: Mirošević, Marija (-)
Ostali autori: Maljković, Zlatko (Thesis advisor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb : M. Mirošević ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 1999.
LEADER 04339nam a2200241uu 4500
005 20190514113100.0
008 s1999 ci a |||||||||| ||hrv|d
035 |a HR-ZaFER 16159 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
041 |a hrv 
080 |a 621.317.38  |h MJERENJE ELEKTRONIČKIH VELIČINA  |j MJERENJE SNAGE I RADA (UTROŠENA ENERGIJA). RADNA SNAGA. ENERGETSKI GUBICI. POTROŠNJA ENERGIJE  |e 621.317.3  |9 655 
080 |a 629.12  |h SAOBRAĆAJNO INŽENJERSTVO  |j PLOVNA PROMETNA SREDSTVA. BRODOVI. MORSKI BRODOVI. RIJEČNI BRODOVI. JEDRENJACI. PAROBRODI  |e 629.1  |9 2666 
100 1 |9 18035  |a Mirošević, Marija 
245 |a Dinamika brodskih elektroagregata u autonomnom radu :  |b magistarski rad /  |c Marija Mirošević ; [mentor Zlatko Maljković] 
260 |a Zagreb :  |b M. Mirošević ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,  |c 1999. 
300 |a 183 str. :  |b graf.prikazi ;  |c 30 cm. 
504 |a Bibliografija str. 134-135. 
520 |a U radu se promatra dinamika brodskih sinkronih elektroagregata u autonomnom radu. Na osnovi poznatih matematičkih modela sinkronog stroja, uzbudnog sustava, regulatora brzine vrtnje dizelskog motora, te potrošača (RL, asinkroni motor) formiran je cjeloviti matematički model koji opisuje vladanje brodskog elektroagregata pri udarnim promjenama opterećenja. Ispravnost modela provjerena je simuliranjem udarnog tropolnog kratkog spoja. Prikazano je načelo regulacije brzine vrtnje i opisan je regulator koji se koristi kako u regulaciji brzine vrtnje pomoćnog dizelskog motora tako i u regulaciji brzine vrtnje propulzijskog motora za slučaj da glavni brodski motor pogoni osovinski generator. Dinamika brodskih sinkronih elektroagregata u autonomnom radu promatra se u dvije varijante: pri udarnim promjenama opterećenja sinkronog generatora pasivnim RL teretom i pri zaletu asinkronog motora ( zalet bez i sa teretom). Analiziran je utjecaj promjene parametara regulatora uzbude i regulatora brzine vrtnje na odziv karakterističnih veličina elektroagregata. Definirani su zahtjevi koji se postavljaju na generator i uzbudni sustav obzirom na dopuštene promjene napona i brzine vrtnje. Učinjena je usporedba rezultata dobivenih numeričkim proračunom sa dostupnim rezultatima mjerenja. Proračun je proveden na elektroničkom računalu u programskom paketu “Matrixx”. Ključne riječi: brodski, dinamičke karakteristike, dizelski motor, elektroagregat u autonomnom radu, regulacija brzine vrtnje, regulacija napona, sinkroni generator 
520 |a The dynamics of marine diesel synchronous generators during autonomous operation has been analysed in this research paper. On the basis of already known mathematic models of the synchronous engine, excitation system, diesel motor speed control system and load (RL, induction motor), the complete mathematic model describing the marine synchronous generator “behaviour” at instantaneous load changes has been created. The model accuracy has been tested by phenomena of three pole instantaneous short circuit simulation. The principle of speed control system has been shown and the control system used for the auxiliary diesel motor speed control as well as for the propulsion motor speed control, in case when the electric power generator is driven by main engine, has been described, The dynamics of marine diesel synchronous generators during autonomous operation has been analysed in two versions: at instantaneous load changes of synchronous generator with passive RL load and at starting of induction motor (starting with or without load). The effect of voltage regulation parameter change and speed control system on the response to the characteristic values of the diesel synchronous generator has also been analysed. The requirements imposed on the generator and excitation system regarding the allowed voltage changes and speed have been defined. The comparison of numerical computation results with available measuring results has been done. The computation has been done on the personal computer under “Matrixx” Products Family. Key words: diesel motor, diesel synchronous generator during autonomous operation, dynamic characteristics, marine, speed control system, synchronous generators, voltage regulation 
700 |4 ths  |9 9162  |a Maljković, Zlatko 
942 |c M  |2 udc 
990 |a 15678 
999 |c 14550  |d 14550