|
|
|
|
LEADER |
05313nam a2200229uu 4500 |
005 |
20190218143459.0 |
008 |
s2006 ci a |||||||||| ||hrv|d |
035 |
|
|
|a HR-ZaFER 34464
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
041 |
|
|
|a hrv
|
080 |
|
|
|a 004.9:37
|j Računalne tehnike u primjeni u odnosu na učenje. E-učenje. E-ispitivanje
|9 2883
|
100 |
1 |
|
|9 31230
|a Pukljak Zoković, Dubravka
|
245 |
|
|
|a Prilagodljivi sustav za stvaranje standardiziranih objekata učenja :
|b magistarski rad /
|c Dubravka Pukljak Zoković ; [mentor Vedran Mornar]
|
260 |
|
|
|a Zagreb :
|b D. Pukljak Zoković ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,
|c 2006.
|
300 |
|
|
|a 104 str. :
|b graf. prikazi ;
|c 30 cm. +
|e CD
|
504 |
|
|
|a Bibliografija str. 100-101
|
520 |
|
|
|a Napredak u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji, posebno u području multimedije, mreža i programskog inženjerstva, upotpunjen s društvenim promjenama, potaknuo je velike promjene i u obrazovanju i obrazovnim procesima. Promjene su naročito vidljive u načinima prenošenja znanja i u izvorima nastavne građe. Kao nadopuna tradicionalnom učenju, ili čak zamjena za njega, koristi se učenje pomoću računala i to najčešće učenje putem Interneta. Pojam koji se poistovjećuje s učenjem putem Interneta je e-učenje (eng. e-learning). U širem smislu pojam e-učenja zapravo podrazumijeva suvremeni način obrazovanja na daljinu uz pomoć informacijsko komunikacijske tehnologije. U posljednjih nekoliko godina, velika količina dostupnih nestandardiziranih i neklasificiranih nastavnih sadržaja na Internetu dovela je do potrebe za standardizacijom nastavnih sadržaja s ciljem njihove ponovne iskoristivosti, te interoperabilnosti s različitim alatima za izradu nastavnih sadržaja i sustavima za upravljanje učenjem. Za postizanje navedenog bilo je potrebno donijeti standarde i specifikacije kojima bi se propisala arhitektura, usluge, protokoli, modeli podataka i sučelja za podršku učenju uz pomoć računala. Danas se rješavanjem ovih problema bave mnoge institucije i organizacije, kako javne tako i privatne. U okviru ovog magistarskog rada proučen je SCORM model koji propisuje oblikovanje sadržaja za učenja kao ponovno iskoristivih, lako dostupnih, trajnih, prilagodljivih, prihvatljivih i prenosivih objekata učenja. Primjenjujući ADL SCORM model, realiziran je prilagodljiv i proširljiv programski sustav za stvaranje standardiziranih, djeljivih objekata učenja od postojećih nastavnih materijala u elektroničkom obliku. Korištenjem opće prihvaćenih tehnologija (XML, XSD, XSLT, XHTML) omogućeno je opisivanje nastavnih sadržaja i provjera znanja, te njihova transformacija u standardizirane, ponovno iskoristive objekte učenja.
Ključne riječi
• E-učenje • Objekti učenja • Standardizacija arhitekture sustava za e-učenje • Metapodaci objekata učenja • Repozitoriji nastavnih sadržaja • SCORM (Sharable Content Object Reference Model) • SCO (Sharable Content Object) • XML tehnologija
|
520 |
|
|
|a The progress in information and communication technology, especially in the area of multimedia, networks and programming engineering, simultaneously with social transformations, fosters enormous changes in education and in education process. These changes are primarily evident in the knowledge transfer methods as well as in the education content sources. Computer based learning, usually over Internet, is traditionally used as a learning supplement or even replacement. Commonly accepted term for such learning is elearning. However, in a broader sense, the idea of e-learning implies the contemporary approach to distance learning by means of information and communication technology. The existence of enormous amount of unclassified and unstructured educational content available over the Internet in the recent years, raised the demand for education content standardization, to achieve reusability and interoperability with various educational content creation tools and learning management systems. To accomplish that, it was required to define standards and specifications for computer based learning architecture, services, protocols, data models and interfaces. At the present day, many public and private institutions and organizations are concerned with this issue. This M.Sc. thesis explains the SCORM model which promotes the creation of learning content consisting of reusable, easily accessible, durable, adaptable, affordable and interoperable learning objects. Conforming to ADL SCORM model, an adaptive and extendable application was designed and implemented within this thesis, which allows standardized shareable learning objects to be created from existing digital learning materials. Commonly accepted technologies (XML, XSD, XSLT and XHTML) were utilized to build the learning content and quizzes, as well as to provide tools for transformation of such content into standardized and reusable learning objects.
Keywords
• E-learning • Learning objects • Standardization in e-learning • Learning object metadata • Digital repositories • SCORM (Sharable Content Object Reference Model) • SCO (Sharable Content Object) • XML technology
|
700 |
|
|
|4 ths
|9 9163
|a Mornar, Vedran
|
942 |
|
|
|c M
|2 udc
|
990 |
|
|
|a 32227
|
999 |
|
|
|c 30057
|d 30057
|