Sustav električnog grijanja skretnica

SAŽETAK: Željeznički promet omogućuje neprekidno i u svako doba masovan prijevoz robe i putnika. Kretanje vlakova odvija se po željezničkoj pruzi, a za nesmetan prijelaz željezničkih vozila i vlakova s jednog kolosijeka na drugi služe skretnice. Vremenske nepogode, posebno snijeg i led onemogućavaj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:44515/Details
Glavni autor: Franjković, Dražen (-)
Ostali autori: Toš, Zdravko (Thesis advisor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb, D. Franjković ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2015.
LEADER 03491nam a22001937a 4500
005 20180409100244.0
008 150923s2015 ci ||||| m||| 00| 0 hrv d
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
080 |9 34515  |a 621.15.04:621.365  |j Kolosječni spojevi ... Utjecaji na tračnice i ceste. Električno grijanje ... 
100 |9 34507  |a Franjković, Dražen 
245 |a Sustav električnog grijanja skretnica  |b  : specijalistički rad /  |c Dražen Franjkovic ; [mentor Zdravko Toš] 
260 |a Zagreb,   |b D. Franjković ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,  |c 2015. 
300 |a 52 str.:  |b ilustr. u bojama;  |c 30 cm +  |e CD 
500 |a Tekst nad naslovom: Sveučilište u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva 
504 |a Bibliografija: str. 52 
520 |a SAŽETAK: Željeznički promet omogućuje neprekidno i u svako doba masovan prijevoz robe i putnika. Kretanje vlakova odvija se po željezničkoj pruzi, a za nesmetan prijelaz željezničkih vozila i vlakova s jednog kolosijeka na drugi služe skretnice. Vremenske nepogode, posebno snijeg i led onemogućavaju ispravno priljubljivanje skretničke prijevodnice uz voznu tračnicu i stvaraju prepreke za ispravan rad skretnice. Kako bi skretnice mogle pouzdano obavljati svoju funkciju i u zimskim uvjetima ugrađuju se grijači skretnica. Na dionici željezničke pruge Moravice – Škrljevo u tijeku je projekt "Ugradnja električnog grijanja skretnica". Električni grijači skretnica ugraditi će se na ukupno 82 skretnice u kolodvorima Moravice (21), Brod Moravice (3), Skrad (6), Zalesina (3), Delnice (9), Lokve (7), Fužine (8), Drivenik (6), Plase (6), Meja (4) i Škrljevo (7). Sustav električnog grijanja skretnica sastoji se od: - Električnih grijača u obliku štapa montiranih na unutarnjoj strani stope ili vrata glavne tračnice (cca 300 W/m) i pločastih grijača postavljenih ispod zatvarača skretnica (250 W). - Priključnog ormarića grijača montiranog uz skretnicu koji služi za prihvat i razvod kabela do grijača. - Električnog upravljačko razvodnog ormara u koji su ugrađeni elektroenergetski, kontrolno-upravljački, zaštitni i mjerni uređaji za ostvarivanje potrebnih funkcija sustava grijanja skretnica. - Vremenske stanice sa senzorima negrijane i grijanje tračnice i senzora padalina za automatsko reguliranje sustava grijanja skretnica. - Upravljačkog panela grijanja skretnica smještenog u prometnom uredu koji služi za upravljanje, kontrolu i signalizaciju sustava. - Opreme za elektroenergetsko napajanje skretnica i kabela. Napon 230 V, 50Hz za napajanje sustava električnog grijanja skretnica dobiva se preko transformatora se na dva načina: - iz distributivne mreže 3x400/230 V, 50Hz, kol. Delnice, Lokve, Fužine i Meja - iz kontaktne mreže 25kV, 50Hz, kol. Moravice, Brod Moravice, Skrad, Zalesina, Drivenik, Plase, Škrljevo. Cijeli sustav je izgrađen kao sustav izolirane niskonaponske mreže (IT) s trajnom kontrolom otpora izolacije posredstvom dvo-razinskog kontrolnika izolacije (smanjena izolacija i dozemni spoj). Sustav mreže u kombinaciji s odgovarajućom selektivnom zaštitom, pruža maksimalnu pouzdanost u radu i sigurnost osoblja glede izloženosti djelovanja previsokog napona dodira. Redovitim nadzorom i komunikacijom sa prometnim osobljem optimalno iskoristiti prednosti koje daje sustav električnog grijanja skretnica za sigurno i neprekidno izvršenje prometa. 
700 |4 ths  |9 34672  |a Toš, Zdravko 
942 |2 udc  |c S 
999 |c 44515  |d 44515