Analiza potrošnje električne energije za električnu vuču

SAŽETAK: Električna vuča energetski je učinkovitija i ekološki prihvatljivija u odnosu na dizelsku vuču. Sam postupak elektrifikacije dijela željezničke mreže pruga donosi znatne uštede u pogonskoj energiji, što je prvi korak za postizanje ušteda. Da bi se ostvarile dodatne uštede na troškovima elek...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:44873/Details
Glavni autor: Karakašić, Jurica (-)
Ostali autori: Milardić, Viktor (Thesis advisor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb, J. Karakašić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2016
LEADER 04498nam a22002057a 4500
003 HR-ZaFER
005 20180404181304.0
008 160209s ci ||||| m||| 00| 0 hrv d
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
080 |9 34842  |a [656.03+65.011.47]:621.33(497.5) 
100 |9 34839  |a Karakašić, Jurica 
245 |a Analiza potrošnje električne energije za električnu vuču :  |b specijalistički rad /  |c Jurica Karakašić ; [mentor Viktor Milardić] 
260 |a Zagreb,   |b J. Karakašić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,  |c 2016 
300 |a 84 lista :   |b graf. prikazi [u boji], tablice ... ;   |c 30 cm +  |e CD 
504 |a Bibliografija: listovi 58-59. Sažetak na eng. i hrv. jeziku. - Životopis 
520 |a SAŽETAK: Električna vuča energetski je učinkovitija i ekološki prihvatljivija u odnosu na dizelsku vuču. Sam postupak elektrifikacije dijela željezničke mreže pruga donosi znatne uštede u pogonskoj energiji, što je prvi korak za postizanje ušteda. Da bi se ostvarile dodatne uštede na troškovima električne energije za električnu vuču, potrebno je kontinuirano pratiti i analizirati potrošnju električne energije. Analiza potrošnje električne energije i uvid u postojeće stanje postrojenja za napajanje električne vuče predstavljaju podlogu za definiranje zaključaka, područja koja se mogu obuhvatiti i aktivnosti koje se mogu provesti kako bi se postigle dodatne uštede električne energije, odnosno smanjenje troškova za električnu energiju. U radu je analizirana potrošnja električne energije za električnu vuču na prugama HŽ Infrastrukture, te je dan pregled postrojenja za napajanje električne vuče i obračunskih mjernih mjesta. Na temelju tarifnih stavki tarifnih sustava za prijenos i opskrbu električnom energijom te jediničnih cijena, numerički i grafički je prikazano kretanje potrošnje radne i jalove energije, iznosi angažirane snage te struktura pojedinih troškova. Prikazan je iznos registrirane električne energije vraćene u prijenosnu mrežu uslijed primjene regenerativnog kočenja te je dan prijedlog mogućih aktivnosti koje mogu dovesti do smanjenja potrošnje električne energije za električnu vuču, a samim time i ukupnih troškova za električnu energiju. -   |b KLJUČNE RIJEČI: analiza potrošnje električne energije, postrojenja za napajanje električne vuče, električna energija, struktura troškova, regenerativno kočenje, ušteda električne energije 
520 |a SUMMARY: The electric traction is energetically more efficient and ecologically more acceptable than the diesel traction. The electrification procedure of the part of the rail network saves energy significantly, which is the first step in the saving process. In order to achieve the additional savings of costs of the electrical energy for the electric traction, it is necessary to continuously track and analyse the consumption of electrical energy. The analysis of the consumption of electrical energy and the insight into the current state of plant for feeding the electrical traction are the basis for defining the conclusions, fields that can be covered and activities that can be conducted in order to achieve the additional savings of the electrical energy, i.e. decreasing the costs of electrical energy. In this work the consumption of the electrical energy for the electric traction on the rails of the Croatian Railways Infrastructure (HŽ Infrastruktura), and the overview of the installations for electrical traction power supply and the calculation of measuring sites has been presented. On the basis of the tariff items of tariff systems for electrical energy transfer and supply and the unit price, the movement of operating and reactive energy, amount of the engaged energy and the structure of the costs have been presented numerically and graphically. The amount of the recorded electrical energy returned into the transfer net during the application of regenerative braking has been presented and the possible actions have been proposed that could lead to the decrease in the consumption of the electrical energy for the electric traction, and thereby to the decrease in the total costs for the electrical energy. -   |b KEY WORDS: analysis of the consumption of electrical energy, installations for electrical traction power supply, electrical energy, costs structure, regenerative braking, savings of the electrical energy 
700 |4 ths  |9 18467  |a Milardić, Viktor  |e mentor 
942 |2 udc  |c S 
999 |c 44873  |d 44873