Modeliranje praćenja i analize neispravnosti rada signalno-sigurnosnih uređaja

SAŽETAK: Funkcionalnost željezničkog sustava u velikoj mjeri ovisi o sigurnosti, pouzdanosti, raspoloživosti i mogućnosti održavanja prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog infrastrukturnog podsustava. Osnovno obilježje SS-uređaja ugrađenih na željezničkoj mreži Republike Hrvatske je izrazito h...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:44881/Details
Glavni autor: Tuškanec, Marinko (-)
Ostali autori: Abramović, Borna (Thesis advisor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb, M. Tuškanec ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2016
LEADER 04878nam a22001937a 4500
005 20180404182708.0
008 160218s ci ||||| m||| 00| 0 hrv d
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
080 |9 34859  |a [629.4.05/.08-75+656.254-75]:519.22 
100 |9 34858  |a Tuškanec, Marinko 
245 |a Modeliranje praćenja i analize neispravnosti rada signalno-sigurnosnih uređaja :  |b specijalistički rad /  |c Marinko Tuškanec ; [mentor Borna Abramović] 
260 |a Zagreb,   |b M. Tuškanec ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,  |c 2016 
300 |a 138 listova :   |b graf. prikazi, karte u boji ;   |c 30 cm +  |e CD 
504 |a Bibliografija: str. 103-108. - Sažetak na hrv. i eng. jeziku. - Životopis 
520 |a SAŽETAK: Funkcionalnost željezničkog sustava u velikoj mjeri ovisi o sigurnosti, pouzdanosti, raspoloživosti i mogućnosti održavanja prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog infrastrukturnog podsustava. Osnovno obilježje SS-uređaja ugrađenih na željezničkoj mreži Republike Hrvatske je izrazito heterogena tehnička i starosna struktura s velikim udjelom uređaja u poodmakloj fazi istrošenosti. Organizaciju održavanja obilježava nerazmjeran broj izvršnih radnika u pojedinim dionicama održavanja. S obzirom na postojeće eksploatacijske i organizacijske uvjete, učinkovito upravljanje procesom održavanja SS-uređaja predstavlja kompleksnu zadaću za upravitelja infrastrukture. U radu su definirani utjecajni čimbenici i razvojne smjernice za poboljšanje mogućnosti održavanja SS-uređaja. Istaknuta je važnost unaprjeđenja postojećeg načina prijave i praćenja neispravnosti rada SS-uređaja primjenom aplikacijskog sustava te je opisana radna verzija aplikacije SS_TK koja je trenutačno u testnome radu. Predložen je model analize neispravnosti rada SS-uređaja i definirani su osnovni težinski koeficijenti čimbenika koji omogućuju usporedbu razine pouzdanosti i raspoloživosti uređaja te učinkovitosti dionica održavanja. Izradom analize prikazana je praktična primjena modela. Kroz slijedne faze modela moguće je identificirati rizike odnosno eventualne slabosti i „kritične točke“ procesa upravljanja održavanjem SS-uređaja te sadašnje posljedično djelovanje usmjeriti na preventivne akcije smanjenja ili izbjegavanja utvrđenih rizika. To je preduvjet za podizanje kvalitete planiranja prioritetnih zahvata na održavanju, obnovi i modernizaciji SS-uređaja na željezničkoj mreži Republike Hrvatske. -   |b KLJUČNE RIJEČI: signalno-sigurnosni uređaji, RAMS-komponente, čimbenici mogućnosti održavanja, aplikacija SS_TK, težinski koeficijenti, model analize neispravnosti 
520 |a SUMMARY: The functionality of the railway system largely depends on the safety, reliability, availability and the maintainability control-command and signalling infrastructure subsystems. The main characteristic of the safety-signaling devices installed on the railway network of the Republic of Croatia is an extremely heterogeneously technical and aged structure with a large proportion of the units in an advanced stage of wear. The organization of maintenance marks a disproportionate number of executive workers in certain units of the maintenance. Considering the current organizational and exploitative requirements, effective management of maintenance of the safety-signaling devices is a complex task for the infrastructure manager. This paper defines influencing factors and development guidelines to improve the maintainability the safety-signaling devices. The paper highlights the importance of improving the existing troubleshooting procedure and the way we monitor malfunctions of the safety-signaling devices by using the application system and describes the working version of the application SS_TK which is currently testing. An analysis malfunctions model of the safety-signaling devices is proposed and defines the basic weighting coefficients that allow to compare levels of reliability and availability of the equipment and maintenance efficiency of maintenance sectors. This analysis shows the practical application of the model. By following the phases of the model it is possible to identify risks and potential weaknesses of the "critical points" of the process of maintenance management safety-signaling devices, and consequently the current action focus on preventive action to reduce or avoid the risks. This is a prerequisite for improving the quality of the planning of priority projects on the maintenance, rehabilitation and modernization of the safety-signaling devices on the railway network of the Republic of Croatia. -   |b KEY WORDS: safety-signaling devices, RAMS components, factors of maintainability, application SS_TK, weighting coefficients, model of analysis of malfunctions 
700 |4 ths  |9 34857  |a Abramović, Borna  |e mentor 
942 |2 udc  |c S 
999 |c 44881  |d 44881