Regenerativno kočenje na elektrificiranim prugama izmjeničnog sustava vuče 25 kV, 50 Hz

Sažetak na hrvatskom: U radu dan je pregled tehnologije regenerativnog kočenja u 25kV, 50Hz izmjeničnoj vuči. Pokazan je princip rada, prednosti, mane, mogućnosti za povećanje efektivnosti u primjeni, te utjecaj regenerativnog kočenja na kvalitetu električne energije. Navedeni su rezultati primjene...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:45374/Details
Glavni autor: Kufrin, Tomislav (-)
Ostali autori: Uglešić, Ivo (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, T. Kufrin, 2014.
Predmet:
LEADER 02983na a2200241 4500
003 HR-ZaFER
005 20160516012016.0
008 160221s2014 ci ||||| m||| 00| 0 hr d
035 |a (HR-ZaFER)ferid1527 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Kufrin, Tomislav  |9 35140 
245 |a Regenerativno kočenje na elektrificiranim prugama izmjeničnog sustava vuče 25 kV, 50 Hz :  |b diplomski rad /  |c Tomislav Kufrin ; [mentor Ivo Uglešić]. 
246 1 |a Regenerative braking on electrified railway lines of AC traction systems 25 kV, 50 Hz  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b T. Kufrin,  |c 2014. 
300 |a 59 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b diplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Elektroenergetika, šifra smjera: 47, datum predaje: 2014-06-30, datum završetka: 2014-07-09 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: U radu dan je pregled tehnologije regenerativnog kočenja u 25kV, 50Hz izmjeničnoj vuči. Pokazan je princip rada, prednosti, mane, mogućnosti za povećanje efektivnosti u primjeni, te utjecaj regenerativnog kočenja na kvalitetu električne energije. Navedeni su rezultati primjene regenerativnog kočenja u svijetu, u obliku ušteda radi povećane energetske efikasnosti električne vuče i smanjenih troškova održavanja vlakova kao posljedice smanjenog trošenja mehaničkih komponenti kočnica i kotača. Pokazan je također i indirektan utjecaj na smanjenje emisija ugljičnog dioksida, putem smanjenja potrošnje električne energije izmjenične vuče. Razvoj u području poluvodičkih tehnologija omogućio je dizajniranje pretvaračkih uređaja temeljenih na punoupravljivim IGBT tranzistorima uz koje je moguć tok snage u oba smjera i time regenerativno kočenje, uz zadovoljavanje potreba za visokom razinom kvalitete električne energije i ostvarenje jediničnog faktora snage. 
520 3 |a Sažetak na engleskom: This work is an overview of regenerative braking technology in 25 kV, 50 Hz electrified railway systems. Presented are: principles of operation, flaws, benefits, maximisation of energy efficiency, and influence on power quality of the national grid. Expiriences and savings because of improved energy efficiency and reduced brake wear and maintenance, realised through use of regenerative brake worldwide are shown, as the indirect influence of reduced energy consumption on CO2 emissions. Regenerative braking with high level of power quality and unity power factor was made possible by using converter equipment based on fully controllable IGBT switches, which became available through years of development in the area of semiconductor technologies. 
653 1 |a regenerativno kočenje  |a izmjenični sustav vuče 25 kV 50 Hz  |a energetska efikasnost  |a smanjenje emisija CO2 
653 1 |a regenerative braking  |a 25 kV 50 Hz electrified railway systems  |a energy efficiency  |a reduction of CO2 emissions 
700 1 |a Uglešić, Ivo  |4 ths  |9 9924 
942 |c Y  |2 udc 
999 |c 45374  |d 45374