Elektronički signalno-sigurnosni uređaji za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza

Križanje željezničke pruge ili industrijskog kolosijeka i ceste u istoj razini predstavlja željezničko-cestovni prijelaz. Uslijed prijevoza velikih masa, velike razlike u brzini kretanja cestovnih i pružnih vozila i specifičnosti podloge po kojoj se kreću, zaustavni put željezničkih vozila je jako d...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:45736/Details
Glavni autor: Filić, Miroslav (-)
Ostali autori: Petrović, Ivan (Thesis advisor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb : M. Filić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2016.
LEADER 04946nam a22001817a 4500
005 20180405153820.0
008 160427s2016 ci ||||| |||| 00| 0 hrv d
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 |9 4357  |a Filić, Miroslav 
245 |a Elektronički signalno-sigurnosni uređaji za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza :  |b specijalistički rad /  |c Miroslav Lilić ; [mentor Ivan Petrović] 
260 |a Zagreb :  |b M. Filić ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,  |c 2016. 
300 |a 86 str. :  |b ilustr. ;  |c 30 cm +  |e CD 
504 |a Bilbliografija str. 64. 
520 |a Križanje željezničke pruge ili industrijskog kolosijeka i ceste u istoj razini predstavlja željezničko-cestovni prijelaz. Uslijed prijevoza velikih masa, velike razlike u brzini kretanja cestovnih i pružnih vozila i specifičnosti podloge po kojoj se kreću, zaustavni put željezničkih vozila je jako dugačak (do 1500 m), zbog čega mjesto križanja željezničke pruge i ceste u razini treba osigurati sa signalno-sigurnosnim uređajem kao najvećim stupnjem osiguranja koji aktiviranjem signalizacije najavljuje približavanje vlaka ili željezničkog vozila prijelazu i ovisno o prometnim uvjetima zatvara prijelaz za cestovna vozila. Cilj ovoga rada bio je dati pregled elektroničkih uređaja za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza na području Hrvatskih željeznica. Također, u radu je opisana i usporedba pojedinih uređaja za osiguranje s naglaskom na njihove prednosti i nedostatke. Posljednjih godina na području Hrvatskih željeznica ugrađuju se razni tipovi elektroničkih uređaja za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza. U ovom radu opisani su slijedeći uređaji:  SPA-2B/CR  SPA-5  KŽCP-DK-EM  RLC23 Svi ovi uređaji obavljaju istu zadaću, a razlikuju se u izvedbi pojedinih modula, tipu detektora nailaska vlaka, izvedbi uređaja za daljinsku kontrolu, napojnom dijelu uređaja itd. Možemo zaključiti da svaki od ovih uređaja ima određene prednosti ili nedostatke u odnosu na drugi tip što se može ustanoviti brojem smetnji ili kvarova na uređajima u određenom vremenskom periodu, zatim usporedbom načina ugradnje i održavanja, jednostavnosti pregleda i kalibracije pojedinih elemenata itd. Dosadašnja iskustva pokazuju da su željezničko-cestovni prijelazi na području Hrvatskih željeznica osigurani kvalitetnim i pouzdanim uređajima, s time da se sve više povećava broj prijelaza preko željezničke pruge koji su osigurani signalno-sigurnosnim uređajima. Ključne riječi: Željezničko-cestovni prijelazi, signalno-sigurnosni uređaji za osiguranje ŽCP-a, cestovni signali, postavljači polubranika, logičko-upravljački sklop, uključni odsjek, brojačka točka, senzor željezničkog kotača itd. 
520 |a Intersection of the railway line or industrial track and the road at the same level represents railway level crossing . Due to the large mass of railway vehicles, large differences in the speed between the road and rail vehicles and specificity of the tracks on which they move, the stopping distance of railway vehicles is very long (up to 1500 m), which is why the railway level crossings should be provided with safety-signaling device as the highest level of security which activating signaling announce the approach of a train or railway vehicle to the crossing and depending on the traffic conditions close the crossing for road vehicles. The aim of this study was to provide an overview of electronic devices for security level crossings on Croatian Railways. Also, it describes the comparison of safety-signaling devices for securing level crossings with an accent on their advantages and disadvantages. Last few years in the area of the Croatian Railways various types of electronic devices for securing the level crossings have been installed. This work describes the following devices:  SPA-2B / CR  SPA-5  KŽCP-DK-EM  RLC23 All these devices perform the same task, but the difference between them is in different type of modules, type of device for train detection, a solution for remote control device, a power supply of the device and so on. We can conclude that each of these devices has advantages and disadvantages compared to the second type which can be determined by number of faults or failures in devices within the specified time, then comparing the ways of installation and maintenance, ease of inspection and calibration of individual elements, etc. Past experience shows that the level crossings in the area of the Croatian Railways are secured with quality and reliable devices, whereby more and more level crossings are secured with safety-signaling equipment. Keywords: Railway level crossings, Safety-signaling devices for securing crossings, road signals, semi-barriers, logic controllers, switching section, counting point, railwheel sensor etc. 
700 |a Petrović, Ivan  |4 ths  |9 5634 
942 |2 udc  |c S 
999 |c 45736  |d 45736