|
|
|
|
LEADER |
03774nam a22001937a 4500 |
005 |
20160523163054.0 |
008 |
160523s2016 ci ||||| |||| 00| 0 hrv d |
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
041 |
|
|
|a hrv
|
100 |
|
|
|9 36339
|a Jogun, Tanja
|
245 |
|
|
|a Analiza svojstava materijala kontaktnog vodiča u eksploatacijskim uvjetima na prugama HŽ infrastrukture :
|b specijalistički rad /
|c Tanja Jogun ; [mentor Viktor Milardić]
|
260 |
|
|
|a Zagreb :
|b T. Jogun,
|c 2016.
|
300 |
|
|
|a 74 str. :
|b ilustr. u bojama ;
|c 30 cm
|
504 |
|
|
|a Bibliografija str. 67
|
520 |
|
|
|a Kontaktna mreža je dio stabilnih postrojenja električne vuče, te predstavlja spoj između elektrovučnih podstanica i elektrovučnih vozila.
Kontaktni vodič je dio kontaktne mreže koji je u direktnom dodiru s oduzimačem struje vučnog vozila, te je iz tog razloga podložan različitim utjecajima.
Smatramo ga najvažnijim dijelom voznog voda kao dijela kontaktne mreže koji je pod naponom 25 kV i 50 Hz a služi za prijenos električne energije.
Tijekom eksploatacije dolazi do degradacije materijala kontaktnog vodiča i može doći do pojave pucanja, uslijed čega mogu nastati veći zastoji na prugama.
U ovom radu su analizirani bitni parametri kontaktnog vodiča prema važećim normama i propisima te utjecaji na kontaktni vodič u eksploataciji. Ukratko je opisana trenutna praksa preuzimanja kontaktnog vodiča u tvornici kod proizvođača.
U eksperimentalnom dijelu napravljena je usporedba novog i starog kontaktnog vodiča po svojim kemijskim, električkim, mehaničkim svojstvima te su uspoređene mikrostrukture vodiča.
Ispitivanja su napravljena na tri uzorka:
Uzorak 1 – kontaktni vodič aktivnog dijela kontaktne mreže u eksploataciji 45 godina.
Uzorak 2 – kontaktni vodič neaktivnog dijela kontaktne mreže u eksploataciji 45 godina.
Uzorak 3 – novi kontaktni vodič.
Analizirani su rezultati ispitivanja i doneseni zaključci o utjecaju eksploatacije na svojstva kontaktnog vodiča.
Ključne riječi: kontaktna, mreža, vodič, analiza, materijal, kemijska, električna, mehanička, svojstva
|
520 |
|
|
|a The catenary is a part of stable electric traction facility, representing the connection between the substations and electric traction vehicles.
Catenary wire is a part of the catenary which is in direct contact with the pantograph of the traction vehicle, and is therefore subject to various influences.
It is considered the most important part of the overhead line as the part of the catenary which is under voltage 25 kV and 50 Hz and which is used for power transmission.
During exploitation the material of the catenary wire becomes degraded, which may cause it to crack, giving rise to the major railway traffic jams.
This survey analyses the important parameters of the catenary wire according to the applicable standards and regulations and the impacts on the catenary wire in use. It also describes the current practice, when the contact wire is taken over in the manufacturer’s factory.
In the experimental part, a comparison is made between the old and the new catenary wires according to their chemical, electrical, mechanical properties, and between their microstructures.
Tests were performed on three samples:
Sample 1 - catenary wire of the active part of the catenary which has been in use for 45 years.
Sample 2 - catenary wire of the inactive part of the catenary which has been in use for 45 years.
Sample 3 - new catenary wire.
Test results were analyzed and conclusions adopted on the impacts that the exploitation had on the properties of the catenary wire.
Key words: catenary, wire, analysis , material , chemical , electrical , mechanical , properties
|
700 |
|
|
|4 mentor
|9 18467
|a Milardić, Viktor
|
942 |
|
|
|2 udc
|c S
|
999 |
|
|
|c 45818
|d 45818
|