Utjecaj dinamičkog kočenja propulzora na ponašanje mutlirotorske letjelice

Sažetak na hrvatskom: Potreba za sve ve´com brzinom i agilnosti postavila je nove zahtjeve na dinamiku propulzora. U prvim se generacijama za koˇcenje propulzora koristio otpor zraka, dok novije generacije koriste dinamiˇcko koˇcenje propulzora. U ovom se radu ispituje utjecaj dinamicˇkog kocˇenja n...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:48045/Details
Glavni autor: Badanjek, Stribor (-)
Ostali autori: Bogdan, Stjepan (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, S. Badanjek, 2017.
Predmet:
LEADER 03404na a2200229 4500
003 HR-ZaFER
008 160221s2017 ci ||||| m||| 00| 0 hr d
035 |a (HR-ZaFER)ferid5144 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Badanjek, Stribor 
245 1 0 |a Utjecaj dinamičkog kočenja propulzora na ponašanje mutlirotorske letjelice :  |b diplomski rad /  |c Stribor Badanjek ; [mentor Stjepan Bogdan]. 
246 1 |a Influence of Dynamic Braking of Propulsor on Multirotor UAV Performance  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b S. Badanjek,  |c 2017. 
300 |a 45 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b diplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Automatika, šifra smjera: 46, datum predaje: 2017-06-29, datum završetka: 2017-09-11 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: Potreba za sve ve´com brzinom i agilnosti postavila je nove zahtjeve na dinamiku propulzora. U prvim se generacijama za koˇcenje propulzora koristio otpor zraka, dok novije generacije koriste dinamiˇcko koˇcenje propulzora. U ovom se radu ispituje utjecaj dinamicˇkog kocˇenja na ponašanje letjelice. U tu svrhu izrad¯en je simulink model letjelice kako bi se u kontroliranom i sigurnom okruženju mogli obaviti testovi. Napravljen je i niz stvarnih mjerenja na letjelici u svrhu validacije dobivenog modela. Za modeliranje propulzora korišteni su podatci o generiranom zakretnom momentu dobiveni pomoc´u izrad¯ene mjerne platforme. Tokom procesa validacije ustanovljeno je da ovako dobiveni model ne opisuje željenu dinamiku propulzora dovoljno dobro te ga nije mogu´ce koristiti u daljnjem razmatranju. Izvršena je površna analiza korištenjem mjerenja iz crne kutije. Uz ukljuˇceno dinami ˇcko koˇcenje dobivamo konzistentnije rezultate za razliˇcite vrijednosti gasa i širi raspon upravljaˇckih veliˇcina. Pri nižim obrtajima motora bez dinamiˇckog koˇcenja dolazi do oscilatornog vladanja, dok je vladanje u podruˇcju viših obrtaja prihvatljivije jer je otpor zraka ve´ci pa je i koˇcenje jaˇce. 
520 3 |a Sažetak na engleskom: The need for higher speed and agility has put new demands on propulsor dynamic. The first generations of propulsors used air resistance for braking while new generations use dynamic braking of propulsors. This paper tests the influence of dynamic braking on drone performance. A simulink drone model was made in order to run tests in a controlled and safe environment. A number of real measurements were taken on a drone in order to validate the obtained model. The data on generated torque used to model propulsors were obtained through the measuring platform were. During the validation it was established that the obtained model does not describe the desired dynamics of the propulsors well enough and it should not be used for further consideration. A cursory analysis was done using measurements from the black box. If we include dynamic braking, we get more consistent results for various throttle values and a wider range of control values. Oscilations occur at lower motor speed without dynamic braking while at higher speed the performance is more acceptable due to higher air resistance which enables better braking. 
653 1 |a Dron  |a dinamicko kocenje  |a estimacija parametara 
653 1 |a Multirotor UAV  |a dynamic braking  |a parameter estimation 
700 1 |a Bogdan, Stjepan  |4 ths 
942 |c Y 
999 |c 48045  |d 48045