|
|
|
|
LEADER |
03861na a2200229 4500 |
003 |
HR-ZaFER |
008 |
160221s2016 ci ||||| m||| 00| 0 hr d |
035 |
|
|
|a (HR-ZaFER)ferid4236
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Granić, Ana
|
245 |
1 |
0 |
|a Eksperimentalno vrednovanje interakcije temeljene na praćenju očiju :
|b diplomski rad /
|c Ana Granić ; [mentor Vlado Glavinić].
|
246 |
1 |
|
|a Experimental Evaluation of Gaze Tracking Based Interaction
|i Naslov na engleskom:
|
260 |
|
|
|a Zagreb,
|b A. Granić,
|c 2016.
|
300 |
|
|
|a 63 str. ;
|c 30 cm +
|e CD-ROM
|
502 |
|
|
|b diplomski studij
|c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu
|g smjer: Računarska znanost, šifra smjera: 56, datum predaje: 2016-07-01, datum završetka: 2016-09-22
|
520 |
3 |
|
|a Sažetak na hrvatskom: Za razliku od tradicionalnih WIMP sučelja koja koriste metafore te interakciju uobičajeno realiziranu putem ulaznih uređaja kao što su tipkovnica i miš, višemodalna sučelja uključuju čovjeku prirodnije ulazne modalitete - auditorni, vizualni i taktilni. Korištenjem vizualnog kanala, sučelje je u mogućnosti pratiti pokrete očiju uz pomoć uređaja za praćenje pogleda. Iako se interakcija temeljena na praćenju očiju (engl. eye tracking) već godinama primjenjuje u različitim područjima istraživanja te kao pomoć ljudima s posebnim potrebama, za širi spektar korisnika je ovakav način interakcije relativno novi.
U radu je ostvaren novi način interakcije korištenjem uređaja za praćenje pogleda koji zamjenjuje upotrebu fizičke pokazne naprave. Obrada relevantnih istraživanja i analiza nekih postojećih sustava temeljenih na praćenju očiju omogućila je izvođenje standardnog skupa naredbi koji je usporediv sa standardnim skupom kod WIMP sučelja. Definiran je skup gesti kojeg korisnikove oči realiziraju u cilju uspješnog izvršavanja određene naredbe, ostvarujući tako jednostavniju i prirodniju interakciju s računalom. Temeljem prikupljenih kvalitativnih i kvantitativnih mjera dobivenih eksperimentalnim vrednovanjem, ustanovljeno je da se pretpostavljena značenja pojedinih gesti podudaraju s onim od strane ispitnih korisnika dobivenih za vrijeme testiranja upotrebljivosti.
|
520 |
3 |
|
|a Sažetak na engleskom: Traditional WIMP user interfaces use metaphors and are based on an interaction usually conducted through input devices like keyboard and mouse. On the other hand, multimodal interfaces take advantage of more natural input modalities like audio, visual and tactile. By using visual channel, interface is able to track eye movements trough eye tracking device. Although eye tracking is already in use for many years in different research areas and has quite important role when helping people with special needs, for ordinary users is rather new style of interaction.
In this work a new style of interaction which uses eye tracking device thus replacing traditional pointing device is realized. Analysis of relevant research along with some interactive systems based on eye-tracking enabled us to identify typical set of instructions which is comparable to the one from WIMP interfaces. A set of gestures, which has to be conducted by user’s eyes in order to successfully execute specific instruction, is defined thus enabling easier and more natural interaction with computer. According to quantitative and qualitative measures acquired during experimental evaluation, it can be concluded that the feedback achieved from test users during usability testing matches assumed meaning of designed gestures.
|
653 |
|
1 |
|a WIMP
|a višemodalna sučelja
|a interakcija temeljena na praćenju očiju
|a upotrebljivost
|a eksperimentalno vrednovanje
|
653 |
|
1 |
|a WIMP
|a multimodal interfaces
|a eye tracking technology
|a usability
|a experimental evaluation
|
700 |
1 |
|
|a Glavinić, Vlado
|4 ths
|
942 |
|
|
|c Y
|
999 |
|
|
|c 48651
|d 48651
|