Simulacija pogona električnog broda

Sažetak na hrvatskom: U radu je provedena simulacija pogona električnog broda. Korišten je program Matlab, odnosno paket Simulink. Kao pogonski stroj korišten je asinkroni motor, a kao izvor energije istosmjerni naponski izvor (baterija). Budući da se motor napaja iz izmjeničnog izvora, provedena je...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:50038/Details
Glavni autor: Sitar, Ivan (-)
Ostali autori: Žarko, Damir (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, I. Sitar, 2017.
Predmet:
LEADER 03549na a2200229 4500
003 HR-ZaFER
008 160221s2017 ci ||||| m||| 00| 0 hr d
035 |a (HR-ZaFER)ferid6412 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Sitar, Ivan 
245 1 0 |a Simulacija pogona električnog broda :  |b završni rad /  |c Ivan Sitar ; [mentor Damir Žarko]. 
246 1 |a Simulation of Electric Ship Drive  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b I. Sitar,  |c 2017. 
300 |a 32 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b preddiplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Elektroenergetika, šifra smjera: 34, datum predaje: 2017-06-09, datum završetka: 2017-09-13 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: U radu je provedena simulacija pogona električnog broda. Korišten je program Matlab, odnosno paket Simulink. Kao pogonski stroj korišten je asinkroni motor, a kao izvor energije istosmjerni naponski izvor (baterija). Budući da se motor napaja iz izmjeničnog izvora, provedena je DC/AC pretvorba. Kao model plovila izabran je mali putnički brod duljine oko 30 metara. Dimenzije broda i propelera temelje se na stvarnim podacima. Na temelju iznosa frekvencije i indeksa modulacije (napona) koji se zadaje pretvaraču i kojeg on prosljeđuje dalje u sustav, odnosno asinkroni motor, simulacija određuje konačnu brzinu broda i odgovarajuću brzinu vrtnje propelera. Novo stacionarno stanje postiže se kada se sila poriva izjednači sa silom otpora, a moment motora izjednači s momentom propelera. Prilikom izračuna otpora broda uzeti su u obzir otpor trenja i tzv. preostali otpor. Sila poriva i moment propelera dobiveni su pomoću odgovarajućih koeficijenata iz Wageningen B serije. U simulaciji je također uzet u obzir i utjecaj transmisijskog mehanizma. Njegovim djelovanjem smanjena je brzina vrtnje koja se prenosi s motora na propeler, ali istovremeno i povećan iznos momenta koji je na raspolaganju za svladavanje momenta tereta.  
520 3 |a Sažetak na engleskom: This thesis describes the simulation of an electrical ship drive. The drive has been modelled in Matlab/Simulink programming environment. A source of power is provided by a DC voltage source (battery). The induction motor serves as the ship's power engine. Since this is an AC electric motor, the system also includes a DC/AC conversion circuit. A small passenger ship around 30 metres long was chosen as a vessel model. The dimensions of the ship and propeller are based on actual data. The torque curve of the induction motor depends on set frequency and voltage. This in turn determines the final speed of the ship and the corresponding propeller speed. The new equilibrium is achieved when the thrust created by the propeller is equal to the force of ship resistance and the driving torque is equal to the load (propeller) torque. Ship resistance is composed of frictional and residual resistance. The obtained thrust and load torque were calculated using the appropriate coefficients from the Wageningen B series. The motor shaft is connected to the propeller using a transmission mechanism. The mechanism reduces the higher engine speed to the slower propeller speed. It also increases the developed torque which has a positive impact on motor-ship dynamics.  
653 1 |a električna propulzija  |a otpor broda  |a brodski vijak  |a elektromotorni pogon  |a asinkroni motor 
653 1 |a electric propulsion  |a ship resistance  |a ship propeller  |a electric drive  |a induction motor 
700 1 |a Žarko, Damir  |4 ths 
942 |c Z 
999 |c 50038  |d 50038