Usporedba programskih okvira namijenjenih razvoju međuplatformskih aplikacija za mobilne uređaje

Sažetak na hrvatskom: Cilj ovog diplomskog rada je usporedba programskih okvira namijenjenih za razvoj međuplatformskih aplikacija za mobilne uređaje. Promatrani programski okviri su Flutter, Xamarin.Forms, React Native i Jasonette. Usporedba se temelji na popularnosti, potrebnom iskustvu, podržanim...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:51109/Details
Glavni autor: Dananić, Tomislav (-)
Ostali autori: Bosnić, Ivana (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, T. Dananić, 2019.
Predmet:
LEADER 04954na a2200229 4500
003 HR-ZaFER
008 160221s2019 ci ||||| m||| 00| 0 hr d
035 |a (HR-ZaFER)ferid6916 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Dananić, Tomislav  |9 40383 
245 1 0 |a Usporedba programskih okvira namijenjenih razvoju međuplatformskih aplikacija za mobilne uređaje :  |b diplomski rad /  |c Tomislav Dananić ; [mentor Ivana Bosnić]. 
246 1 |a Comparison of Frameworks for Cross-Platform Mobile Application Development  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b T. Dananić,  |c 2019. 
300 |a 75 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b diplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Računalno inženjerstvo, šifra smjera: 55, datum predaje: 2019-06-28, datum završetka: 2019-07-03 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: Cilj ovog diplomskog rada je usporedba programskih okvira namijenjenih za razvoj međuplatformskih aplikacija za mobilne uređaje. Promatrani programski okviri su Flutter, Xamarin.Forms, React Native i Jasonette. Usporedba se temelji na popularnosti, potrebnom iskustvu, podržanim platformama, trošku izrade aplikacija, brzinama izvođenja, programskim jezicima, veličini zajednice suradnika, veličini najmanje aplikacije, postotku uporabe procesora, uporabi radne memorije i energetskom utjecaju. Za potrebe ovog rada, napravljene su dvije aplikacije. Prva je najosnovnija „Hello World!“ aplikacija koja ispisuje tekst na zaslon za svaki od nabrojanih programskih okvira. Svrha te aplikacije je dobivanje referentnih podataka poput veličine najmanje aplikacije koja se može napraviti korištenjem pojedinog programskog okvira, uporabe procesora, radne memorije i energetskog utjecaja. Uz to, napravljena je i aplikacija koja pristupa kameri uređaja i na zaslonu prikazuje sliku. Svrha je ove aplikacije dobivanje podataka o postotku uporabe procesora, radne memorije i energetskog utjecaja za aplikacije koje prilikom izvođenja zahtijevaju obradu velike količine podataka. Programski okviri za razvoj međuplatformskih aplikacija omogućuju brži razvoj aplikacija jer se izvorni kod aplikacije piše u jednom programskom jeziku, a programski okvir ga prevodi i na izlazu daje aplikaciju koja se može pokrenuti na više platformi. Veličine dobivenih aplikacija su približno 50% veće od nativnih aplikacija, brzine izvođenja ovise o programskom okviru i iskustvu programera, poneki programski okviri zahtijevaju korištenje razvojnih okruženja za koje je potrebno plaćati licence, a u obzir je potrebno i uzeti veličinu zajednice i mogućnost prestanka podrške za programski okvir.  
520 3 |a Sažetak na engleskom: The goal of this graduate thesis is to compare the frameworks for cross-platform mobile application development. The observed frameworks are Flutter, Xamarin.Forms, React Native and Jasonette. The comparison is based on popularity, required experience, supported platforms, cost of an application development, performance, programming languages, size of a community contributors, size of the smallest application, utilization of a central processing unit, random access memory usage and energy impact. For the purpose of this paper, two applications were created. The first one is the most basic “Hello World!” application which prints text on the screen for each of the listed frameworks. The purpose of this application is to obtain reference data such as the size of the smallest application that can be made using a particular framework, utilization of the central processing unit, the random-access memory usage and the energy impact. In addition, an application that accesses the camera of the device displays the image on the screen was created. The idea behind this application is to measure utilization of central processing unit, the random-access memory usage and the energy impact for applications that require large amounts of data processing when performing. The frameworks for cross-platform mobile application development allow faster development of application because the source code of the application is written in one program language and the framework translates it to the output as an application that can be run on multiple platforms. The sizes of obtained applications are approximately 50% larger than native applications, the performances depends on the framework and the developer's experience, some software frameworks require the use of development environments for which licenses need to be paid and the possibility of termination of support for the program framework need to be considered. 
653 1 |a Flutter  |a Xamarin.Forms  |a React Native  |a Jasonette  |a mobilne aplikacije  |a programski okviri  |a međuplatformske aplikacije 
653 1 |a Flutter  |a Xamarin.Forms  |a React Native  |a Jasonette  |a mobile applications  |a frameworks  |a cross-platform applications 
700 1 |a Bosnić, Ivana  |4 ths  |9 31828 
942 |c Y 
999 |c 51109  |d 51109