Projektiranje sinkronog reluktanog motora potpomognutog permanentnim magnetima za električni automobil primjenom metode konačnih elemenata i evolucijske optimizacije

Sažetak na hrvatskom: U ovom radu projektiran je sinkroni reluktantni motor potpomognut permanentnim magnetima za primjenu u pogonu električnog automobila. Na početku je dan pregled načela rada sinkronih reluktantnih motora. Dan je opis oblika rotorskih barijera i funkcije Žukovskog iz koje slijedi...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:51264/Details
Glavni autor: Pučak, Domagoj (-)
Ostali autori: Žarko, Damir (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, D. Pučak, 2019.
Predmet:
LEADER 03189na a2200229 4500
003 HR-ZaFER
008 160221s2019 ci ||||| m||| 00| 0 hr d
035 |a (HR-ZaFER)ferid6921 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Pučak, Domagoj  |9 40545 
245 1 0 |a Projektiranje sinkronog reluktanog motora potpomognutog permanentnim magnetima za električni automobil primjenom metode konačnih elemenata i evolucijske optimizacije :  |b diplomski rad /  |c Domagoj Pučak ; [mentor Damir Žarko]. 
246 1 |a Design of a permanent magnet assisted synchronous reluctance motor for an electric car using finite element method and evolutionary optimization  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b D. Pučak,  |c 2019. 
300 |a 60 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b diplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Elektrotehnički sustavi i tehnologija, šifra smjera: 50, datum predaje: 2019-06-28, datum završetka: 2019-07-08 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: U ovom radu projektiran je sinkroni reluktantni motor potpomognut permanentnim magnetima za primjenu u pogonu električnog automobila. Na početku je dan pregled načela rada sinkronih reluktantnih motora. Dan je opis oblika rotorskih barijera i funkcije Žukovskog iz koje slijedi takva geometrija barijera. Opisan je postupak parametriranja geometrije motora i odabira parametara koji se optimiraju. Pomoću programskih paketa Comsol čiji proračun se temelji na metodi konačnih elemenata te uz pomoć programskog paketa Matlab napravljena je optimizacija za izvedbe motora dva, tri i četiri sloja barijera na rotoru. Funkcija koja se minimizira optimizacijom je omjer momenta i volumena motora uz poštivanje funkcija ograničenja i provjeru izvedivosti geometrije. U prikazu rezultata optimizacije napravljena je usporedba između tri izvedbe motora. 
520 3 |a Sažetak na engleskom: In this thesis, a permanent magnet assisted synchronous reluctance motor for use in an electric car is designed. At the beginin, a review of the working principle of synchronous reluctance motor is given. Later on, a description of the shape of rotor barriers and Zhukovski function, followed by such geometry of the barriers are given. The procedure for parameterizing motor geometry and selection of parameters that are optimized is described. Using the Comsol software package, whose calculation is based on finite element method, and with the help of Matlab software package, motors with two, three and four layers of rotor barriers have been optimized. The function that is minimized by optimization is the ratio of torque and volume of motor, while respecting the constraints and checking the feasibility of the geometry. In the results obtained, a comparison was made between three motor designs. 
653 1 |a sinkroni reluktantni motor  |a permanentni magneti  |a metoda konačnih elemenata  |a evolucijska optimizacija  |a diferencijalna evolucija  |a električni automobil 
653 1 |a synchronous reluctance motor  |a permanent magnets  |a finite element method  |a evolutionary optimization  |a differential evolution  |a electric car 
700 1 |a Žarko, Damir  |4 ths  |9 17965 
942 |c Y 
999 |c 51264  |d 51264