|
|
|
|
LEADER |
04419na a2200229 4500 |
003 |
HR-ZaFER |
008 |
160221s2019 ci ||||| m||| 00| 0 hr d |
035 |
|
|
|a (HR-ZaFER)ferid6563
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Šipušić, Tomislav
|9 40566
|
245 |
1 |
0 |
|a Sustav za rezervaciju i pristup usluzi igara zasnovanih na računalnom oblaku :
|b diplomski rad /
|c Tomislav Šipušić ; [mentor Lea Skorin-Kapov].
|
246 |
1 |
|
|a A System for Reservation and Access to a Cloud Gaming Service
|i Naslov na engleskom:
|
260 |
|
|
|a Zagreb,
|b T. Šipušić,
|c 2019.
|
300 |
|
|
|a 78 str. ;
|c 30 cm +
|e CD-ROM
|
502 |
|
|
|b diplomski studij
|c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu
|g smjer: Programsko inženjerstvo i informacijski sustavi, šifra smjera: 54, datum predaje: 2019-06-28, datum završetka: 2019-07-12
|
520 |
3 |
|
|a Sažetak na hrvatskom: Računalni oblak predstavlja oblik računalne arhitekture koji pomoću hardverskih i softverskih resursa gradi apstraktni sloj usluga prema korisniku. Korisnici pristupaju uslugama preko internetske mreže i nemaju uvid u unutarnju strukturu računalnog oblaka. Igre zasnovane na oblaku predstavljaju uslugu računalnog oblaka u kojoj se resursi oblaka koriste za pokretanje računalne igre i strujanje sadržaja igre do klijentskog računala. Korisniku se preko internetske mreže šalje višemedijski sadržaj igre u obliku videa i zvuka, a korisnik prema oblaku šalje ulazne naredbe i tako vrši interakciju s igrom. Cilj ovog rada bio je implementirati uslugu koja će korisnicima omogućiti rezervaciju igre i termina igranja te mehanizme za automatsko pokretanje strujanja igre na klijentskom računalu. Igre se automatski pokreću na virtualnim strojevima unutar računalnog oblaka, te se za njih rezerviraju unaprijed definirani hardverski resursi oblaka. Sustav je specijaliziran za korištenje u obrazovnim ustanovama gdje su korisnici profesori i njihovi učenici. Profesori mogu putem aplikacije rezervirati termine igranja za svoje učenike i administrirati postojeće rezervacije. Pristup usluzi vrši se preko web aplikacije preko koje se pokreće strujanje sadržaja igre i upravlja postavkama sustava. U radu je opisan postupak izrade cijele infrastrukture koja je potrebna za pokretanje navedenog sustava, što obuhvaća arhitekturu računalnog oblaka i raspodjelu njegovih resursa, izradu sustava za rezervaciju i web aplikacije za korisnike. Na kraju rada izmjerene su performanse sustava u različitim scenarijima, ovisno o vrsti igara, raspoloživim resursima i broju istovremenih korisnika.
|
520 |
3 |
|
|a Sažetak na engleskom: Computer cloud is a form of computer architecture that builds an abstract layer of user services using hardware and software resources. Users access the services over the Internet and have no insight into the internal structure of the computer cloud. Cloud-based games are a cloud computing service in which cloud resources are used to run computer games and stream game content to client computers. User receives the video game content over the Internet in the form of streaming video and sound, and the user sends input commands back to the cloud when interacting with the game. The goal of this Masters thesis was to implement a service that will allow users to reserve virtualized resources and game playing time, and mechanisms to automatically run the game stream on a client computer. The system is specified for use in educational institutions where it is used by teachers and their students. Professors can use the service to reserve playing time for their students and administer existing reservations. Access to the service is done via a web application where users can start game streaming and manage system settings. This paper describes the process of making an entire infrastructure necessary for deploying of the above-mentioned system, which includes the computer cloud architecture and distribution of its resources, creation of a reservation systems, and web application for users. At the end of the paper, system performance was measured in different scenarios, depending on the type of games, the available resources, and the number of simultaneous users.
|
653 |
|
1 |
|a računalni oblak
|a igre u oblaku
|a pristup igrama
|a rezervacija igara
|
653 |
|
1 |
|a cloud computing
|a cloud gaming
|a game access
|a game reservation
|
700 |
1 |
|
|a Skorin-Kapov, Lea
|4 ths
|9 30756
|
942 |
|
|
|c Y
|
999 |
|
|
|c 51283
|d 51283
|