Granularno predstavljanje znanja zasnovano na aspektnom pristupu

Pružatelji telekomunikacijskih usluga s ciljem izgradnje privlačnih i na tržištu konkurentnih usluga koriste znanja stručnjaka iz različitih područja koja često zbog velike različitosti teško postižu željeni stupanj usklađenosti. Rad takvih raznolikih timova na izgradnji ili održavanju usluga često...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:51814/Details
Glavni autor: Dragun, Nenad (-)
Ostali autori: Bogunović, Nikola (Thesis advisor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: eng
hrv
Impresum: Zagreb : N. Dragun; Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2020.
LEADER 04995nam a2200205 4500
003 HR-ZaFER
005 20200522160207.0
008 200522b2020 ||||| |||| 00| 0 eng d
999 |c 51814  |d 51814 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
041 |a hrv 
100 |9 31167  |a Dragun, Nenad 
245 |a Granularno predstavljanje znanja zasnovano na aspektnom pristupu :  |b doktorski rad /  |c Nenad Dragun ; mentor Nikola Bogunović 
260 |a Zagreb :  |b N. Dragun; Fakultet elektrotehnike i računarstva,  |c 2020. 
300 |a 149 str. :  |b ilustr. u bojama ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
504 |a Bibliografija str. 129-135. 
520 |a Pružatelji telekomunikacijskih usluga s ciljem izgradnje privlačnih i na tržištu konkurentnih usluga koriste znanja stručnjaka iz različitih područja koja često zbog velike različitosti teško postižu željeni stupanj usklađenosti. Rad takvih raznolikih timova na izgradnji ili održavanju usluga često podrazumijeva trošenje nezanemarive količine vremena i ulaganje velikih napora kako bi se svi članovi tima doveli na približno isti stupanj znanja i na taj način mogli učinkovito surađivati. Kroz ovaj rad se uvodi novi pristup opisivanju znanja uporabom granularnog pristupa za izgradnju granularnih struktura znanja koje se pomoću novouvedenog formalizma aspekta mogu koristiti za više područja bez potrebe za izmjenama takvih struktura. Svako područje pomoću aspekata koji imaju zadani cilj, područje primjene i područje djelovanja koristi iste granularne strukture u skladu sa svojim posebnostima. S obzirom na veliki broj informacijskih sustava i mrežnih uređaja koji se koriste za obavljanje svakodnevnih poslova, pružatelji telekomunikacijskih usluga imaju dobre preduvjete za prikupljanje mnoštva informacija koje se mogu koristiti za otkrivanje novog znanja. Međutim, zbog prirode mrežne opreme i platformi prikupljene informacije u okruženjima pružatelja telekomunikacijskih usluga su često nesavršene, nedosljedne i nepotpune. Kako bi se smanjio utjecaj ovih ograničenja na izvođenje znanja iz prikupljenih informacija u radu je predložena metodologija za izvođenje granula znanja, zasnovana na teoriji neegzaktnih skupova. Pomoću ove metodologije razvijen je sustav u okolini pružatelja telekomunikacijskih usluga koji na osnovu izvedenih granula znanja o utjecaju vremenskih prilika na nestabilnost korisničkih linija otvara nove mogućnosti u postojećim sustavima i procesima kao što je na primjer mogućnost boljeg planiranja rasporeda tehničara na terenu zahvaljujući predviđanjima vremenskih prilika rizičnih za stabilnost korisničkih linija i usluga. Ključne riječi: aspekt, granule znanja, nesavršene informacije, upravljanje znanjem, upravljanje radom usluga, pružatelj telekomunikacijskih usluga  
520 |a Having a goal of building attractive and competitive services, communication service providers use expert knowledge from various domains and face certain difficulties in an attempt to reach desired level of knowledge compatibility. Activities of such diverse teams, focused on building or managing services, often assume spending significant amount of time and effort to bring all team members to approximately same level of knowledge at which they can effectively collaborate. This thesis introduces a novel methodology for knowledge representation using granular approach for building granular knowledge structures which together with aspect formalism allow them to be reused without need for their further modifications. Any domain by using aspect, marked by its goal, application domain and activity domain can use same granular structures according to domain’s particularities. Due to great numbers of systems and network elements used in daily activities, communication service providers are well positioned to be able to collect a multitude of information that can be used for deriving knowledge. However, due to the nature of network equipment and platforms, information gathered in communication service provider’s environment is imperfect, inconsistent and incomplete. In order to minimize the impact of such limitations on deriving knowledge from acquired information, a methodology for deriving knowledge granules based on rough sets was introduced. Based on this methodology, a new system has been built and integrated in a communication service provider environment. The system was able to generate knowledge granules describing the influence of weather conditions on customer lines and in that way introduced new possibilities for existing systems and processes such as more advanced field technicians’ activities planning based on weather conditions forecasts and knowledge about influence of such conditions on customer’s line and service stability. Keywords: aspect, knowledge granule, imperfect information, knowledge management, service operations management, communication service provider  
700 |4 ths  |9 9941  |a Bogunović, Nikola 
942 |2 udc  |c D