Bolji/uzvišeniji Savez: kvalitativna, vremenska ili prostorna promjena? (Heb 7, 22)
Thomas Witulski u svome članku iz 2007. godine postavlja pitanje odnosa između dimenzije prostora i vremena u koncepciji eshatologije Poslanice Hebrejima, određujući dimenziju vremena kao sastavnicu ranožidovsko-prakršćanske apokaliptičke terminologije, dok dimenziju prostora, onu ontološko-metafizi...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000502416/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Bogoslovska smotra 80 (2010), 1 ; str. 157-166 |
Glavni autor: | Tepert, Darko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Bogoslovska smotra |
LEADER | 02794naa a2200325 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | ZAG01000502416 | ||
003 | HR-ZaZAG | ||
005 | 20110323114420.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 110318s2010 ci | |||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000762394 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |d HR-ZaFFD |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
100 | 1 | |a Tepert, Darko | |
245 | 1 | 0 | |a Bolji/uzvišeniji Savez: kvalitativna, vremenska ili prostorna promjena? (Heb 7, 22) / |c Darko Tepert. |
500 | |a Međunarodni znanstveni simpozij "Savez u Bibliji", Zagreb, 12.-13.12.2008. | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst | ||
504 | |a Summary | ||
520 | |a Thomas Witulski u svome članku iz 2007. godine postavlja pitanje odnosa između dimenzije prostora i vremena u koncepciji eshatologije Poslanice Hebrejima, određujući dimenziju vremena kao sastavnicu ranožidovsko-prakršćanske apokaliptičke terminologije, dok dimenziju prostora, onu ontološko-metafizičku i dualističku, određuje kao sastavnicu helenističkog eshatološkog promišljanja u međuodnosu onog »gore« i onog »dolje.« Ovaj članak pokazuje da dimenzija prostora nije nepoznata ranožidovskoj apokaliptičkoj književnosti, što je osobito vidljivo na temelju tekstova nađenih u Kumranu i Judejskoj pustinji. U njima postoje i vremenska i prostorna, tj. kvalitativna dimenzija kad je riječ o apokaliptičkim tekstovima i eshatološkim iščekivanjima, pa i unutar govora o Savezu. Grčki pridjev κρείττων koji se pojavljuje u Heb 7,22 u odnosu na Savez, može imati dva temeljna značenja: »bolji« i »uzvišeniji«. Temeljem analize uporabe ovog pridjeva u Poslanici Hebrejima zaključuje se da on u toj poslanici zadržava oba značenja. Isus je označen kao »jamac« Saveza i to kao »drugi svećenik«, »uzvišeniji od nebesa« (7,26), a uz njega se mijenja i Zakon (7,12) te se uvodi bolja nada (7,19). I Savez je tako drugi, bolji, uzvišeniji, nebeski. Stari je Savez dokinut, a novi je Savez, predma u skladu sa starim obećanjima, utemeljen u Kristu. U pojmu Saveza prisutna je stoga i kvalitativna, to jest prostorna, i vremenska dimenzija: on nastupa u točno određenom vremenu, ali je i bolji u odnosu na stari Savez | ||
773 | 0 | |t Bogoslovska smotra |x 0352-3101 |g 80 (2010), 1 ; str. 157-166 | |
981 | |b B01/10 | ||
998 | |a boko110318 | ||
LKR | |a ANA |b 49808 |l ZAG01 |m Bolji/uzvišeniji Savez: kvalitativna, vremenska ili prostorna promjena? (Heb 7, 22) / |n Bogoslovska smotra | ||
OWN | |a FFDI | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/bogoslovska-smotra |y Bogoslovska smotra |
PLK | |a UP |l ZAG01 |b 000049808 |m Bolji/uzvišeniji Savez: kvalitativna, vremenska ili prostorna promjena? (Heb 7, 22) / |n Bogoslovska smotra |