Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju

Autor promišlja današnje zajedničke odrednice u znanosti o odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojemu s...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000505479/Details
Matična publikacija: Nova prisutnost
7 (2009), 1 ; str. 59-84
Glavni autor: Ninčević, Marjan (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Nova prisutnost
LEADER 02555naa a2200313 i 4500
001 ZAG01000505479
003 HR-ZaZAG
005 20110609100055.0
007 ta
008 110228s2009 ci | |||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000759984 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |d HR-ZaFFD  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
100 1 |a Ninčević, Marjan 
245 1 0 |a Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju :  |b Drugi kao polazište /  |c Marino Ninčević. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 81-83 
504 |a Summary 
520 |a Autor promišlja današnje zajedničke odrednice u znanosti o odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojemu se nalazi i Hrvatska. Većina ljudi drugi su ljudi. Samo osoba koja ima izgrađen vlastiti stav i identitet može razumjeti drugoga i različitoga i utirati put istinskoj toleranciji i suživotu. Škola je pozvana pružiti odgoj koji pomaže odrastanju i življenju u različitostima koje, ispravno shvaćene, ne dijele nego obogaćuju i povezuju ljude. Škola ne može zanijekati kršćanske korijene europske kulturne baštine koja ostvaruje svoje plodove na duhovnom, etičkom, kulturnom, umjetničkom, filozofskom, znanstvenom, pravnom i političkom području. Interkulturalnost je proces, akcija koja se ostvaruje u trajnoj dijalektici između jedinstva i različitosti, institucije i intuicije, općenitosti i posebnosti, sjećanja i budućnosti, vjerovanja i svjedočenja, odgovora smisla i svakodnevnih zahtjeva, otvaranja i zatvaranja. Jedino ozbiljni proces interkulturalizma, koji vodi računa o svim sastavnicama puta što ga treba prijeći, nadvladava zatvaranja i otvara za traženje onoga jedinstva koje ne umrtvljuje različitost. Površni pristup interkulturalizmu u opasnosti je da promiče gubitak identiteta, ili apsolutizaciju posebnoga 
773 0 |t Nova prisutnost  |x 1334-2312  |g 7 (2009), 1 ; str. 59-84 
981 |b B16/09 
998 |a boko110228 
LKR |a ANA  |b 56105  |l ZAG01  |m Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju : Drugi kao polazište /  |n Nova prisutnost 
OWN |a FFDI 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/nova-prisutnost  |y Nova prisutnost 
PLK |a UP  |l ZAG01  |b 000056105  |m Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju : Drugi kao polazište /  |n Nova prisutnost