Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju
Autor promišlja današnje zajedničke odrednice u znanosti o odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojemu s...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000505479/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Nova prisutnost 7 (2009), 1 ; str. 59-84 |
Glavni autor: | Ninčević, Marjan (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Nova prisutnost |
LEADER | 02555naa a2200313 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | ZAG01000505479 | ||
003 | HR-ZaZAG | ||
005 | 20110609100055.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 110228s2009 ci | |||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000759984 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |d HR-ZaFFD |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
100 | 1 | |a Ninčević, Marjan | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju : |b Drugi kao polazište / |c Marino Ninčević. |
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 81-83 | ||
504 | |a Summary | ||
520 | |a Autor promišlja današnje zajedničke odrednice u znanosti o odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojemu se nalazi i Hrvatska. Većina ljudi drugi su ljudi. Samo osoba koja ima izgrađen vlastiti stav i identitet može razumjeti drugoga i različitoga i utirati put istinskoj toleranciji i suživotu. Škola je pozvana pružiti odgoj koji pomaže odrastanju i življenju u različitostima koje, ispravno shvaćene, ne dijele nego obogaćuju i povezuju ljude. Škola ne može zanijekati kršćanske korijene europske kulturne baštine koja ostvaruje svoje plodove na duhovnom, etičkom, kulturnom, umjetničkom, filozofskom, znanstvenom, pravnom i političkom području. Interkulturalnost je proces, akcija koja se ostvaruje u trajnoj dijalektici između jedinstva i različitosti, institucije i intuicije, općenitosti i posebnosti, sjećanja i budućnosti, vjerovanja i svjedočenja, odgovora smisla i svakodnevnih zahtjeva, otvaranja i zatvaranja. Jedino ozbiljni proces interkulturalizma, koji vodi računa o svim sastavnicama puta što ga treba prijeći, nadvladava zatvaranja i otvara za traženje onoga jedinstva koje ne umrtvljuje različitost. Površni pristup interkulturalizmu u opasnosti je da promiče gubitak identiteta, ili apsolutizaciju posebnoga | ||
773 | 0 | |t Nova prisutnost |x 1334-2312 |g 7 (2009), 1 ; str. 59-84 | |
981 | |b B16/09 | ||
998 | |a boko110228 | ||
LKR | |a ANA |b 56105 |l ZAG01 |m Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju : Drugi kao polazište / |n Nova prisutnost | ||
OWN | |a FFDI | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/nova-prisutnost |y Nova prisutnost |
PLK | |a UP |l ZAG01 |b 000056105 |m Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju : Drugi kao polazište / |n Nova prisutnost |