Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj

Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovne/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007. Uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000505960/Details
Matična publikacija: Politička misao
46 (2009), 1 ; str. 114-134
Glavni autor: Turković, Vera (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Politička misao
LEADER 02444naa a2200325 i 4500
001 ZAG01000505960
003 HR-ZaZAG
005 20110616110000.0
007 ta
008 101021s2009 ci | |||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000746536 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |d HR-ZaFFD  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
100 1 |a Turković, Vera 
245 1 0 |a Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj /  |c Vera Turković. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 29 jed 
504 |a Summary 
520 |a Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovne/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007. Uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava upotrijebiti likovne/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina te komunikacije vrlo je niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje, što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovne/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju 
773 0 |t Politička misao  |x 0032-3241  |g 46 (2009), 1 ; str. 114-134 
981 |b B09/09 
998 |a rado101021 
LKR |a ANA  |b 56805  |l ZAG01  |m Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj /  |n Politička misao 
OWN |a FFDI 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/politicka-misao  |y Politička misao 
PLK |a UP  |l ZAG01  |b 000056805  |m Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj /  |n Politička misao