Vizualni studiji
Zbornik prevedenih tekstova kojima je zajednička pretpostavka da su vizualni studiji interdisciplinarna hermeneutika novog vremena koja nastaje kao posljedica slikovnog obrata u trenutku kada "postmodernizam", kao još jedini postojeći sveobuhvatni teorijski pojam, gubi bilo kakvu vjerodost...
LEADER | 05164cam a22008897i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20220131141312.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 090403s2009 hr a r 001 0dhrv | ||
999 | |c 237011 |d 237011 | ||
020 | |a 9789535542025 | ||
040 | |a HR NSK |b hrv |e ppiak |c HR NSK |d HR-ZaFF | ||
041 | 1 | |a hrv |h mul | |
044 | |a hr | ||
080 | |a 7.011.2 |2 MRF 1998. | ||
080 | |a 7.01:316.77 | ||
245 | 0 | 0 | |a Vizualni studiji : |b umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata / |c uredio Krešimir Purgar ; [prevoditelji Dubravko Grbešić... et al.]. |
260 | |a Zagreb : |b Centar za vizualne studije, |c 2009. | ||
300 | |a XXIX, 504 str. : |b ilustr. ; |c 24 cm | ||
490 | 0 | |a Biblioteka Vizualna teorija | |
504 | |a Bibliografija: str. 461-470. | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz svaki rad. | ||
504 | |a Kazala. | ||
505 | 0 | |a Sadržaj: 1. Znanost o slici i "pictorial turn" ; 2. Pobuna starih slika i nova povijest umjetnosti ; 3. Filmologija u proširenom polju slike ; 4. Medijska stvarnost i spektakularne slike ; 5. Prema filozofiji slike u suvremenoj umjetnosti. | |
505 | 0 | |a Str. VII-XXIX: Uvod u vizualne studije / Krešimir Purgar | |
505 | 0 | |a Bilješke o autorima: str. 471-474. | |
520 | |a Zbornik prevedenih tekstova kojima je zajednička pretpostavka da su vizualni studiji interdisciplinarna hermeneutika novog vremena koja nastaje kao posljedica slikovnog obrata u trenutku kada "postmodernizam", kao još jedini postojeći sveobuhvatni teorijski pojam, gubi bilo kakvu vjerodostojnost i metodološku vitalnost. Slikovni/vizualni/ikonički obrat skup je simptoma koje primjećujemo u zapadnim postkapitalističkim društvima a koje karakterizira dominacija slike i vizualnog komuniciranja u svakodnevnom životu, tako da nova paradigma slike nadomješta staru paradigmu jezika. Različiti tekstovi propituju mnoge aspekte značenja tog "obrata", od problematiziranja slike danas, odnosa vizualnih studija i tradicionalne povijesti umjetnosti, veza filmologije sa slikarstvom, semiotikom i psihoanalizom, do analize društva spektakla, popularne kulture i interakcije tzv. visoke i niske kulture. | ||
653 | |a vizualni studiji |a vizualna kultura - 20.-21. st. |a vizualna komunikacija - interdisciplinarno gledište |a umjetnost : mediji |a umjetnost - hermeneutika |a pictioral turn - slikovni obrat - ikonički obrat |a filmska kultura - ikonoklastičke strategije |a Géricault, Théodore |a Sherman, Cindy |a cover theory | ||
700 | 1 | |a Purgar, Krešimir |4 edt |4 aui | |
700 | 1 | |a Boehm, Gottfried |4 aut | |
700 | 1 | |a Mitchell, W. J. Thomas |4 aut | |
700 | 1 | |a Majetschak, Stefan |4 aut | |
700 | 1 | |a Kruse, Christiane |4 aut | |
700 | 1 | |a Harris, Jonathan |4 aut | |
700 | 1 | |a Alpers, Svetlana |4 aut | |
700 | 1 | |a Bal, Mieke |4 aut | |
700 | 1 | |a Bryson, Norman |4 aut | |
700 | 1 | |a Pollock, Griselda |4 aut | |
700 | 1 | |a Stoichita, Victor A. |4 aut | |
700 | 1 | |a Groys, Boris |4 aut | |
700 | 1 | |a Dalle Vacche, Angela |4 aut | |
700 | 1 | |a Kuzniar, Alice |4 aut | |
700 | 1 | |a Kellner, Douglas MacKay |4 aut | |
700 | 1 | |a Osteen, Mark |4 aut | |
700 | 1 | |a Pozzato, Maria Pia |4 aut | |
700 | 1 | |a Marek, Kristin |4 aut | |
700 | 1 | |a Kelly, Michael |4 aut | |
700 | 1 | |a Senaldi, Marco |4 aut | |
700 | 1 | |a Ranciere, Jacques |4 aut | |
700 | 1 | |a Grbešić, Dubravko |4 trl | |
700 | 1 | |a Bingula, Sanja |4 trl | |
700 | 1 | |a Matetić Pelikan, Nina |4 trl | |
700 | 1 | |a Đurđević, Miloš |4 trl | |
700 | 1 | |a Peruško, Tatjana |4 trl |9 932 | |
700 | 1 | |a Špoljarić, Sanja |4 trl | |
700 | 1 | |a Vakula Kudumija, Sanja |4 trl | |
740 | 0 | 2 | |a Povratak slika / Gotfried Boehm |
740 | 0 | 2 | |a Metaslike / W.J. Thomas Mitchell |
740 | 0 | 2 | |a Pravila vidljivosti / Stafan Majetschak |
740 | 0 | 2 | |a Nakon slika : fantazma "žive" slike u vrijeme ikoničkog obrata / Christiane Kruse |
740 | 0 | 2 | |a Strukture i značenja u umjetnosti i društvu / Jonathan Harris |
740 | 0 | 2 | |a Promatranje riječi : reprezentacija tekstova u nizozemskoj umjetnosti / Svetlana Alpers |
740 | 0 | 2 | |a Čitanje umjetnosti? / Mieke Bal |
740 | 0 | 2 | |a Géricault i "muškost" / Norman Bryson |
740 | 0 | 2 | |a Estetika različitosti / Griselda Pollock |
740 | 0 | 2 | |a Originalna kopija / Victor Stoichita |
740 | 0 | 2 | |a Ikonoklastičke strategije na filmu / Boris Groys |
740 | 0 | 2 | |a Godardov Ludi Pierrot - filmska umjetnost kao kolaž protiv slikarstva / Angela Dalle Vacche |
740 | 0 | 2 | |a Wendersova vjetrobranska stakla / Alice Kuzniar |
740 | 0 | 2 | |a Televizijski spektakl : izvanzemaljci, urote i biotehnologija u seriji Dosjei X / Douglas Kellner |
740 | 0 | 2 | |a Godardova djeca i Coca-Cola : film i potrošačko društvo u ranoj prozi Dona DeLilla / Mark Osteen |
740 | 0 | 2 | |a Slikarstvo Francisa Bacona u videospotu Radio / Maria Pia Pozzato |
740 | 0 | 2 | |a Slike - mentaliteti - povijet : Ghirlandiovi firentinski portreti Sassetijevih u crkvi Santa Trinita i omot albuma Beatlesa Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band / Kristin Marek |
740 | 0 | 2 | |a Danto i Krauss o Cindi Sherman / Michael Kelly |
740 | 0 | 2 | |a Cover theory - suvremena umjetnost kao reinterpretacija / Marco Senaldi |
740 | 0 | 2 | |a Budućnost slike / Jacques Ranciere |
942 | |c KNJ |h D25.3 |i VIZ |6 D253_VIZ |