|
|
|
|
LEADER |
03910nam a22003017i 4500 |
005 |
20120103003857.0 |
008 |
100312s2010 hr |||||||||| ||mul|d |
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
080 |
|
|
|a 82.09
|
245 |
0 |
0 |
|a Literarnost svjedočenja :
|b kolegij dr. sc. Renate Jambrešić Kirin i mr. sc. Natke Badurine, PDS književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture, akad. god. 2009/2010 : čitanka
|
500 |
|
|
|a SUVF
|
505 |
|
|
|a Povijest kao književnost - književnost kao povijest / Vladimir Biti (iz: Strano tijelo pri/povijesti)
Introduction: the wound and the voice / Cathy Caruth iz: Unclaimed experience : trauma, narrative, and history / C.C.)
Duh u Domu pravde : smrt i jezik zakona / Shoshana Felman (iz. Pravno nesvjesno : suđenja i traume u dvadesetom stoljeću / S. F.)
Writing history, writing trauma (str. vii-xvi, 1-42, 181-219) / Dominick LaCapra
Truth and testimony : the process and the struggle / Dori Laub (iz: Trauma : explorations in memory / ed. by Cathy Caruth)
Zašto bi netko umislio da je žrtva holokausta : trauma i industrija svjedočenja / Renata Salecl (iz: Protiv ravnodušnosti / R. S.)
Književnost svjedočenja / Andrea Zlatar (iz: Tekst, tijelo, trauma : ogledi o suvremenoj ženskoj književnosti / A.Z.)
|
520 |
|
|
|a Kolegij pristupa interdisciplinarnom studiju holokausta i političke traume iz književnoteorijske i književnopedagoške perspektive usredotočujući se na ova pitanja:
1. povijest mijena statusa svjedočenja u historiografiji te u književnoj povijesti (kanonu) i teoriji
2. poetičke i etičke odlike tekstova svjedočenja s obzirom na ta dva diskursa (historiografski i književni), uz čitanje odabranih tekstova svjedočenja i uočavanje njihovih specifičnosti
3. poetičke odlike umjetničkih djela s temom traume (književnost, film)
4. rodna obilježenost svjedočenja.
Promjenjiv status tekstova svjedočenja – od "zavjere šutnje" (Y. Danieli) iz 1950-ih i 1960-ih do "opsesije holokaustom" 1980-ih i 1990-ih (P. Ricoeur) – ovisio je o inhibicijama opće i nacionalne intelektualne povijesti kao i o teorijskom obratu književne kritike/povijesti od estetičkih prema etičkim uporištima interpretacije. Uz relevantnu literaturu o kronološkom i epistemološkom (ne)podudaranju traumatskog iskustva, traumatske naracije, pamćenja traume i statusa svjedoka u društvu i društveno-humanističkim znanostima (Sh. Felman, D. Laub, D. LaCapra, C. Caruth, G. Agamben) posebna će pozornost biti usmjerena na važnost rodnog uvida u tekstove i recepciju svjedočenja o traumi (J. Ringelheim, D. Ofer, L. J. Weitzman, A. Zlatar) te na specifično hrvatsku genealogiju perpetuiranja intelektualnog i "juridičkog nesvjesnog" (Sh. Felman) te simboličkog nasilja što samo odgađa proradu nacionalnih ratnih i političkih trauma (Jasenovac, Bleiburg, Goli otok). Jedan od ciljeva kolegija jest potaći komparativno čitanje tekstova kulture (filmova, poezije i književne proze) i tekstova svjedočenja, te ukazati na historiografsku, književnu i antropološku vrijednost svjedočenja te na nužnost stvaranja digitalnih arhiva audiovizualnih svjedočenja (s osvrtom na arhiv Memorijalnog muzeja Jasenovac, arhiv Zaklade Shoa te privatne arhive Igora Šaponje, autora filma Šjora Rina Smajla (2008), i Jadrana Bobana, autora dokumentarnog filma Duhovi Zagreba (2008), čije se gostovanje planira u kolegiju).
|
653 |
|
|
|a književnost i svjedočenje
|
653 |
|
|
|a holokaust
|
653 |
|
|
|a trauma
|
653 |
|
|
|a Hrvatska
|
653 |
|
|
|a kulturna povijest
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Jambrešić-Kirin, Renata
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Badurina, Natka
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Caruth, Cathy
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Laub, Dori
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Biti, Vladimir
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Salecl, Renata
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a LaCapra, Dominick
|
700 |
1 |
|
|4 ctb
|a Felman, Shoshana
|
942 |
|
|
|c KNJ
|h kom82.09
|i LITER.S
|6 KOM8209_LITERS
|
999 |
|
|
|c 247997
|d 247996
|