Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj
Odgoj i izobrazba romske djece u Hrvatskoj nisu tijekom prošlosti bili organizirani sukladno važnosti koje imaju u procesu integracije Roma, tako da je izostala praktična (školska) realizacija, a i teorijski (znanstveno-istraživački) prinosi su bili skromni. U novom kontekstu hrvatske države (poslje...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:304976/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja 9 (2000.), 2-3 ; str. 267-290 |
| Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02684naa a2200265uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131105s2000 xx hrv|d | ||
| 022 | |a 1330-0288 | ||
| 035 | |a (CROSBI)43083 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Hrvatić, Neven | |
| 245 | 1 | 0 | |a Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj / |c Hrvatić, Neven. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The Education of Gypsies in Croatia | |
| 300 | |a 267-290 |f str. | ||
| 363 | |a 9 |b 2-3 |i 2000. | ||
| 520 | |a Odgoj i izobrazba romske djece u Hrvatskoj nisu tijekom prošlosti bili organizirani sukladno važnosti koje imaju u procesu integracije Roma, tako da je izostala praktična (školska) realizacija, a i teorijski (znanstveno-istraživački) prinosi su bili skromni. U novom kontekstu hrvatske države (posljednjih desetak godina) škola, odgoj i izobrazba, postaju mogući interkulturalni medij u funkciji društvene, kulturne i gospodarske promocije Roma (integrativni koncept, izbjegavanje asimilacije, sredstvo u procesu romske kulturne autonomije...). U procesu konceptualizacije ustroja sustava odgoja i izobrazbe za pripadnike romske nacionalne zajednice valja imati u vidu sociogospodarski, vjerski, regionalni (županijski) i lokalni status i položaj Roma u Hrvatskoj, kao i pojedinih romskih skupina. U koncipiranju specifičnih oblika i modela odgoja i izobrazbe za Rome ostvareno je u Hrvatskoj više znanstveno-istraživačkih projekata (Genealogija i transfer modela interkulturalizma ; Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture ; Društveni i razvojni položaj Roma u Hrvatskoj) te eksperimentalnih provjera na konceptualnoj i užoj nastavnoj, didaktičkoj razini. Ljetna škola djece Roma u Hrvatskoj, romska odgojna zajednica i romski predškolski centar Ceferino Jim&egrave ; nez Malla predstavljaju osnovu prema postupnom ustroju elemenata specifičnog školskog sustava za Rome u Hrvatskoj. Uz administrativni ustroj, tek cjelovita koncepcija odgoja i izobrazbe Roma u Hrvatskoj (uz utvrđivanje posljedica na pojedinim odsječcima - predškolski odgoj, osnovna, srednja i visoka izobrazba...) treba biti proces koji neće ostati na razini deklarativnog (re)formiranja, planiranja i programiranja, već trajno znanstvenim pristupom anticipirati mogući razvoj. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 01940111 | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 131002 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.05 | ||
| 690 | |a 5.07 | ||
| 693 | |a Romi, odgojni model |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a Gypsies, educational model |l eng |2 crosbi | ||
| 773 | 0 | |t Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja |x 1330-0288 |g 9 (2000.), 2-3 ; str. 267-290 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
| 999 | |c 304976 |d 304974 | ||