Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj

Odgoj i izobrazba romske djece u Hrvatskoj nisu tijekom prošlosti bili organizirani sukladno važnosti koje imaju u procesu integracije Roma, tako da je izostala praktična (školska) realizacija, a i teorijski (znanstveno-istraživački) prinosi su bili skromni. U novom kontekstu hrvatske države (poslje...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:304976/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja
9 (2000.), 2-3 ; str. 267-290
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02684naa a2200265uu 4500
008 131105s2000 xx hrv|d
022 |a 1330-0288 
035 |a (CROSBI)43083 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj /  |c Hrvatić, Neven. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Education of Gypsies in Croatia 
300 |a 267-290  |f str. 
363 |a 9  |b 2-3  |i 2000. 
520 |a Odgoj i izobrazba romske djece u Hrvatskoj nisu tijekom prošlosti bili organizirani sukladno važnosti koje imaju u procesu integracije Roma, tako da je izostala praktična (školska) realizacija, a i teorijski (znanstveno-istraživački) prinosi su bili skromni. U novom kontekstu hrvatske države (posljednjih desetak godina) škola, odgoj i izobrazba, postaju mogući interkulturalni medij u funkciji društvene, kulturne i gospodarske promocije Roma (integrativni koncept, izbjegavanje asimilacije, sredstvo u procesu romske kulturne autonomije...). U procesu konceptualizacije ustroja sustava odgoja i izobrazbe za pripadnike romske nacionalne zajednice valja imati u vidu sociogospodarski, vjerski, regionalni (županijski) i lokalni status i položaj Roma u Hrvatskoj, kao i pojedinih romskih skupina. U koncipiranju specifičnih oblika i modela odgoja i izobrazbe za Rome ostvareno je u Hrvatskoj više znanstveno-istraživačkih projekata (Genealogija i transfer modela interkulturalizma ; Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture ; Društveni i razvojni položaj Roma u Hrvatskoj) te eksperimentalnih provjera na konceptualnoj i užoj nastavnoj, didaktičkoj razini. Ljetna škola djece Roma u Hrvatskoj, romska odgojna zajednica i romski predškolski centar “Ceferino Jim&egrave ; nez Malla” predstavljaju osnovu prema postupnom ustroju elemenata specifičnog školskog sustava za Rome u Hrvatskoj. Uz administrativni ustroj, tek cjelovita koncepcija odgoja i izobrazbe Roma u Hrvatskoj (uz utvrđivanje posljedica na pojedinim odsječcima - predškolski odgoj, osnovna, srednja i visoka izobrazba...) treba biti proces koji neće ostati na razini deklarativnog (re)formiranja, planiranja i programiranja, već trajno znanstvenim pristupom anticipirati mogući razvoj. 
536 |a Projekt MZOS  |f 01940111 
536 |a Projekt MZOS  |f 131002 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
690 |a 5.07 
693 |a Romi, odgojni model  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Gypsies, educational model  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja  |x 1330-0288  |g 9 (2000.), 2-3 ; str. 267-290 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 304976  |d 304974