Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije

U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa emocionalne analize (TEA) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997., 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima s...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305418/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
3 (2000), 1-2 ; str. 27-48
Glavni autori: Kulenović, Alija (-), Balenović, Tina (Author), Buško, Vesna
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02395naa a2200265uu 4500
008 131105s2000 xx hrv|d
022 |a 1331-9264 
035 |a (CROSBI)100233 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Kulenović, Alija 
245 1 0 |a Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije /  |c Kulenović, Alija ; Balenović, Tina ; Buško, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a EMOTIONAL ANALYSIS TEST: AN ATTEMPT AT DESIGNING OBJECTIVE MEASURE OF A COMPONENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE 
300 |a 27-48  |f str. 
363 |a 3  |b 1-2  |i 2000 
520 |a U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa emocionalne analize (TEA) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997., 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima se od ispitanika traži da raspozna "sastojke emocionalne mješavine” u zadanom složenom afektivnom stanju. Na temelju analize rezultata primjene TEA, jednog klasičnog testa kognitivnih sposobnosti i jedne višedimenzionalne mjere nekognitivnih faktora emocionalne inteligencije na 228 srednjoškolaca III i IV razreda pokazano je (a) da su pouzdanost i homogenost TEA očekivanih i zadovoljavajućih vrijednosti, (b) da je rezultat u TEA očekivano značajno i nisko povezan sa mjerom dviju klasičnih kognitivnih sposobnosti, (c) da je učinak u TEA neovisan o nekognitivnim faktorima emocionalne inteligencije, (d) da sposobnosti mjerene pomoću TEA imaju samostalan doprinos u objašnjavanju općeg uspjeha u školi i (e) da se na temelju TEA ne može predviđati individualno iskazana količina sukobljavanja u školskoj sredini. Zaključeno je da TEA vjerojatno predstavlja mjeru neke sposobnosti emocionalne inteligencije (razumijevanje emocija?) što treba ispitati dodatnim empirijskim provjerama. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130703 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a Emocionalna inteligencija, izrada i validacija testa  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Emotional intelligence, test construction and validation  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Balenović, Tina  |4 aut 
700 1 |a Buško, Vesna  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 3 (2000), 1-2 ; str. 27-48 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305418  |d 305416