Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije
U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa emocionalne analize (TEA) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997., 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima s...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305418/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 3 (2000), 1-2 ; str. 27-48 |
| Glavni autori: | Kulenović, Alija (-), Balenović, Tina (Author), Buško, Vesna |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02395naa a2200265uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131105s2000 xx hrv|d | ||
| 022 | |a 1331-9264 | ||
| 035 | |a (CROSBI)100233 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Kulenović, Alija | |
| 245 | 1 | 0 | |a Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije / |c Kulenović, Alija ; Balenović, Tina ; Buško, Vesna. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a EMOTIONAL ANALYSIS TEST: AN ATTEMPT AT DESIGNING OBJECTIVE MEASURE OF A COMPONENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE | |
| 300 | |a 27-48 |f str. | ||
| 363 | |a 3 |b 1-2 |i 2000 | ||
| 520 | |a U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa emocionalne analize (TEA) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997., 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima se od ispitanika traži da raspozna "sastojke emocionalne mješavine” u zadanom složenom afektivnom stanju. Na temelju analize rezultata primjene TEA, jednog klasičnog testa kognitivnih sposobnosti i jedne višedimenzionalne mjere nekognitivnih faktora emocionalne inteligencije na 228 srednjoškolaca III i IV razreda pokazano je (a) da su pouzdanost i homogenost TEA očekivanih i zadovoljavajućih vrijednosti, (b) da je rezultat u TEA očekivano značajno i nisko povezan sa mjerom dviju klasičnih kognitivnih sposobnosti, (c) da je učinak u TEA neovisan o nekognitivnim faktorima emocionalne inteligencije, (d) da sposobnosti mjerene pomoću TEA imaju samostalan doprinos u objašnjavanju općeg uspjeha u školi i (e) da se na temelju TEA ne može predviđati individualno iskazana količina sukobljavanja u školskoj sredini. Zaključeno je da TEA vjerojatno predstavlja mjeru neke sposobnosti emocionalne inteligencije (razumijevanje emocija?) što treba ispitati dodatnim empirijskim provjerama. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130703 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a Emocionalna inteligencija, izrada i validacija testa |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a Emotional intelligence, test construction and validation |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | 1 | |a Balenović, Tina |4 aut | |
| 700 | 1 | |a Buško, Vesna |4 aut | |
| 773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 3 (2000), 1-2 ; str. 27-48 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
| 999 | |c 305418 |d 305416 | ||