Govore li djeca s PJT pidžin jezikom?

Globalne su migracije zadnjih nekoliko stoljeća dovele u dodir mnoge ljude koji govore različitim jezicima, što je rezultiralo zanimljivih fenomenom - stvaranjem pidžin jezika. Iako su mehanizmi njihova nastanka još uvijek temom brojnih rasprava, možemo pouzdano reći da su oni odgovor na komunikacij...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305543/Details
Matična publikacija: Revija za rehabilitacijska istraživanja
38 (2002), str. 187-192
Glavni autori: Anđel, Maja (-), Arapović, Diana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02749naa a2200277uu 4500
008 131105s2002 xx hrv|d
022 |a 1331-3010 
035 |a (CROSBI)110868 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Anđel, Maja 
245 1 0 |a Govore li djeca s PJT pidžin jezikom? /  |c Anđel, Maja ; Arapović, Diana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Do children with SLI speak in a pidgin language? 
300 |a 187-192  |f str. 
363 |a 38  |i 2002 
520 |a Globalne su migracije zadnjih nekoliko stoljeća dovele u dodir mnoge ljude koji govore različitim jezicima, što je rezultiralo zanimljivih fenomenom - stvaranjem pidžin jezika. Iako su mehanizmi njihova nastanka još uvijek temom brojnih rasprava, možemo pouzdano reći da su oni odgovor na komunikacijske potrebe ljudi s različitim materinskim jezicima. Na prvi pogled, njihova je struktura jednako nedosljedna i nesustavna kao i struktura jezika djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT).U povijesti lingvistike pidžini su opisivani kratkom sintagmom "nema gramatike". No, pogledamo li i usporedimo više takvih jezika iz raznih krajeva svijeta, možemo uoćiti neke sličnosti u njihovu nastanku i organizaciji. Slično kao i kod PJT-a, leksik pidžin jezika je skučen, sintaksa reducirana na najvažnije elemente, a morfologija nestabilna i čini se nepredvidiva. Razlika koju ne smijemo zanemariti jest da pidžini nastaju na dodiru barem dva jezika. Jezična struktura djeca s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), često se opisuje kao nekoherentna i nesustavna, pa čak i zbunjujuća. S gramatičkog stajališta njihovo je izražavanje često ograničeno na temeljne sintaktičke funkcije, subjekt i predikat. Najčešći oblik diskursa je dijalog, stoga je čestotnost eliptičnih rečenica u njihovu izražavanju mnogo veća nego li u djece bez posebnih jezičnih teškoća. Morfološke su pogreške također česte, a njihova je nesustavnost zagonetna. Struktura njihovih iskaza doima se poput slobodnoga izražavanja bez čvrstih veza s pravilima jezične norme. Cilj ovog rada jest ispitati mogu li se gramatička obilježja PJT-a usporediti s obilježjima pidžin jezika, imajući u vidu njihovu površinsku sličnost u "nedostatku" strukture i sustavnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 013008 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130997 
546 |a HRV 
690 |a 5.08 
690 |a 6.03 
693 |a posebne jezične teškoće (PJT), pidžin jezik  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a specific language impairment (SLI), pidgin language  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Arapović, Diana  |4 aut 
773 0 |t Revija za rehabilitacijska istraživanja  |x 1331-3010  |g 38 (2002), str. 187-192 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305543  |d 305541