Govore li djeca s PJT pidžin jezikom?
Globalne su migracije zadnjih nekoliko stoljeća dovele u dodir mnoge ljude koji govore različitim jezicima, što je rezultiralo zanimljivih fenomenom - stvaranjem pidžin jezika. Iako su mehanizmi njihova nastanka još uvijek temom brojnih rasprava, možemo pouzdano reći da su oni odgovor na komunikacij...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305543/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Revija za rehabilitacijska istraživanja 38 (2002), str. 187-192 |
Glavni autori: | Anđel, Maja (-), Arapović, Diana (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02749naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2002 xx hrv|d | ||
022 | |a 1331-3010 | ||
035 | |a (CROSBI)110868 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Anđel, Maja | |
245 | 1 | 0 | |a Govore li djeca s PJT pidžin jezikom? / |c Anđel, Maja ; Arapović, Diana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Do children with SLI speak in a pidgin language? | |
300 | |a 187-192 |f str. | ||
363 | |a 38 |i 2002 | ||
520 | |a Globalne su migracije zadnjih nekoliko stoljeća dovele u dodir mnoge ljude koji govore različitim jezicima, što je rezultiralo zanimljivih fenomenom - stvaranjem pidžin jezika. Iako su mehanizmi njihova nastanka još uvijek temom brojnih rasprava, možemo pouzdano reći da su oni odgovor na komunikacijske potrebe ljudi s različitim materinskim jezicima. Na prvi pogled, njihova je struktura jednako nedosljedna i nesustavna kao i struktura jezika djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT).U povijesti lingvistike pidžini su opisivani kratkom sintagmom "nema gramatike". No, pogledamo li i usporedimo više takvih jezika iz raznih krajeva svijeta, možemo uoćiti neke sličnosti u njihovu nastanku i organizaciji. Slično kao i kod PJT-a, leksik pidžin jezika je skučen, sintaksa reducirana na najvažnije elemente, a morfologija nestabilna i čini se nepredvidiva. Razlika koju ne smijemo zanemariti jest da pidžini nastaju na dodiru barem dva jezika. Jezična struktura djeca s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), često se opisuje kao nekoherentna i nesustavna, pa čak i zbunjujuća. S gramatičkog stajališta njihovo je izražavanje često ograničeno na temeljne sintaktičke funkcije, subjekt i predikat. Najčešći oblik diskursa je dijalog, stoga je čestotnost eliptičnih rečenica u njihovu izražavanju mnogo veća nego li u djece bez posebnih jezičnih teškoća. Morfološke su pogreške također česte, a njihova je nesustavnost zagonetna. Struktura njihovih iskaza doima se poput slobodnoga izražavanja bez čvrstih veza s pravilima jezične norme. Cilj ovog rada jest ispitati mogu li se gramatička obilježja PJT-a usporediti s obilježjima pidžin jezika, imajući u vidu njihovu površinsku sličnost u "nedostatku" strukture i sustavnosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 013008 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130997 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.08 | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a posebne jezične teškoće (PJT), pidžin jezik |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a specific language impairment (SLI), pidgin language |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Arapović, Diana |4 aut | |
773 | 0 | |t Revija za rehabilitacijska istraživanja |x 1331-3010 |g 38 (2002), str. 187-192 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 305543 |d 305541 |