Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata

Sažetak Kognitivna teorija učenja u proteklih je tridesetak godina potakla brojna istraživanja u kojima je jasno prepoznata aktivna uloga koju učenik ima u procesu učenja. U sklopu ovih tendencija velik broj istraživača usmjerio se na istraživanje strategija učenja za koje su pretpostavili da imaju...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305554/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
5 (2002), 2 ; str. 253-271
Glavni autori: Sorić, Izabela (-), Palekčić, Marko (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03664naa a2200253uu 4500
008 131105s2002 xx hrv|d
022 |a 1331-9264 
035 |a (CROSBI)112926 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Sorić, Izabela 
245 1 0 |a Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata /  |c Sorić, Izabela ; Palekčić, Marko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Adaptation and Validation of the LIST-Inventory of Students Learning Strategies 
300 |a 253-271  |f str. 
363 |a 5  |b 2  |i 2002 
520 |a Sažetak Kognitivna teorija učenja u proteklih je tridesetak godina potakla brojna istraživanja u kojima je jasno prepoznata aktivna uloga koju učenik ima u procesu učenja. U sklopu ovih tendencija velik broj istraživača usmjerio se na istraživanje strategija učenja za koje su pretpostavili da imaju ključnu ulogu za uspješnost učenja. Oxford (1990) definira strategije učenja kao operacije koje učenik koristi da si olakša stjecanje, pohranu ili dosjećanje informacija, odnosno, kao specifične akcije koje učenik poduzima kako bi učenje učinio lakšim, bržim, zabavnijim, učinkovitijim, kontolabilnijim i transferabilnijim. Wild i Schiefele (1994) konstruirali su upitnik za ispitivanje strategija učenja u studiju - ˝Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium˝ (LIST). Upitnik uključuje skale za mjerenje kognitivnih strategija (subskale Organizacija gradiva za učenje, Elaboracija kroz povezivanje gradiva, Elaboracija kroz kritičko provjeravanje i Ponavljanje), metakognitivnih strategija (subskale Samonadgledanje, Regulacija i Planiranje), strategija korištenja internih resursa (subskale Koncentracija, Zalaganje i Organizacija vremena), te strategija korištenja eksternih resursa (subskale Okolina učenja, Učenje s kolegama i Korištenje literature). Upitnik se u empirijskim provjerama pokazao prilično pouzdanim mjernim instrumentom koji zahvaća širok dijapazon strategija učenja. Provedeno je istraživanje s ciljem adaptacije i validacije LIST-upitnika za hrvatsku populaciju. U ispitivanju je sudjelovalo 411 studenta Filozofskog fakulteta u Zadru, različitih studijskih grupa i različitih godišta studija. Rezultati provjere faktorske strukture LIST upitnika na našoj populaciji pokazali su strukturu prilično sličnu onoj koju su dobili Wild i Schiefele (1994) na originalnom upitniku. K tome, u našem istraživanju dobivene su još četiri nove subskale koje su formirane od čestica koje su Wild i Schiefele u svom istraživanju izbacili iz upitnika. Na ovaj način proširen je dijapazon strategija učenja koje se mogu ispitivati ovim upitnikom. Zadovoljavajuće visoke koeficijente unutarnje pouzdanosti imala je većina subskala. Sveukupno gledano, premda je ovo tek prva provjera faktorske strukture upitnika LIST na hrvatskoj populaciji, te su nužne dodatne provjere, čini se da bi upitnik LIST mogao predstavljati koristan mjerni instrument za mjerenje strategija učenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0070015 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a kognitivna teorija učenja, strategije učenja, "Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium"(LIST)/Upitnik za ispitivanje strategije učenja kod studenata  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a cognitive learning theory, learning strategies, "Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium"(LIST)/ Inventory of students learning strategies  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Palekčić, Marko  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 5 (2002), 2 ; str. 253-271 
942 |c CLA  |t 1.04  |u 1  |z Strucni - clanak 
999 |c 305554  |d 305552