Pastoralne i biblijsko pastoralne teme bassaneških slika u Hrvatskoj
Nakon uvodne terminološke i povijesne rezmotre pastoralnih i biblijsko-pastoralnih tema u venecijanskoj slikarskoj školi, autorica navodi primjere bassaneških rješenja tih tema iz hrvatske baštine. Prva slika biblijsko-pastoralne tematike u cijelome opusu Jacopa dal ponte, zvanoga Bassano, jest Sv....
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305586/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Radovi Instituta za povijest umjetnosti 26 (2002.), 26 ; str. 49-56 |
Glavni autor: | Cvetnić, Sanja (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | eng |
LEADER | 02663naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2002 xx eng|d | ||
022 | |a 0350-3437 | ||
035 | |a (CROSBI)118067 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Cvetnić, Sanja | |
245 | 1 | 0 | |a Pastoralne i biblijsko pastoralne teme bassaneških slika u Hrvatskoj / |c Cvetnić, Sanja. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Pastoral and Biblical-Pastoral Subjects in the Paintings of Bassano Family and their Followers in Croatia | |
300 | |a 49-56 |f str. | ||
363 | |a 26 |b 26 |i 2002. | ||
520 | |a Nakon uvodne terminološke i povijesne rezmotre pastoralnih i biblijsko-pastoralnih tema u venecijanskoj slikarskoj školi, autorica navodi primjere bassaneških rješenja tih tema iz hrvatske baštine. Prva slika biblijsko-pastoralne tematike u cijelome opusu Jacopa dal ponte, zvanoga Bassano, jest Sv. Ivan Krstitelj u pustinji iz 1558. godine, koja se nalazi u Bassanu del Grappa. Nju je u grafiči medij preveo Pietro Menarola, a nejgov je barkopis (1684.-1690.)iz Gradskoga muzeja u Bassanu, s promijenjenom orijentacijom svetca, poslužio kao predložak maloj slici Sv. Ivana krstitelja u Strossmayerovoj galeriji u Zagrebu. S obzirom na dataciju bakropisa, zagrebačku sliku treba gledati kao kasnu kopiju po Bassanu s kraja 17. stoljeća. prema grafici nastaje i sljedeći primjer pastoralne tematike, Ljeto iz Pinakoteke Kneževa dvora u Dubrovniku. Neznani autor poslužio se jednim od grafičkih predložaka, rqađenih po vrlo popularnim ciklusima Godišnjih doba Jacopa i Francesca Bassana, ali i drugih sinova. Najraniji su poznati grafički prijenosnici tih bassaneških ideja oni braće Johana Sadelera i Raphaela Sadelera iz 1598.-1600. te suradnika Lucasa i Jacquesa Callota (prva desetljeća 17. stoljeća), tako da se datacija i te slike pomiče dublje u barokno stoljeća. U privatnoj zbirci u Splitu sačuvani su Proljeće i Jesen, dio ciklusa Godišnjih doba (nepovezani s dubrovačkim Ljetom), rad bassaneške botteghe, na kojem je dijelom intervenirala iskusnija ruka nekoga od sinova, te pastoralna tema Doručak u polju. Slabije kvalitete, a citatima jasno vezana uz bassanešku maticu, ova se slika otkriva kao pastiche poznatih bassaneških rješenja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130429 | ||
546 | |a ENG | ||
690 | |a 6.05 | ||
693 | |a slikarstvo, pastorala, biblijsko-pastoralne teme, Bassani, Hrvatska |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a painting, pastoral, biblical-pastoral, Bassano family, Croatia |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti |x 0350-3437 |g 26 (2002.), 26 ; str. 49-56 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 305586 |d 305584 |