Pastoralne i biblijsko pastoralne teme bassaneških slika u Hrvatskoj

Nakon uvodne terminološke i povijesne rezmotre pastoralnih i biblijsko-pastoralnih tema u venecijanskoj slikarskoj školi, autorica navodi primjere bassaneških rješenja tih tema iz hrvatske baštine. Prva slika biblijsko-pastoralne tematike u cijelome opusu Jacopa dal ponte, zvanoga Bassano, jest Sv....

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305586/Details
Matična publikacija: Radovi Instituta za povijest umjetnosti
26 (2002.), 26 ; str. 49-56
Glavni autor: Cvetnić, Sanja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
LEADER 02663naa a2200241uu 4500
008 131105s2002 xx eng|d
022 |a 0350-3437 
035 |a (CROSBI)118067 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Cvetnić, Sanja 
245 1 0 |a Pastoralne i biblijsko pastoralne teme bassaneških slika u Hrvatskoj /  |c Cvetnić, Sanja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pastoral and Biblical-Pastoral Subjects in the Paintings of Bassano Family and their Followers in Croatia 
300 |a 49-56  |f str. 
363 |a 26  |b 26  |i 2002. 
520 |a Nakon uvodne terminološke i povijesne rezmotre pastoralnih i biblijsko-pastoralnih tema u venecijanskoj slikarskoj školi, autorica navodi primjere bassaneških rješenja tih tema iz hrvatske baštine. Prva slika biblijsko-pastoralne tematike u cijelome opusu Jacopa dal ponte, zvanoga Bassano, jest Sv. Ivan Krstitelj u pustinji iz 1558. godine, koja se nalazi u Bassanu del Grappa. Nju je u grafiči medij preveo Pietro Menarola, a nejgov je barkopis (1684.-1690.)iz Gradskoga muzeja u Bassanu, s promijenjenom orijentacijom svetca, poslužio kao predložak maloj slici Sv. Ivana krstitelja u Strossmayerovoj galeriji u Zagrebu. S obzirom na dataciju bakropisa, zagrebačku sliku treba gledati kao kasnu kopiju po Bassanu s kraja 17. stoljeća. prema grafici nastaje i sljedeći primjer pastoralne tematike, Ljeto iz Pinakoteke Kneževa dvora u Dubrovniku. Neznani autor poslužio se jednim od grafičkih predložaka, rqađenih po vrlo popularnim ciklusima Godišnjih doba Jacopa i Francesca Bassana, ali i drugih sinova. Najraniji su poznati grafički prijenosnici tih bassaneških ideja oni braće Johana Sadelera i Raphaela Sadelera iz 1598.-1600. te suradnika Lucasa i Jacquesa Callota (prva desetljeća 17. stoljeća), tako da se datacija i te slike pomiče dublje u barokno stoljeća. U privatnoj zbirci u Splitu sačuvani su Proljeće i Jesen, dio ciklusa Godišnjih doba (nepovezani s dubrovačkim Ljetom), rad bassaneške botteghe, na kojem je dijelom intervenirala iskusnija ruka nekoga od sinova, te pastoralna tema Doručak u polju. Slabije kvalitete, a citatima jasno vezana uz bassanešku maticu, ova se slika otkriva kao pastiche poznatih bassaneških rješenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130429 
546 |a ENG 
690 |a 6.05 
693 |a slikarstvo, pastorala, biblijsko-pastoralne teme, Bassani, Hrvatska  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a painting, pastoral, biblical-pastoral, Bassano family, Croatia  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti  |x 0350-3437  |g 26 (2002.), 26 ; str. 49-56 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305586  |d 305584