Valente fu questo pittore, dica ognuno che vuole: Federico Benković u tri biografske bilješke iz 18. stoljeća

U osvrtu na tri biografske bilješke o Federicu Benkoviću (1677.-1753.) iz XVIII. stoljeća, koje pružaju uvid u to kako je posljednji veliki Schiavone bio vrjednovan u vrijeme neposredno nakon smrti, razmotrena su pitanja zašto pojedini suvremenici o njemu iznose oprečne sudove i kakav je odjek tih s...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305814/Details
Matična publikacija: Radovi Instituta za povijest umjetnosti
27 (2003), 27 ; str. 207-215
Glavni autor: Cvetnić, Sanja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://www.hart.hr/pdf/r27/19-Cvetnic.pdf
LEADER 02125naa a2200253uu 4500
008 131105s2003 xx hrv|d
022 |a 0350-3437 
035 |a (CROSBI)144873 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Cvetnić, Sanja 
245 1 0 |a Valente fu questo pittore, dica ognuno che vuole: Federico Benković u tri biografske bilješke iz 18. stoljeća /  |c Cvetnić, Sanja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Valente fu questo pittore, dica ognuno che vuole: Three 18th Century Biographical Notes on Federico Benkovich 
300 |a 207-215  |f str. 
363 |a 27  |b 27  |i 2003 
520 |a U osvrtu na tri biografske bilješke o Federicu Benkoviću (1677.-1753.) iz XVIII. stoljeća, koje pružaju uvid u to kako je posljednji veliki Schiavone bio vrjednovan u vrijeme neposredno nakon smrti, razmotrena su pitanja zašto pojedini suvremenici o njemu iznose oprečne sudove i kakav je odjek tih sudova u kasnijim istraživanjima i recepciji Benkovićeva djela. U venecijanskome izdanju Orlandijeva Abecedario pittorico (1753.) Pietro Guarienti predbacije mu što je nakon dobre škole "prihvatio nov i čudan način slikanja", Zanetti u Della Pittura Veneziana (1771.) priznaje da ima osjećaj "za sjenu i svjetlo", a Mariette (u. 1774.) u Abecedario, rukopisu koji je tiskan tek 1851.-53., zaključuje da Benković nakon prvih, mladenačkih upjeha, vlastitom krivnjom: "Nije više bio ono što je obećavao da će postati.". Promjena koju kritiziraju biografi odnosi se najviše na Benkovićevu sklonost snažnim manirističkim iskustvima u kasnobaroknome obzoru, za razliku od htijenja vladajućih slikara i kroničara venecijanskoga rokokoa. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130429 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a Federico Benković, slikarstvo, kritika, XVIII. stoljeće  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Federico Bencovich, painting, criticism, 18th century  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti  |x 0350-3437  |g 27 (2003), 27 ; str. 207-215 
856 |u http://www.hart.hr/pdf/r27/19-Cvetnic.pdf 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305814  |d 305812