Towards a modernist travel culture

Tekst obrađuje problem dodira različitih disciplina uključenih u područje kulture putovanja na primjeru specifične kulturne i povijesne artikulacije putničkoga diskurza u hrvatskoj književnosti, i to u razdoblju njegove modernističke dominacije od 1920-ih do 1960-ih. Posrijedi su trojica poetički sr...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305868/Details
Matična publikacija: Journeys. The International Journal of Travel & Travel Writing
6 (2005), 1-2 ; str. 68-87
Glavni autor: Duda, Dean (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
LEADER 02834naa a2200265uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20171023095004.0
008 131105s2005 xx eng|d
999 |c 305868  |d 305866 
022 |a 1465-2609 
035 |a (CROSBI)158969 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Duda, Dean  |9 680 
245 1 0 |a Towards a modernist travel culture /  |c Duda, Dean. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Towards a modernist travel culture 
300 |a 68-87  |f str. 
363 |a 6  |b 1-2  |i 2005 
520 |a Tekst obrađuje problem dodira različitih disciplina uključenih u područje kulture putovanja na primjeru specifične kulturne i povijesne artikulacije putničkoga diskurza u hrvatskoj književnosti, i to u razdoblju njegove modernističke dominacije od 1920-ih do 1960-ih. Posrijedi su trojica poetički srodnih autora koji u tom vremenskom razdoblju putuju na tri različite destinacije: Miroslav Krleža (Izlet u Rusiju, 1926) jedan je od prvih europskih putopisaca koji posjećuju onodobni Sovjetski savez, Slavko Batušić proputovao je u desetljeću pred Prvi svjetski rat gotovo cijelu zapadnu Europu (Kroz zapadne zemlje i gradove, 1932 ; Od Kandije do Hammerfesta, 1937 ; Od Siene do Haarlema, 1941) i Marijan Matković koji šezdesetih ih putuje po Sjevernoj i Južnoj Americi (Američki triptih, 1974 ; Deset meksičkih razglednica 1967, 1967). Namjera je teksta da, s obzirom na postdisciplinarni status područja kulture putovanja, u osloncu na historiografiju (socijalna povijest, povijest svakodnevice, povijest mentaliteta, povijesti slobodnog vremena, povijest putovanja itd.), tekstualnu i poetičku analizu karakterističnu za problem putopisa kao književnog žanra (pripovjedne tehnike, odabir itinerarija, definiranje razloga putovanja, konstrukcija putopisnog subjekta kroz izlaganje, percepciju i djelovanje, pretpostavljenog adresata itd.), ponudi elemente modernističke kulture putovanja u hrvatskoj varijanti, kao distinktivne paradigme karakteristične za središnja desetljeća 20. stoljeća, i usporedi ih s onodobnim (zapadno) europskim standardima. U tom su smislu osobito zanimljivi problemi lokacije i kulturalne samopercepcije, granice, dodira i drugog, kao i odnos spram različitih skupnih identiteta (rodnog, kulturnog, etničkog, političkog, regionalnog) u inače modernističkoj kulturi putovanja uglavnom određenoj fenomenima egzila, pojedinca, samotnjaštva i introspekcije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130447 
546 |a ENG 
690 |a 6.08 
693 |a travel culture, modernism, croatian travel writing  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a travel culture, modernism, croatian travel writing  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Journeys. The International Journal of Travel & Travel Writing  |x 1465-2609  |g 6 (2005), 1-2 ; str. 68-87 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak