Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti

Ovim istraživanjem provjerena je uspješnost djece u rješavanju linearnih i nelinearnih matematičkih zadataka, utvrđene su strategije koje učenici rabe te je ispitano mogu li učenici uspješno procijeniti točnost svojih rješenja. Ispitano je utječe li izloženost različitim razinama kognitivnog konflik...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305939/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
7 (2005), 2 ; str. 215-229
Glavni autori: Vlahović-Štetić, Vesna (-), Zekić, Ivana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02602naa a2200241uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)165330 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |9 791 
245 1 0 |a Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti /  |c Vlahović-Štetić, Vesna ; Zekić, Ivana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Adolesent's reasoning in linear and non-linear proportionality problems 
300 |a 215-229  |f str. 
363 |a 7  |b 2  |i 2005 
520 |a Ovim istraživanjem provjerena je uspješnost djece u rješavanju linearnih i nelinearnih matematičkih zadataka, utvrđene su strategije koje učenici rabe te je ispitano mogu li učenici uspješno procijeniti točnost svojih rješenja. Ispitano je utječe li izloženost različitim razinama kognitivnog konflikta na mijenjanje rješenja. U ispitivanju je sudjelovalo 40 učenika (22 djevojčice i 18 dječaka) osmog razreda. Podaci su prikupljani polustrukturiranim intervjuom. Variran je način rješavanja zadataka ("na glas" i "u sebi") te redoslijed (prvo linearni ili nelinearni zadaci). Nakon svakog zadatka učenik bi procijenio točnost svog odgovora na ljestvici od 5 stupnjeva. Ukoliko je učenik pogrešno odgovorio izložen je prvo slabijem pa jačem kognitivnom konfliktu. Dobiveni rezultati pokazuju kako na uspješnost djece nije djelovao način rješavanja ni redoslijed zadavanja zadataka. Učenici su značajno uspješniji u rješavanju linearnih nego nelinearnih zadataka ali subjektivno podjednako točnim procjenjuju svoj uradak u obje vrste zadataka. Pri rješavanju nelinearnih zadataka učenici imaju teškoća s razumijevanjem zadatka i stvaranjem točne predodžbe, upadaju u zamku linearnosti i dolaze do pogrešnog rješenja. Suočeni sa slabijim kognitivnim konfliktom reevaluiraju svoje odgovore u linearnim zadacima ali relativno malo u nelinearnim. Tek suočeni sa jačim kognitivnim konfliktom učenici ispravljaju većinu netočnih rješenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a linearni i nelinearni matematički zadaci, iluzija linearnosti, strategije rješavanja problemskih matematičkih zadataka, učenici osnovne škole  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a linear and non-linear problems, illusion of linearity, mathematical problem-solving strategies, primary school students  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Zekić, Ivana  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 7 (2005), 2 ; str. 215-229 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305939  |d 305937