Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca

U istraživanju su provjeravani stavovi srednjoškolaca prema matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška domena), u kojoj je mjeri kod gimnazijalaca prisutan strah od matematike te postoje li razlike u tim varijablama ovisno o us...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305941/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja
6 (2005), 80 ; str. 1081-1102
Glavni autori: Arambašić, Lidija (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Severinac, Ana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Hrčak
LEADER 03119naa a2200277uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)165377 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Arambašić, Lidija  |9 397 
245 1 0 |a Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca /  |c Arambašić, Lidija ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Severinac, Ana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Is math something scary? Attitudes and beliefs toward math and math anxiety in secondary school students 
300 |a 1081-1102  |f str. 
363 |a 6  |b 80  |i 2005 
520 |a U istraživanju su provjeravani stavovi srednjoškolaca prema matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška domena), u kojoj je mjeri kod gimnazijalaca prisutan strah od matematike te postoje li razlike u tim varijablama ovisno o usmjerenju izabrane škole i spolu učenika. Analize su provedene na podacima dobivenim od 510 učenika svih četiriju razreda dviju jezičnih i jedne prirodoslovno-matematičke gimnazije. Upotrijebljena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici te Ljestvica za ispitivanje straha od matematike. Rezultati za cijeli uzorak pokazuju da sudionici istraživanja imaju neutralan stav prema matematici, da uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene te da se ne slažu da je matematika više muška nego ženska domena. Usporedba rezultata s obzirom na obrazovno usmjerenje pokazala je da učenici prirodoslovno-matematičke gimnazije imaju nešto pozitivniji stav prema matematici i da manje vjeruju u urođenost matematičkih sposobnosti od učenika jezičnih gimnazija. Kod uvjerenja da je matematika muška domena pokazalo se da se ispitani učenici s time ne slažu, a to neslaganje jače je izraženo kod djevojaka i učenika prirodoslovno-matematičkog usmjerenja nego kod mladića i učenika jezičnog usmjerenja. Strah od matematike na cijelom uzroku slabo je izražen, a s obzirom na gimnazijsko usmjerenje i spol, pokazalo se da je nešto jači kod učenika jezičnog usmjerenja i kod djevojaka. Interakcijski efekti spola i obrazovnog usmjerenja nisu dobiveni niti na jednoj ispitanoj varijabli. Rezultati su komentirani s obzirom na odabir školovanja sudionika i različitom socijalizacijom učenika različitog spola. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a stavovi prema matematici, uvjerenja o matematici, strah od matematike, spolne razlike, usmjerenje gimnazije  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a attitudes toward math, beliefs about math, math anxiety, gender differences, educational orientation  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut  |9 791 
700 1 |a Severinac, Ana  |4 aut 
773 0 |t Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja  |x 1330-0288  |g 6 (2005), 80 ; str. 1081-1102 
856 |u http://hrcak.srce.hr/18096  |y Hrčak 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000236488500009  |s 2-s2.0-30344460018 
999 |c 305941  |d 305939