Srednjoškolci i kultura demokracije
U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu pro...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305994/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 1 (2004), 1 ; str. 67-88 |
Glavni autori: | Domović, Vlatka (-), Godler, Zlata (Author), Previšić Vlatko |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02389naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160404112113.0 | ||
008 | 131105s2004 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)168563 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Domović, Vlatka | |
245 | 1 | 0 | |a Srednjoškolci i kultura demokracije / |c Domović, Vlatka ; Godler, Zlata ; Previšić Vlatko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a HIGH SCHOOL STUDENTS AND DEMOCRATIC CULTURE | |
300 | |a 67-88 |f str. | ||
363 | |a 1 |b 1 |i 2004 | ||
520 | |a U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu projekata "Genealogija i transfer modela interkulturalizma" i "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture". Analiza rezultata pokazala je da je 1998. godine došlo do znatnih promjena u stavovima srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima u odnosu prema prijašnjem istraživanju. Promjene se očituju u statistički značajno manjem stupnju prihvaćanja vrijednosti, i to prema sedamnaest, od ponuđenih devetnaest vrijednosti. Nadalje, u oba je istraživanja utvrđeno da varijable socioobrazovnog statusa znatno distingviraju ispitanike s obzirom na njihove stavove. Učenici s boljim uspjehom u školi, polaznici gimnazija i oni s višim obrazovnim aspiracijama i podrijetlom imaju pozitivniji odnos prema demokratskim vrijednostima. velike su razlike uvrđene s obzirom na stupanj prihvaćanja vrijednosti između učenika, roditelja i profesora. Općenito, najveće slaganje sa svim ponuđenim vrijednostima iskazuju profesori, a najmanje učenici. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |2 crosbi |a demokracija, demokratske vrijednosti, pluralno društvo, ljudska prava, odgoj za demokraciju, odgoj za razvoj |l hrv | ||
693 | |2 crosbi |a democracy, democratic values, pluralistic society, human rights, education for democracy, education for development |l eng | ||
700 | 1 | |a Godler, Zlata |4 aut | |
700 | 1 | |a Previšić Vlatko |4 aut |9 608 | |
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 1 (2004), 1 ; str. 67-88 |w ffzg.HR-ZaFF(238026) | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 305994 |d 305992 |