Srednjoškolci i kultura demokracije

U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu pro...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305994/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
1 (2004), 1 ; str. 67-88
Glavni autori: Domović, Vlatka (-), Godler, Zlata (Author), Previšić Vlatko
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02389naa a2200265uu 4500
005 20160404112113.0
008 131105s2004 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)168563 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Domović, Vlatka 
245 1 0 |a Srednjoškolci i kultura demokracije /  |c Domović, Vlatka ; Godler, Zlata ; Previšić Vlatko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a HIGH SCHOOL STUDENTS AND DEMOCRATIC CULTURE 
300 |a 67-88  |f str. 
363 |a 1  |b 1  |i 2004 
520 |a U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu projekata "Genealogija i transfer modela interkulturalizma" i "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture". Analiza rezultata pokazala je da je 1998. godine došlo do znatnih promjena u stavovima srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima u odnosu prema prijašnjem istraživanju. Promjene se očituju u statistički značajno manjem stupnju prihvaćanja vrijednosti, i to prema sedamnaest, od ponuđenih devetnaest vrijednosti. Nadalje, u oba je istraživanja utvrđeno da varijable socioobrazovnog statusa znatno distingviraju ispitanike s obzirom na njihove stavove. Učenici s boljim uspjehom u školi, polaznici gimnazija i oni s višim obrazovnim aspiracijama i podrijetlom imaju pozitivniji odnos prema demokratskim vrijednostima. velike su razlike uvrđene s obzirom na stupanj prihvaćanja vrijednosti između učenika, roditelja i profesora. Općenito, najveće slaganje sa svim ponuđenim vrijednostima iskazuju profesori, a najmanje učenici. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |2 crosbi  |a demokracija, demokratske vrijednosti, pluralno društvo, ljudska prava, odgoj za demokraciju, odgoj za razvoj  |l hrv 
693 |2 crosbi  |a democracy, democratic values, pluralistic society, human rights, education for democracy, education for development  |l eng 
700 1 |a Godler, Zlata  |4 aut 
700 1 |a Previšić Vlatko  |4 aut  |9 608 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 1 (2004), 1 ; str. 67-88  |w ffzg.HR-ZaFF(238026) 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305994  |d 305992