Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve
Stavovi i vjerovanja koje nastavnici imaju o dječjem agresivnom ponašanju važan su, ali nedovoljno istražen, činitelj razvoja dječje agresivnosti i uspješnosti programa namijenjenih prevenciji i smanjivanju dječje agresivnosti. U ovom su radu u uzorku nastavnica razredne nastave analizirani njihovi...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306408/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja 13 (2004), 6 ; str. 1055-1079 |
Glavni autor: | Keresteš, Gordana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03048naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2004 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)217879 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Keresteš, Gordana |9 720 | |
245 | 1 | 0 | |a Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve / |c Keresteš, Gordana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Teachers' attitudes toward children's aggressive behavior: The effects of type of aggression, gender of aggressor, and gender of victim | |
300 | |a 1055-1079 |f str. | ||
363 | |a 13 |b 6 |i 2004 | ||
520 | |a Stavovi i vjerovanja koje nastavnici imaju o dječjem agresivnom ponašanju važan su, ali nedovoljno istražen, činitelj razvoja dječje agresivnosti i uspješnosti programa namijenjenih prevenciji i smanjivanju dječje agresivnosti. U ovom su radu u uzorku nastavnica razredne nastave analizirani njihovi stavovi prema dječjoj agresivnosti, odnosno njihove procjene ozbiljnosti različitih oblika dječjeg agresivnog ponašanja, stupnja povrijeđenosti žrtve takva ponašanja te spremnosti na intervenciju kad su bile svjedoci dječje agresivnosti. Ispitano je ovise li ove tri mjere nastavničkih stavova o vrsti agresivnog ponašanja, spolu agresora i spolu žrtve. Utvrđen je i stupanj povezanosti između tri ispitivane komponente stavova i razmotrene su razlike u vjerojatnosti primjene različitih vrsta intervencija s obzirom na vrstu dječje agresivnosti. Rezultati su pokazali da direktna agresivna ponašanja – i fizička i verbalna – nastavnice procjenjuju ozbiljnijima, odnosno « ; ; agresivnijima» ; ; od indirektnih agresivnih ponašanja. Nastavnice također smatraju kako su žrtve direktnih agresivnih ponašanja u većoj mjeri povrijeđene od žrtava indirektnih oblika agresivnosti i u tom su slučaju spremnije intervenirati. Spol agresora i žrtve nije utjecao na procjene nastavnica, kao ni njihova interakcija s vrstom agresivnoga ponašanja. Agresivna ponašanja koja nastavnice smatraju ozbiljnijima istodobno procjenjuju i štetnijima za žrtvu te su kod takvih oblika ponašanja i spremnije intervenirati. K tome, većinu razmatranih intervencijskih mjera nastavnice su spremnije poduzeti kod direktnih nego kod indirektnih oblika agresije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130469 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a dječja agresivnost, percepcija i stavovi nastavnika, indirektna agresija, direktna agresija, spol agresora, spol žrtve, edukacija nastavnika, preventivne i intervencijske mjere |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a children's aggression, teachers' attitudes and perceptions, indirect aggression, direct aggression, gender of aggressor, gender of victim, teachers' education, preventive and intervention programmes |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja |x 1330-0288 |g 13 (2004), 6 ; str. 1055-1079 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |w WOS:000226323900006 |s 2-s2.0-11444262120 | ||
999 | |c 306408 |d 306406 |