Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela

Ovim radom provjerene su neke postavke matematičko-logičkog modela dječjeg rješavanja problemnih zadataka. Matematički problemni zadaci zbrajanja i oduzimanja mogu se podijeliti u tri vrste (kombiniranja, promjene i usporedbe), a unutar svake vrste postoje još tri podvrste. Matematičko-logički model...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306497/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
3 (2000), 1-2 ; str. 49-66
Glavni autori: Vlahović-Štetić, V., Kišak, M. (-), Vizek-Vidović, V. (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02538naa a2200241uu 4500
008 131105s2000 xx hrv|d
022 |a 1331-9246 
035 |a (CROSBI)232230 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vlahović-Štetić, V., Kišak, M. 
245 1 0 |a Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela /  |c Vlahović-Štetić, V., Kišak, M. ; Vizek-Vidović, V.. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Successfully solving mathematical problems - examining the logico-mathematical model 
300 |a 49-66  |f str. 
363 |a 3  |b 1-2  |i 2000 
520 |a Ovim radom provjerene su neke postavke matematičko-logičkog modela dječjeg rješavanja problemnih zadataka. Matematički problemni zadaci zbrajanja i oduzimanja mogu se podijeliti u tri vrste (kombiniranja, promjene i usporedbe), a unutar svake vrste postoje još tri podvrste. Matematičko-logički model predviđa da djeca najuspješnije rješavaju po dva zadatka promjene i usporedbe nazvane P1, P2 i U1, U2, nešto lošije zadatke P3, P4 i U3, U4, a najmanje uspješno zadatke P5, P6 i U5, U6. Prema spomenutom modelu može se pretpostaviti da će najčešća dječja pogreška pri rješavanju zadataka biti "broj iz zadatka", tj. da će djeca kao točno rješenje navesti neki od brojeva zadanih u zadatku. Ispitano je 30 učenika prvog razreda koji su individualno rješavali 12 problemnih matematičkih zadataka. Pretpostavke modela su djelomično potvrđene. Kod zadataka promjene nisu dobivene razlike u težini među podvrstama. Kod zadataka usporedbe pokazalo se da su zadaci U5 i U6 statistički značajno teži od ostalih zadataka. Analiza dječjih pogrešaka daje rezultate u skladu s očekivanjima modela. "Broj iz zadatka" najčešća je dječja greška u zadacima promjene, a u zadacima usporedbe ova greška se javlja jednakom čestinom kao i "pogrešna operacija". Smatramo da dobiveni rezultati pokazuju kako pri objašnjenju dječjeg rješavanja problemnih zadataka valja uz matematičko-logičke uzeti u obzir i činitelje vezane uz tekst zadatka. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a problemni matematički zadaci, matematičko-logički model, učenici prvog razreda osnovne škole  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mathematical word problems, logico-mathematical model, first grade  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Vizek-Vidović, V.  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9246  |g 3 (2000), 1-2 ; str. 49-66 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306497  |d 306495