Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela
Ovim radom provjerene su neke postavke matematičko-logičkog modela dječjeg rješavanja problemnih zadataka. Matematički problemni zadaci zbrajanja i oduzimanja mogu se podijeliti u tri vrste (kombiniranja, promjene i usporedbe), a unutar svake vrste postoje još tri podvrste. Matematičko-logički model...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306497/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 3 (2000), 1-2 ; str. 49-66 |
Glavni autori: | Vlahović-Štetić, V., Kišak, M. (-), Vizek-Vidović, V. (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02538naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2000 xx hrv|d | ||
022 | |a 1331-9246 | ||
035 | |a (CROSBI)232230 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vlahović-Štetić, V., Kišak, M. | |
245 | 1 | 0 | |a Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela / |c Vlahović-Štetić, V., Kišak, M. ; Vizek-Vidović, V.. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Successfully solving mathematical problems - examining the logico-mathematical model | |
300 | |a 49-66 |f str. | ||
363 | |a 3 |b 1-2 |i 2000 | ||
520 | |a Ovim radom provjerene su neke postavke matematičko-logičkog modela dječjeg rješavanja problemnih zadataka. Matematički problemni zadaci zbrajanja i oduzimanja mogu se podijeliti u tri vrste (kombiniranja, promjene i usporedbe), a unutar svake vrste postoje još tri podvrste. Matematičko-logički model predviđa da djeca najuspješnije rješavaju po dva zadatka promjene i usporedbe nazvane P1, P2 i U1, U2, nešto lošije zadatke P3, P4 i U3, U4, a najmanje uspješno zadatke P5, P6 i U5, U6. Prema spomenutom modelu može se pretpostaviti da će najčešća dječja pogreška pri rješavanju zadataka biti "broj iz zadatka", tj. da će djeca kao točno rješenje navesti neki od brojeva zadanih u zadatku. Ispitano je 30 učenika prvog razreda koji su individualno rješavali 12 problemnih matematičkih zadataka. Pretpostavke modela su djelomično potvrđene. Kod zadataka promjene nisu dobivene razlike u težini među podvrstama. Kod zadataka usporedbe pokazalo se da su zadaci U5 i U6 statistički značajno teži od ostalih zadataka. Analiza dječjih pogrešaka daje rezultate u skladu s očekivanjima modela. "Broj iz zadatka" najčešća je dječja greška u zadacima promjene, a u zadacima usporedbe ova greška se javlja jednakom čestinom kao i "pogrešna operacija". Smatramo da dobiveni rezultati pokazuju kako pri objašnjenju dječjeg rješavanja problemnih zadataka valja uz matematičko-logičke uzeti u obzir i činitelje vezane uz tekst zadatka. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a problemni matematički zadaci, matematičko-logički model, učenici prvog razreda osnovne škole |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mathematical word problems, logico-mathematical model, first grade |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Vizek-Vidović, V. |4 aut | |
773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9246 |g 3 (2000), 1-2 ; str. 49-66 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306497 |d 306495 |