O katoličkoj obnovi i obrazovanju na prostorima senjske, modruške i zagrebačke biskupije u 17. stoljeću

Pod katoličkom obnovom u ovom slučaju podrazumijevam široko shvaćeni proces oporavka katoličke crkve. Kriza katoličke crkve se počela rješavati Tridentskim saborom (1545.-1563.). U ovom radu je sažeto predstavljena obrada katoličke obnove i njezine veze s obrazovanjem na prostoru od Jadrana do rijek...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306521/Details
Matična publikacija: Podavina. Časopis za multidisciplinarna istraživanja
4 (2005.), 8 ; str. 147-166
Glavni autor: Petrić, Hrvoje (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02965naa a2200241uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
022 |a 1333-5286 
035 |a (CROSBI)235153 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Petrić, Hrvoje 
245 1 0 |a O katoličkoj obnovi i obrazovanju na prostorima senjske, modruške i zagrebačke biskupije u 17. stoljeću /  |c Petrić, Hrvoje. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a On catholic restoration and education in territories of Senj, Modruš and Zagreb diocese in the seventeenth century 
300 |a 147-166  |f str. 
363 |a 4  |b 8  |i 2005. 
520 |a Pod katoličkom obnovom u ovom slučaju podrazumijevam široko shvaćeni proces oporavka katoličke crkve. Kriza katoličke crkve se počela rješavati Tridentskim saborom (1545.-1563.). U ovom radu je sažeto predstavljena obrada katoličke obnove i njezine veze s obrazovanjem na prostoru od Jadrana do rijeka Mure i Drave odnosno Senjsku, Modrušku i Zagrebačku biskupiju i to onaj dio koji su činili &laquo ; ; ostaci ostataka&raquo ; ; Hrvatsko-slavonskog kraljevstva početkom 17. stoljeća. Odredbe Tridentskog sabora su se na prostoru triju krajišta počele provoditi u praksu katoličke crkve većinom tek u 17. stoljeću. Osobitu važnost u procesu katoličke obnove igralo je obrazovanje, što je naglašeno u radu. Krajem 16. stoljeća, a do sredine 17. stoljeća u većini župa su osnovane župne pučke škole iz kojih su dijelom novačeni kandidati za buduće svećenike. Temeljni cilj ovih škola je bio širenje katoličkog katekizma među pukom. U 17. stoljeću je katolička crkva počela intenzivno organizirati srednje školstvo usmjerno obrazovanju svečenićkog podmlatka. Na prostoru hrvatskih zemalja isusovci su imali važnu ulogu u razvitku obrazovanja. Oni su na prostore hrvatskih zemalja došli kao propovjednici i nosioci katoličke obnove, a njihovi samostani su postali žarišta intelektualnog, kulturnog i religioznog života. Početkom 17. stoljeća glavna uporišta isusovaca važna za Zagrebačku, Senjsku i Modrušku županiju bila u Zagrebu, Varaždinu i Rijeci. Za školovanje svećenika je početkom 17. stoljeća od najveće važnosti bilo sveučilište u Grazu, no važnost su imala i druga europska sveučilišta. Moguće je zaključiti da su početkom 17. stoljeća procesi katoličke obnove i jačanja obrazovanja bili međusobno povezani. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130823 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
693 |a katolička obnova, povijest obrazovanja, 17. stoljeće, katolička crkva, vjerska povijest, rani novi vijek, hrvatska povijest  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Catholic restoration, history of education, 17th century, Catholic Church, religious history, early modern history, Croatian history  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Podavina. Časopis za multidisciplinarna istraživanja  |x 1333-5286  |g 4 (2005.), 8 ; str. 147-166 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306521  |d 306519