Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti temeljne postavke Paulhusovog modela koji razdvaja socijalno poželjno odgovaranje na « ; ; nesvjesno» ; ; samozavaravanje i « ; ; svjesno» ; ; upravljanje dojmovima. Istraživanjem su ispitani nezavisni uzorci ispitanika u tri motivacijske situacije: selekcijs...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306682/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
9 (2006), 2 ; str. 155-170
Glavni autori: Galić, Zvonimir (-), Jerneić, Željko (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02182naa a2200241uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)264033 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Galić, Zvonimir  |9 701 
245 1 0 |a Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti /  |c Galić, Zvonimir ; Jerneić, Željko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Socially desirable responding in different motivational contexts: A test of Paulhus' model of social desirability 
300 |a 155-170  |f str. 
363 |a 9  |b 2  |i 2006 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti temeljne postavke Paulhusovog modela koji razdvaja socijalno poželjno odgovaranje na « ; ; nesvjesno» ; ; samozavaravanje i « ; ; svjesno» ; ; upravljanje dojmovima. Istraživanjem su ispitani nezavisni uzorci ispitanika u tri motivacijske situacije: selekcijskoj (N=602), anonimnoj/iskrenoj (N=370) i situaciji s uputom induciranim iskrivljavanjem (N=267). U sve tri situacije korišten je isti instrumentarij: IPIP-100 za mjerenje 5 velikih dimenzija ličnosti te skale socijalne poželjnosti namijenjene mjerenju samozavaravanja i upravljanja dojmovima. Rezultati istraživanja su pokazali da se upravljanje dojmovima, ali i samozavaravanje povećavaju u funkciji motivacije za stvaranjem pozitivne samoprezentacije. Vezano uz ličnost, dvije dimenzije socijalno poželjnog odgovaranja pokazuju različit obrazac povezanosti s dimenzijama pet faktorskog modela. Dobiveni rezultati opovrgavaju originalni Paulhusov model potvrđujući njegove nove konceptualizacije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130406 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a socijalna poželjnost, samozavaravanje, upravljanje dojmovima, pet-faktorski model ličnosti, motivacijski kontekst  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a social desirability, self-deception, impression management, 5-factor model of personality, motivational context  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Jerneić, Željko  |4 aut  |9 710 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 9 (2006), 2 ; str. 155-170 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306682  |d 306680