Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči

U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgoitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autor...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306741/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
3 (2006), 1 ; str. 45-59
Glavni autori: Slunjski, Edita (-), Šagud, Mirjana (Author), Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02691naa a2200277uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)269157 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Slunjski, Edita 
245 1 0 |a Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči /  |c Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana ; Brajša-Žganec, Andreja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teacher's/educator's competences in a learning organization 
300 |a 45-59  |f str. 
363 |a 3  |b 1  |i 2006 
520 |a U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgoitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autorice naglašavaju važnost holističkog pristupa u njihovu razvoju i usavršavanju te smatraju da samo cjelovit model raznovrsnih kompetencija učitelja/odgajatelja može voditi mijenjanju tradicionalne odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu put mijenjanja odgojno-obrazovne prakse, kao i razvoja ustanove u organizaciju koja uči, pretpostavlja poticanje unutarnjih pomaka u vrijednostima ljudi, njihovim stajalištima i načinima razmišljanja, a s time u vezi i s promjenama njihova ponašanja i načina rada. Učenje karakteristično za organizaciju koja uči podrazumijeva mnogo više od stjecanja novih informacija, tj. znanja. Učenje u organizaciji koja uči odnosi se na osvještavanje vlastitih i tuđih točaka dledišta, stajališta i mišljenja te učenje putem zajedničke rasprave s drugima. Prezentirani rezultati empirijskog istraživanja govore kako postoje statistički značajne razlike u kompetencijama odgajatelja koji sudjeluju u akcijskom istraživanju za razliku od onih koji ne sudjeluju u njima. To se posebno odnosi na onu razinu njihove kompetencije koja je vezana za sposobnost propitivanja i procjenjivanja vlastitih stajališta, tj. za njihovu refleksivnost. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0194102 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 5.07 
693 |a profesionalna kompetencija učitelja/odgajatelja, organizacija koja uči, akcijsko istraživanje, refleksivni praktičar, timsko učenje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a professional competence of teachers/educators, learning organization, action research, reflexive practitioner, team studying  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Šagud, Mirjana  |4 aut 
700 1 |a Brajša-Žganec, Andreja  |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 3 (2006), 1 ; str. 45-59 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306741  |d 306739