Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči
U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgoitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autor...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306741/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 3 (2006), 1 ; str. 45-59 |
Glavni autori: | Slunjski, Edita (-), Šagud, Mirjana (Author), Brajša-Žganec, Andreja |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02691naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2006 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)269157 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Slunjski, Edita | |
245 | 1 | 0 | |a Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči / |c Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana ; Brajša-Žganec, Andreja. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Teacher's/educator's competences in a learning organization | |
300 | |a 45-59 |f str. | ||
363 | |a 3 |b 1 |i 2006 | ||
520 | |a U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgoitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autorice naglašavaju važnost holističkog pristupa u njihovu razvoju i usavršavanju te smatraju da samo cjelovit model raznovrsnih kompetencija učitelja/odgajatelja može voditi mijenjanju tradicionalne odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu put mijenjanja odgojno-obrazovne prakse, kao i razvoja ustanove u organizaciju koja uči, pretpostavlja poticanje unutarnjih pomaka u vrijednostima ljudi, njihovim stajalištima i načinima razmišljanja, a s time u vezi i s promjenama njihova ponašanja i načina rada. Učenje karakteristično za organizaciju koja uči podrazumijeva mnogo više od stjecanja novih informacija, tj. znanja. Učenje u organizaciji koja uči odnosi se na osvještavanje vlastitih i tuđih točaka dledišta, stajališta i mišljenja te učenje putem zajedničke rasprave s drugima. Prezentirani rezultati empirijskog istraživanja govore kako postoje statistički značajne razlike u kompetencijama odgajatelja koji sudjeluju u akcijskom istraživanju za razliku od onih koji ne sudjeluju u njima. To se posebno odnosi na onu razinu njihove kompetencije koja je vezana za sposobnost propitivanja i procjenjivanja vlastitih stajališta, tj. za njihovu refleksivnost. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0194102 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a profesionalna kompetencija učitelja/odgajatelja, organizacija koja uči, akcijsko istraživanje, refleksivni praktičar, timsko učenje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a professional competence of teachers/educators, learning organization, action research, reflexive practitioner, team studying |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Šagud, Mirjana |4 aut | |
700 | 1 | |a Brajša-Žganec, Andreja |4 aut | |
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 3 (2006), 1 ; str. 45-59 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306741 |d 306739 |