Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika

Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306823/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
2 (2005), 2 ; str. 209-232
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02709naa a2200253uu 4500
005 20160418124932.0
008 131105s2005 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)275217 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko  |9 605 
245 1 0 |a Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika /  |c Marko Palekčić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The effect quality of teaching on pupils' achievments 
300 |a 209-232  |f str. 
363 |a 2  |b 2  |i 2005 
520 |a Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća učenika implicira i pitanje da li će topreusmjeravanje voditi promjenama u poboljšavanju škole i nastave. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika tako postaje krucijalno pitanje. Koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika, autor pokazuje (teorijsko spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih ciljeva. Rezultati metaanalize dokazuju: značajan je utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenka (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance), postoje mogućnosti istovremenog ostvarivanja kognitivnih i afektivnih ciljeva i veliko je značenje izgrađenih kompetencija nastavnika u ostvarivanju različitih ciljeva obrazovanja. Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava i iz kuta dobivenih rezultata empirijskih istraživanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a kurikulum, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja , ciljevi nastave i forme nastave, kompetencije nastavnika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a curriculum, educational standards, quality of teaching and pupils' achievments, empirical studies, teaching goals and forms, teacher's competences  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 2 (2005), 2 ; str. 209-232 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306823  |d 306821