Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika
Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306823/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 2 (2005), 2 ; str. 209-232 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02709naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160418124932.0 | ||
008 | 131105s2005 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)275217 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko |9 605 | |
245 | 1 | 0 | |a Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika / |c Marko Palekčić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The effect quality of teaching on pupils' achievments | |
300 | |a 209-232 |f str. | ||
363 | |a 2 |b 2 |i 2005 | ||
520 | |a Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća učenika implicira i pitanje da li će topreusmjeravanje voditi promjenama u poboljšavanju škole i nastave. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika tako postaje krucijalno pitanje. Koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika, autor pokazuje (teorijsko spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih ciljeva. Rezultati metaanalize dokazuju: značajan je utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenka (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance), postoje mogućnosti istovremenog ostvarivanja kognitivnih i afektivnih ciljeva i veliko je značenje izgrađenih kompetencija nastavnika u ostvarivanju različitih ciljeva obrazovanja. Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava i iz kuta dobivenih rezultata empirijskih istraživanja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a kurikulum, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja , ciljevi nastave i forme nastave, kompetencije nastavnika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a curriculum, educational standards, quality of teaching and pupils' achievments, empirical studies, teaching goals and forms, teacher's competences |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 2 (2005), 2 ; str. 209-232 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306823 |d 306821 |