Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira
Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi:Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikula s pedagogijskog znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem suštine spora izme...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306920/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 3 (2006), 2 ; str. 181-200 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02802naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2006 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)294482 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira / |c Palekčić, Marko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Content of education and teaching process. Structure and selection criteria | |
300 | |a 181-200 |f str. | ||
363 | |a 3 |b 2 |i 2006 | ||
520 | |a Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi:Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikula s pedagogijskog znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem suštine spora između Wenigerove teorije Nastavnog plana i programa i Robinsohnove (neuspjele) revizije (sadržaja) kurikuluma, predstavljanjem shvaćanje Johnsona (Johnson (1967a, 1967b, 1969) o tom pitanju u okviru kurikularne tardicije i shvaćanja Klafkija u okviru didaktičke tradicije, isticanjem doprinosaova tih dvaju shvaćanja teorijskoj refleksiji pitanja strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave. Uz navođenje nekih suvremenih istraživanja u ovom području (primjerice istraživanja Schotta) autor traganje za odgovorom na postavljeno pitanje dovršava upućivanjem na značenje dvaju egzemplarnih teorijska shvaćanja strukture i kriterija odabira sadržaja za primjerenije i uravanoteženije utemeljenje reformi (sadržaja)obrazovanja i na znanstvenoj teorijsko-metodološkoj i na nastavno-praktičnoj razini. Pedagogijska perspektiva u legitmiranju reformi obrazovanja ogleda se ponajprije u tome što polazna točka te perspektive čine sadržaji (struktura i kriteriji njihova odabira) obrazovanja i nastave u svjetlu vodeće pedagoške ideje – obrazovanja. Jer, sadržaj odgoja i obrazovanja je jedan od temeljnih pojmova pedagogijske znanosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a struktura i odabir sadržaja obrazovanja i nastave, kurikulum i didaktika, obrazovni sadržaj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadržaja, logička „ plodnost” , revizije sadržaja kurikuluma, uravnoteženije reforme obrazovanja, pedagogijsko stajališt |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a education and teaching process content structure and selection criteria, curriculum and didactics, educational content and the educational core (value) of the content, logical productivity, curriculum content revisions, more balanced educational reforms |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 3 (2006), 2 ; str. 181-200 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306920 |d 306918 |