Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka

U razdoblju adolescencije vršnjačka grupa postaje sve značajniji kontekst razvoja, pa je poznavanje prediktora i korelata kvalitete odnosa s vršnjacima i statusa među vršnjacima od velike teorijske i praktične važnosti. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila ispitivanjem povezanosti između eks...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306941/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
10 (2007), 1 ; str. 7-21
Glavni autori: Glavina, Eleonora (-), Keresteš, Gordana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02611naa a2200253uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)300165 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Glavina, Eleonora 
245 1 0 |a Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka /  |c Glavina, Eleonora ; Keresteš, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Anxiety and depression as correlates of sociometric status among peers 
300 |a 7-21  |f str. 
363 |a 10  |b 1  |i 2007 
520 |a U razdoblju adolescencije vršnjačka grupa postaje sve značajniji kontekst razvoja, pa je poznavanje prediktora i korelata kvalitete odnosa s vršnjacima i statusa među vršnjacima od velike teorijske i praktične važnosti. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila ispitivanjem povezanosti između eksternaliziranih ponašanja i položaja djece u grupi vršnjaka, dok je znatno manje pažnje posvećeno povezanosti internaliziranih ponašanja i socijalnog statusa. Cilj ovog rada bio je utvrditi povezanost depresivnosti i anksioznosti sa statusom u vršnjačkoj grupi u razdoblju rane adolescencije. Uzorak se sastojao od 177 učenika šestog razreda (89 djevojčica) prosječne dobi 12, 75 godina. Samoprocjene depresivnosti i anksioznosti prikupljene su primjenom Skale depresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2003.) i Skale strahova i anksioznosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2004a.), dok je status u grupi vršnjaka određen sociometrijskom tehnikom imenovanja. Ni ukupna depresivnost i anksioznost, niti pojedini njihovi aspekti, nisu bili povezani s prihvaćanjem i odbacivanjem od vršnjaka iz razreda. U ukupnom uzorku i uzorku djevojčica ni jedna korelacija nije bila statistički značajna, dok je u uzorku dječaka utvrđena slaba negativna povezanost separacijske anksioznosti i odbacivanja, koja pokazuje kako vršnjaci manje odbacuju dječake s izraženijom separacijskom anksioznošću. Rezultati su raspravljeni s razvojnog aspekta, uz isticanje metodoloških ograničenja istraživanja i davanje smjernica za buduća istraživanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a anksioznost, depresivnost, sociometrijski status, rana adolescencija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a anxiety, depression, sociometric status, early adolescence  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Keresteš, Gordana  |4 aut  |9 720 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 10 (2007), 1 ; str. 7-21 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000253744600002 
999 |c 306941  |d 306939