Zadovoljstvo studijem i samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija
U radu su izneseni rezultati preliminarnog ispitivanja zadovoljstva studijem, interesa i samoprocjene kompetentnosti studenata nekih pomagačkih struka za budući psihosocijalni rad. Cilj istraživanja bio je usporediti studente tri pomagačke struke (socijalna pedagogija, psihologija i socijalni rad),...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307115/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Revija za rehabilitacijska istraživanja 42 (2006), 2 ; str. 51-68 |
Glavni autori: | Ricijaš, Neven (-), Huić, Aleksandra (Author), Branica, Vanja |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03364naa a2200313uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160819103328.0 | ||
008 | 131105s2006 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)331558 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Ricijaš, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Zadovoljstvo studijem i samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija / |c Ricijaš, Neven ; Huić, Aleksandra ; Branica, Vanja. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Satisfaction with Education and Self-Evaluation of Students' Competency in Helping Professions | |
300 | |a 51-68 |f str. | ||
363 | |a 42 |b 2 |i 2006 | ||
520 | |a U radu su izneseni rezultati preliminarnog ispitivanja zadovoljstva studijem, interesa i samoprocjene kompetentnosti studenata nekih pomagačkih struka za budući psihosocijalni rad. Cilj istraživanja bio je usporediti studente tri pomagačke struke (socijalna pedagogija, psihologija i socijalni rad), s obzirom na njihovu percipiranu kompetentnost za budući psihosocijalni rad te dobiti uvid u stupanj zadovoljstva općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenim tijekom studija i obveznom studentskom praksom. Ukupno je ispitano 227 studenata četvrtih godina (dvije generacije), od čega 88 studenata psihologije, 80 studenata socijalnog rada, te 59 studenata socijalne pedagogije. Prikupljeni su podaci o zadovoljstvu općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenima na fakultetu, studentskoj praksi, volontiranju te pojedinim interesima za budući rad, a primijenjena je i preliminarna verzija skale percipirane kompetentnosti za budući psihosocijalni rad u praksi. Sudionici su procjenjivali koliko su sigurni da profesionalno/uspješno mogu obavljati pojedine aktivnosti vezane uz psihosocijalni rad (zajedničke stručnjacima sve tri ispitivane struke). Osim toga, primijenjena je i skala percipirane nekompetentnosti (Bezinović, 1988). Rezultati pokazuju kako su studenti uglavnom zadovoljni općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenima na fakultetu, iako među studijskim grupama postoje i neke razlike. Od ukupnog broja studenata, njih 47% bilo je ili jest uključeno u neki oblik volonterskog rada, te smatraju kako im je to iskustvo omogućilo stjecanje novih vještina za rad. Faktorskom analizom skale percipirane kompetentnosti za budući psihosocijalni rad u praksi dobiveno je četiri faktora: (1) neposredan rad u praksi, (2) grupni rad/preventivni programi, (3) empatija i uspostavljanje odnosa te (4) primjena teorijskih znanja u praksi. U radu su komentirane razlike između navedene tri studijske grupe s obzirom na njihovo zadovoljstvo stečenim znanjima i vještinama, volontiranje te percepciju kompetentnosti za budući rad. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 013-0000000-2630 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 066-0661686-1431 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
690 | |a 5.07 | ||
690 | |a 5.09 | ||
693 | |a kompetencije, psihosocijalni rad, studij, socijalna pedagogija, socijalni rad, psihologija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a competencies, psychosocial work, study, social pedagogy, social work, psychology |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Huić, Aleksandra |4 aut |9 705 | |
700 | 1 | |a Branica, Vanja |4 aut | |
773 | 0 | |t Revija za rehabilitacijska istraživanja |x 1331-3010 |g 42 (2006), 2 ; str. 51-68 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |s 2-s2.0-36448934898 | ||
999 | |c 307115 |d 307113 |