Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata
Najnovija istraživanja perfekcionizma ukazuju na važnost razumijevanja distinkcije pozitivnih od negativnih aspekata perfekcionizma. Ovim istraživanjem pokušali smo ispitati diferencijalnu povezanost perfekcionizma s pozitivnim i negativnim aspektima. U tu je svrhu provedeno korelacijsko istraživanj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307252/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Socijalna psihijatrija 35 (2007), str. 161-168 |
Glavni autori: | Jurin, Tanja (-), Lauri Korajlija, Anita (Author), Bratko, Denis |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02727naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)340234 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 716 |a Jurin, Tanja | |
245 | 1 | 0 | |a Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata / |c Jurin, Tanja ; Bratko, Denis ; Lauri Korajlija, Anita. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Relationship of perfectionism, academic achievement and depression in university students | |
300 | |a 161-168 |f str. | ||
363 | |a 35 |i 2007 | ||
520 | |a Najnovija istraživanja perfekcionizma ukazuju na važnost razumijevanja distinkcije pozitivnih od negativnih aspekata perfekcionizma. Ovim istraživanjem pokušali smo ispitati diferencijalnu povezanost perfekcionizma s pozitivnim i negativnim aspektima. U tu je svrhu provedeno korelacijsko istraživanje ne bi li se ispitala povezanost tri dimenzije perfekcionizma (visoki standardi – postavljanje visokih kriterija, diskrepanca – percepcija kako se postavljeni kriteriji ne dosežu i red – urednost i organizacija) s depresivnošću i akademskim uspjehom. 246 studenta Pravnog i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ispunilo je APS-R skalu perfekcionizma, BDI upitnik depresivnosti te je procijenilo vlastiti uspjeh na četiri mjere akademskog postignuća pri čemu je ispitano i zadovoljstvo sobom kao studentom. Rezultati ukazuju da je postavljanje visokih standarda pozitivno povezano s akademskim uspjehom, a da je dimenzija diskrepance (kao percepcije da se ne uspijevaju zadovoljiti postavljeni kriteriji) negativno povezana s uspjehom na studiju. Osjećaj da se postavljeni ciljevi ne dostižu pokazalo se pozitivno povezano s depresivnošću kod studenata. Iste su se dimenzije perfekcionizma pokazale značajnim prediktorima uspjeha odnosno neuspjeha na studiju dok se značajnim prediktorom depresije pokazala samo dimenzija diskrepanca. Ovi nalazi ukazuju kako perfekcionizam kod studenata ima svoje pozitivne i negativne strane, tj. doprinosi objašnjenju akademskog uspjeha, ali i depresivnosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301675-1389 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1399 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a pozitivni perfekcionizam, negativni perfekcionizam, depresija, akademsko postignuće |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a positive perfectionism, negative perfectionism, depression, academic achievement |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Lauri Korajlija, Anita |4 aut |9 729 | |
700 | 1 | |9 398 |a Bratko, Denis |4 aut | |
773 | 0 | |t Socijalna psihijatrija |x 0303-7908 |g 35 (2007), str. 161-168 |w ffzg.(HR-ZaFF)238394 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |s 2-s2.0-83755229966 | ||
999 | |c 307252 |d 307250 |