Promjena stava i potreba za spoznajom kod debatanata i nedebatanata

Ciljevi ovog istraživanja bili su utvrditi utječe li bavljenje debatom na otpornost stavova srednjoškolaca, te postoje li razlike između debatanata i nedebatanata na dimenziji potrebe za spoznajom (PS). Sudionici istraživanja bili su srednjoškolci, članovi debatnih klubova (N=30) i srednjoškolci koj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307361/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
5 (2008), 1 ; str. 46-59
Glavni autori: Ajduković, Dea (-), Čorkalo Biruški, Dinka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02490naa a2200265uu 4500
005 20150617170334.0
008 131105s2008 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)345240 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Ajduković, Dea 
245 1 0 |a Promjena stava i potreba za spoznajom kod debatanata i nedebatanata /  |c Ajduković, Dea ; Čorkalo Biruški, Dinka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Attitude change and need for cognition in debaters and non-debaters 
300 |a 46-59  |f str. 
363 |a 5  |b 1  |i 2008 
520 |a Ciljevi ovog istraživanja bili su utvrditi utječe li bavljenje debatom na otpornost stavova srednjoškolaca, te postoje li razlike između debatanata i nedebatanata na dimenziji potrebe za spoznajom (PS). Sudionici istraživanja bili su srednjoškolci, članovi debatnih klubova (N=30) i srednjoškolci koji nisu članovi debatnih klubova (N=58). U prvoj fazi istraživanja izmjeren je inicijalni stav sudionika prema zadanom objektu stava (prijedlog spuštanja dobne granice za konzumaciju alkohola s 18 godina na 16). Tri tjedna nakon toga, sudionici su dobili zadatak da zapišu sve argumente kojih se mogu domisliti protiv tog prijedloga, izmjerena im je PS i ponovno izmjeren stav prema zadanom objektu. Rezultati pokazuju da su stavovi debatanata jednako (ne)otporni na promjenu kao i stavovi nedebatanata, navodeći na zaključak da bavljenje debatom ne utječe na otpornost stavova. Sukladno drugoj hipotezi, debatanti su pokazali izraženiju PS, vjerojatno stoga što mladi više PS odabiru debatu kao izbornu aktivnost. U ovom istraživanju se nije pokazala povezanost potrebe za spoznajom i otpornosti stavova. Relevantnom varijablom za veličinu promjene stava se pokazala dob sudionika. Mlađi sudionici imali su restriktivniji početni stav koji je bio otporniji na promjenu od starijih sudionika, vjerojatno jer je odabrani objekt stava bio važniji mlađim nego starijim sudionicima. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1418 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a promjena stava, kognitivna disonanca, potreba za spoznajom, kompetitivna debata  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a attitude change, cognitive dissonance, need for cognition, competitive debate  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 395  |a Čorkalo Biruški, Dinka  |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 5 (2008), 1 ; str. 46-59  |w ffzg.(HR-ZaFF)238026 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 307361  |d 307359