Autor, autorska prava i originalnost: invencija ili inovacija
Rasprava se bavi tumačenjima odnosa originalnosti i autorskih prava s obzirom na shvaćanje kategorije autora. Neka tumačenja inzistiraju na ključnoj ulozi romantizma za razvoj shvaćanja originalnosti koje se suprotstavlja tradiciji i koje postaje osnova za razvoj koncepcije tzv. « ; nematerijalnog v...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307419/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Umjetnost riječi: časopis za znanost o književnosti LII (2008), 1-2 ; str. 1-14 |
Glavni autor: | Šporer, David (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02276naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2008 xx hrv|d | ||
022 | |a 0503-1583 | ||
035 | |a (CROSBI)349021 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 785 |a Šporer, David | |
245 | 1 | 0 | |a Autor, autorska prava i originalnost: invencija ili inovacija / |c Šporer, David. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Author, Copyright and Originality: Invention or Innovation | |
300 | |a 1-14 |f str. | ||
363 | |a LII |b 1-2 |i 2008 | ||
520 | |a Rasprava se bavi tumačenjima odnosa originalnosti i autorskih prava s obzirom na shvaćanje kategorije autora. Neka tumačenja inzistiraju na ključnoj ulozi romantizma za razvoj shvaćanja originalnosti koje se suprotstavlja tradiciji i koje postaje osnova za razvoj koncepcije tzv. « ; nematerijalnog vlasništva» ; . Za razliku od toga, rasprava se priklanja drugačijem stajalištu i nastoji ukazati na određene slabe točke u takvim izvodima. Jedna od njih tiče se primjera koji narušava sliku nagle povijesne mijene: kako pokazuju povjesničari prava, shvaćanje nematerijalnog vlasništva pojavljuje se – doduše ne odmah u vezi s knjigama i pisanjem – već krajem srednjeg vijeka. Pored toga, u članku se pokazuje kako određenu konfuziju izaziva nedovoljno definirana i nedisciplinirana upotreba pojma « ; originalnosti» ; , pa se, primjerice, pogrešno uzima da su zakoni o autorskim pravima kodificirali romantičarsko shvaćanje originalnosti, dok zapravo nema razlike između toga kako se originalnost shvaćala prije romantizma i toga kako se određuje u suvremenim zakonima o autorskim pravima. Zbog toga se u članku zaključno zagovara stajalište o postupnosti povijesnih promjena, nasuprot prikazanim tumačenjima koja u prošlosti traže potvrdu vlastite metodološke postavke o naglom raskidu s tradicijom. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-2641300-1036 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a autor, autorska prava, originalnost, invencija, inovacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a author, copyright, originality, invention, innovation |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Umjetnost riječi: časopis za znanost o književnosti |x 0503-1583 |g LII (2008), 1-2 ; str. 1-14 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 307419 |d 307417 |