Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani

Mramorni reljefi koji su se nekoć nalazili na pročelju nove franjevačke crkve u Senju već su odavna prepoznati kao dijelovi nadgrobnih spomenika krčkih knezova Frankopana, podrijetlom iz starijega, srednjovjekovnog franjevačkog samostana smještenog izvan gradskih zidina. U novijoj literaturi pojedin...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307425/Details
Matična publikacija: Radovi Instituta za povijest umjetnosti
30 (2007), str. 9-28
Glavni autor: Marković, Predrag (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02720naa a2200241uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
022 |a 0350-3437 
035 |a (CROSBI)350022 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Marković, Predrag 
245 1 0 |a Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani /  |c Marković, Predrag. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Marble Reliefs by the Venetian Workshop of Bon in SEnj and the FAmily of Counts of Krk/Frankopans 
300 |a 9-28  |f str. 
363 |a 30  |i 2007 
520 |a Mramorni reljefi koji su se nekoć nalazili na pročelju nove franjevačke crkve u Senju već su odavna prepoznati kao dijelovi nadgrobnih spomenika krčkih knezova Frankopana, podrijetlom iz starijega, srednjovjekovnog franjevačkog samostana smještenog izvan gradskih zidina. U novijoj literaturi pojedini mramorni reljefi (reljef s frankopanskim grbom i skupina Navještenja) prepoznati su kao dijelovi sarkofaga Ivana VI. (Anža, Johannesa) Frankopana († 1436.), a njihov je nastanak vezan uz nepoznatoga venecijanskog majstora koji potječe iz Ghibertijeve škole. U ovome se radu nastoji dokazati kako su mramorni reljefi s pročelja Franjevačke crkve zapravo dijelovi dvaju sarkofaga nastalih u kratkom rasponu od 5 do 10 godina, i to u okviru iste, mletačke radionice obitelji Bon, s time da je stariji – s novim frankopanskim grbom te likovima sv. Franje i sv. Antuna – pripadao Nikoli IV. Frankopanu, hrvatskom knezu i banu († 1432), dok je nešto mlađi sarkofag, s likovima Navještenja, pripadao njegovu najstarijem sinu Ivanu VI. Frankopanu. S obzirom na ponešto specifičan, individualan kiparski rukopis i na brojne radioničke oznake koje se javljaju na tim reljefima, u radu se također nastoji potvrditi pretpostavka kako je njihov autor, kojega slobodno možemo nazvati i Majstorom senjskih reljefa, ipak prepoznatljiva umjetnička osobnost koja se, za razliku od drugih kipara uglavnom vanjskih suradnika radionice Bon, u njoj i formirala. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300620-0621 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a ranorenesansni nadgrobni spomenici, Krčki knezovi Frankopani, Ivan Anž Frankopan, Venecijanska radionica Bon, Giovanni Bon, Bartolomeo Bon, Majstor oltara Mascoli, kapela Corner - I Frari,  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a early renaissance marble reliefs, Sarcofagi of the Frankopans, Ivan Anž Frankopan, Venetian workshop of Bon, Giovanni Bon, Bartolomeo Bon, Capella Corner, Master of the Mascoli altar,  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti  |x 0350-3437  |g 30 (2007), str. 9-28 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 307425  |d 307423