Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani
Mramorni reljefi koji su se nekoć nalazili na pročelju nove franjevačke crkve u Senju već su odavna prepoznati kao dijelovi nadgrobnih spomenika krčkih knezova Frankopana, podrijetlom iz starijega, srednjovjekovnog franjevačkog samostana smještenog izvan gradskih zidina. U novijoj literaturi pojedin...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307425/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Radovi Instituta za povijest umjetnosti 30 (2007), str. 9-28 |
Glavni autor: | Marković, Predrag (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02720naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
022 | |a 0350-3437 | ||
035 | |a (CROSBI)350022 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Marković, Predrag | |
245 | 1 | 0 | |a Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani / |c Marković, Predrag. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Marble Reliefs by the Venetian Workshop of Bon in SEnj and the FAmily of Counts of Krk/Frankopans | |
300 | |a 9-28 |f str. | ||
363 | |a 30 |i 2007 | ||
520 | |a Mramorni reljefi koji su se nekoć nalazili na pročelju nove franjevačke crkve u Senju već su odavna prepoznati kao dijelovi nadgrobnih spomenika krčkih knezova Frankopana, podrijetlom iz starijega, srednjovjekovnog franjevačkog samostana smještenog izvan gradskih zidina. U novijoj literaturi pojedini mramorni reljefi (reljef s frankopanskim grbom i skupina Navještenja) prepoznati su kao dijelovi sarkofaga Ivana VI. (Anža, Johannesa) Frankopana († 1436.), a njihov je nastanak vezan uz nepoznatoga venecijanskog majstora koji potječe iz Ghibertijeve škole. U ovome se radu nastoji dokazati kako su mramorni reljefi s pročelja Franjevačke crkve zapravo dijelovi dvaju sarkofaga nastalih u kratkom rasponu od 5 do 10 godina, i to u okviru iste, mletačke radionice obitelji Bon, s time da je stariji – s novim frankopanskim grbom te likovima sv. Franje i sv. Antuna – pripadao Nikoli IV. Frankopanu, hrvatskom knezu i banu († 1432), dok je nešto mlađi sarkofag, s likovima Navještenja, pripadao njegovu najstarijem sinu Ivanu VI. Frankopanu. S obzirom na ponešto specifičan, individualan kiparski rukopis i na brojne radioničke oznake koje se javljaju na tim reljefima, u radu se također nastoji potvrditi pretpostavka kako je njihov autor, kojega slobodno možemo nazvati i Majstorom senjskih reljefa, ipak prepoznatljiva umjetnička osobnost koja se, za razliku od drugih kipara uglavnom vanjskih suradnika radionice Bon, u njoj i formirala. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1300620-0621 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.05 | ||
693 | |a ranorenesansni nadgrobni spomenici, Krčki knezovi Frankopani, Ivan Anž Frankopan, Venecijanska radionica Bon, Giovanni Bon, Bartolomeo Bon, Majstor oltara Mascoli, kapela Corner - I Frari, |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a early renaissance marble reliefs, Sarcofagi of the Frankopans, Ivan Anž Frankopan, Venetian workshop of Bon, Giovanni Bon, Bartolomeo Bon, Capella Corner, Master of the Mascoli altar, |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti |x 0350-3437 |g 30 (2007), str. 9-28 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 307425 |d 307423 |