Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja

Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa istiću važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307484/Details
Matična publikacija: Lađa : časopis za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture
2 (2008) ; str. 9-17
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 04206naa a2200253uu 4500
005 20150101231024.0
008 131105s2008 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)360901 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pedagogical competences of religion teachers 
300 |a 9-17  |f str. 
363 |a 2  |i 2008 
520 |a Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa istiću važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u društvu. Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja. Obrazovanju učitelja prilazi se kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajnom procesu u kojem će pojedini sadržaji i pristupi biti različito dimenzionirani. Stjecanje nastavne kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja učitelja tijekom svih faza profesionalne karijere. Kada govorimo o kompetencijama vjeroučitelja, važno je odrediti koje su od njih temeljne budući da mogu varirati od vrlo širokih i općenitih do usko specifičnih i stručnih. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja počinje jačanjem procesa temeljnog obrazovanja vjeroučitelja i sastoji se od komplementarnih komponenata: inicijalnog (preddiplomskog/diplomskog) obrazovanja vjeroučitelja, uvođenja u posao, obrazovanja vjeroučitelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. U multikulturalnom okružju vjeroučitelj nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Nova uloga vjeroučitelja jest i osposobiti učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Novi pristup interkulturalnom odgoju i obrazovanju polazi od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Pojam "interkulturalnoga" podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Profil vjeroučitelja koji želimo obrazovati ne smije biti isključivo i usko profesionalno kompetentan, koji će voditi računa jedino o zahtjevima tržišta. Njegova kompetencija ne leži isključivo u znanju, već posebno u sposobnostima gledanja, čitanja, analiziranja i interpretiranja situacija i događaja u okolini. Kvalitetno pedagoško, didaktičko-metodičko i stručno obrazovanje omogućit će mu što bolju fleksibilnost, kreativnost, ali i prilagodbu u složenim i zahtjevnim odgojno-obrazovnim situacijama. Promijenjena uloga vjeroučitelja u suvremenoj školi, iz motrišta interakcijsko-komunikacijske odgojne perspektive, u središte stavlja međuljudski odnos između učitelja i učenika, prema formiranju dinamične, stvaralačke, socijalne i humane školske zajednice. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1765 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |2 crosbi  |a škola, vjeroučitelj, pedagoška kompetencija vjeroučitelja, osiguravanje kvalitete nastave vjeronauka  |l hrv 
693 |2 crosbi  |a school, religion teacher, religion teachers pedagogical competence, religious teaching quality assurance  |l eng 
773 0 |t Lađa : časopis za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture  |x 1846-2057  |g 2 (2008) ; str. 9-17 
942 |c CLA  |t 1.04  |u 2  |z Strucni - clanak 
999 |c 307484  |d 307482