Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja
Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa istiću važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307484/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Lađa : časopis za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture 2 (2008) ; str. 9-17 |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 04206naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150101231024.0 | ||
008 | 131105s2008 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)360901 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja / |c Neven Hrvatić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Pedagogical competences of religion teachers | |
300 | |a 9-17 |f str. | ||
363 | |a 2 |i 2008 | ||
520 | |a Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa istiću važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u društvu. Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja. Obrazovanju učitelja prilazi se kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajnom procesu u kojem će pojedini sadržaji i pristupi biti različito dimenzionirani. Stjecanje nastavne kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja učitelja tijekom svih faza profesionalne karijere. Kada govorimo o kompetencijama vjeroučitelja, važno je odrediti koje su od njih temeljne budući da mogu varirati od vrlo širokih i općenitih do usko specifičnih i stručnih. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja počinje jačanjem procesa temeljnog obrazovanja vjeroučitelja i sastoji se od komplementarnih komponenata: inicijalnog (preddiplomskog/diplomskog) obrazovanja vjeroučitelja, uvođenja u posao, obrazovanja vjeroučitelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. U multikulturalnom okružju vjeroučitelj nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Nova uloga vjeroučitelja jest i osposobiti učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Novi pristup interkulturalnom odgoju i obrazovanju polazi od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Pojam "interkulturalnoga" podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Profil vjeroučitelja koji želimo obrazovati ne smije biti isključivo i usko profesionalno kompetentan, koji će voditi računa jedino o zahtjevima tržišta. Njegova kompetencija ne leži isključivo u znanju, već posebno u sposobnostima gledanja, čitanja, analiziranja i interpretiranja situacija i događaja u okolini. Kvalitetno pedagoško, didaktičko-metodičko i stručno obrazovanje omogućit će mu što bolju fleksibilnost, kreativnost, ali i prilagodbu u složenim i zahtjevnim odgojno-obrazovnim situacijama. Promijenjena uloga vjeroučitelja u suvremenoj školi, iz motrišta interakcijsko-komunikacijske odgojne perspektive, u središte stavlja međuljudski odnos između učitelja i učenika, prema formiranju dinamične, stvaralačke, socijalne i humane školske zajednice. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1765 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |2 crosbi |a škola, vjeroučitelj, pedagoška kompetencija vjeroučitelja, osiguravanje kvalitete nastave vjeronauka |l hrv | ||
693 | |2 crosbi |a school, religion teacher, religion teachers pedagogical competence, religious teaching quality assurance |l eng | ||
773 | 0 | |t Lađa : časopis za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture |x 1846-2057 |g 2 (2008) ; str. 9-17 | |
942 | |c CLA |t 1.04 |u 2 |z Strucni - clanak | ||
999 | |c 307484 |d 307482 |