Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja
Svako inzistiranje na monodisciplinarnosti i zanemarivanje činjenice o općoj međuzavisnosti i dijalektičnosti pojava u prirodi i društvu može uzrokovati usporavanje razvoja znanosti u cjelini kao i pojedinih njezinih dijelova. To je razlogom što se danas govori o interdisciplinarnosti i transdiscipl...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307565/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Istraživanja odgoja i obrazovanja 7 (1987), str. 99-108 |
Glavni autor: | Maleš, Dubravka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02485naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1987 xx hrv|d | ||
022 | |a 0000-000X | ||
035 | |a (CROSBI)370243 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Maleš, Dubravka | |
245 | 1 | 0 | |a Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja / |c Maleš, Dubravka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Mono-disciplinarity, inter-disciplinarity and trans-disciplinarity in studies of education | |
300 | |a 99-108 |f str. | ||
363 | |a 7 |i 1987 | ||
520 | |a Svako inzistiranje na monodisciplinarnosti i zanemarivanje činjenice o općoj međuzavisnosti i dijalektičnosti pojava u prirodi i društvu može uzrokovati usporavanje razvoja znanosti u cjelini kao i pojedinih njezinih dijelova. To je razlogom što se danas govori o interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti u istraživanjima postojećeg realiteta kao novoj etapi u razvoju znanstvene spoznaje za koju je karakteristična integracija znanja nastalih u različitim područjima u jedinstvenu cjelinu. Pedagogija se mora otvarati prema drugim znanstvenim disciplinama jer je to pretpostavka njezina daljeg razvoja. Za suradnju pedagogije s drugim disciplinama postoje dva važna epistemološko-metodološka razloga: jedan je u području predmeta, a drugi u području znanstvene metodologije. Da bi se ubrzali zakvi integrativni procesi, potrebno je unijeti neke promjene unutar teorijsko-metodološkog pristupa predmetu pedagogije, tj. odgoju, sli i predmetu drugih disciplina. Te promjene moraju se provesti kako na razini svake discipline, tako i tokom njihove integracije radi interdisciplinarnog pristupa pojedinom problemu. Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja može se ostvariti samo pod uvjetom da znanstvenici i stručnjaci koji se bave tom problematikom posjeduju pozitivne stavove o potrebi takvog pristupa te da se tokom školovanja osposobljavaju za rad u kojem se zahtijeva stvaranje sinteza i uspostavljanje suradničkih odnosa. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a monodisciplinarnost, interdisciplinarnost, transdisciplinarnost, proučavanje odgoja i obrazovanja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mono-disciplinarity, inter-disciplinarity, trans-disciplinarity, studies of education |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Istraživanja odgoja i obrazovanja |x 0000-000X |g 7 (1987), str. 99-108 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - pregledni rad | ||
999 | |c 307565 |d 307563 |