Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja

Svako inzistiranje na monodisciplinarnosti i zanemarivanje činjenice o općoj međuzavisnosti i dijalektičnosti pojava u prirodi i društvu može uzrokovati usporavanje razvoja znanosti u cjelini kao i pojedinih njezinih dijelova. To je razlogom što se danas govori o interdisciplinarnosti i transdiscipl...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307565/Details
Matična publikacija: Istraživanja odgoja i obrazovanja
7 (1987), str. 99-108
Glavni autor: Maleš, Dubravka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02485naa a2200229uu 4500
008 131105s1987 xx hrv|d
022 |a 0000-000X 
035 |a (CROSBI)370243 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maleš, Dubravka 
245 1 0 |a Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja /  |c Maleš, Dubravka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Mono-disciplinarity, inter-disciplinarity and trans-disciplinarity in studies of education 
300 |a 99-108  |f str. 
363 |a 7  |i 1987 
520 |a Svako inzistiranje na monodisciplinarnosti i zanemarivanje činjenice o općoj međuzavisnosti i dijalektičnosti pojava u prirodi i društvu može uzrokovati usporavanje razvoja znanosti u cjelini kao i pojedinih njezinih dijelova. To je razlogom što se danas govori o interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti u istraživanjima postojećeg realiteta kao novoj etapi u razvoju znanstvene spoznaje za koju je karakteristična integracija znanja nastalih u različitim područjima u jedinstvenu cjelinu. Pedagogija se mora otvarati prema drugim znanstvenim disciplinama jer je to pretpostavka njezina daljeg razvoja. Za suradnju pedagogije s drugim disciplinama postoje dva važna epistemološko-metodološka razloga: jedan je u području predmeta, a drugi u području znanstvene metodologije. Da bi se ubrzali zakvi integrativni procesi, potrebno je unijeti neke promjene unutar teorijsko-metodološkog pristupa predmetu pedagogije, tj. odgoju, sli i predmetu drugih disciplina. Te promjene moraju se provesti kako na razini svake discipline, tako i tokom njihove integracije radi interdisciplinarnog pristupa pojedinom problemu. Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja može se ostvariti samo pod uvjetom da znanstvenici i stručnjaci koji se bave tom problematikom posjeduju pozitivne stavove o potrebi takvog pristupa te da se tokom školovanja osposobljavaju za rad u kojem se zahtijeva stvaranje sinteza i uspostavljanje suradničkih odnosa. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a monodisciplinarnost, interdisciplinarnost, transdisciplinarnost, proučavanje odgoja i obrazovanja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mono-disciplinarity, inter-disciplinarity, trans-disciplinarity, studies of education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Istraživanja odgoja i obrazovanja  |x 0000-000X  |g 7 (1987), str. 99-108 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - pregledni rad 
999 |c 307565  |d 307563