Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma

Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje, podrazumijeva puno više od jednostavnog postojanja svjesnosti o različitosti. Činjenica je da smo svi različiti. Interkulturalno učenje znači i multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompe...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307768/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
2 (2008), str. 197-208
Glavni autori: Hrvatić, Neven (-), Sablić, Marija (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03021naa a2200277uu 4500
005 20131205155122.0
008 131105s2008 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)392483 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma /  |c Neven Hrvatić ; Marija Sablić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intercultural Elements in the National Curriculum 
300 |a 197-208  |f str. 
363 |a 2  |i 2008 
520 |a Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje, podrazumijeva puno više od jednostavnog postojanja svjesnosti o različitosti. Činjenica je da smo svi različiti. Interkulturalno učenje znači i multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. U strukturiranju nacionalnog kurikuluma multukulturalno okružje jedna je od temeljnih odrednica. Definiranje važnih kurikulumskih sastavnica ovisit će i od interkulturalnih predispozicija učenika (pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema za zajednički život u demokratskom društvu). Interkulturalni kurikulum temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, a obuhvaća više komplementarnih dimenzija: kulturalnu (sposobnost interkulturalne komunikacije na lokalnom, nacionalnom i internacionalnom nivou), društvenu (suodnos u procesu poštivanja ljudskih prava, individualne i društvene odgovornosti i socijalne pravde - funkcije obitelji, poticanje suradnje, sudjelovanje u javnom životu), gospodarsku (osposobljavanje učenika za različite radne uloge i odgovornu potrošnju) i okolinsku (priprema za donošenje strateških odluka prema održivom razvoju). Kurikularni pristup pretpostavlja proces podložan stalnim promjenama u suglasju s postmodernom orijentacijom otvorenog odgoja, gdje škola prestaje biti samo mjesto stjecanja interkulturalnih spoznaja, već kontinuiranog "učenja" (su)života, suradnje, tolerancije, ravnopravnosti, u kojem neposredno sudjeluju učenici, učitelji, roditelji i okružje. Interkulturalni kurikulum stoga valja koncipirati prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda te ostvarivanju zajedničkih ciljeva kroz suradnju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
536 |a Projekt MZOS  |f 245-1221170-1041 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, nacionalni kurikulum, interkulturalni kurikulum  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a interculturalism, intercultural child rearing and education, curriculum, national curriculum, intercultural curriculum  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Sablić, Marija  |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 2 (2008), str. 197-208 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 307768  |d 307766