Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera

U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasiln...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307879/Details
Matična publikacija: Hrvatski filmski ljetopis
55 (2008), str. 57-68
Glavni autor: Puh, Rikard (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02584naa a2200241uu 4500
008 131105s2008 xx hrv|d
022 |a 1330-7665 
035 |a (CROSBI)402949 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 893  |a Puh, Rikard 
245 1 0 |a Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera /  |c Puh, Rikard. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Bitter Tears and Romantic Affairs in Post-War Germany. On the Motives and Subject-Matter in Rainer Werner Fassbinder's Works 
300 |a 57-68  |f str. 
363 |a 55  |i 2008 
520 |a U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasilno podčinjavanje ili voljno predavanje na milost i nemilost drugoga, neznanje kako se valja ponašati kada se voli, iskorištavanje drugoga i uskraćivanje ljubavi za Fassbindera su osnovni aspekti ljubavnih veza. U tom su kontekstu posebno poznati njegovi filmovi u kojima se mogućnosti sretne ljubavne priče i zadovoljavajućega životnog puta na primjerima ženskih sudbina procjenjuju s iznimnim pesimizmom i skepsom. U skupinu tih filmova, a kao možda najidealniji primjer tipičnih stavova, pogleda i načina rada Rainera Wernera Fassbindera, ubraja se i djelo "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Gorke suze Petre von Kant"), isprva izvođeno u kazalištu, a zatim pod redateljskim i scenarističkim vodstvom samog autora prebačeno i u filmsku verziju. Ovaj se rad bavi Fassbinderovim pristupom problematici nesporazuma u međuljudskim odnosima i njegovim raskrinkavanjem istih pri čemu okvir čini uvid u autorovo sveukupno stvaralaštvo i filmografiju njegovih tzv. 'ženskih filmova', dok u prvom planu stoji njegovo znamenito djelo prezentirano kroz razne medije – "Gorke suze Petre von Kant". 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301070-1062 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a film, režija, kinematografija, drama, suvremena drama, kazalište, prevladavanje prošlosti, Novi njemački film, homoseksualnost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Film, Direction, Cinema, Drama, Contemporary Drama, Theater, Coming to Terms with the Past, New German Cinema, Homosexuality  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Hrvatski filmski ljetopis  |x 1330-7665  |g 55 (2008), str. 57-68 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 307879  |d 307877