Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera
U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasiln...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307879/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Hrvatski filmski ljetopis 55 (2008), str. 57-68 |
Glavni autor: | Puh, Rikard (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02584naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2008 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-7665 | ||
035 | |a (CROSBI)402949 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 893 |a Puh, Rikard | |
245 | 1 | 0 | |a Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera / |c Puh, Rikard. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Bitter Tears and Romantic Affairs in Post-War Germany. On the Motives and Subject-Matter in Rainer Werner Fassbinder's Works | |
300 | |a 57-68 |f str. | ||
363 | |a 55 |i 2008 | ||
520 | |a U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasilno podčinjavanje ili voljno predavanje na milost i nemilost drugoga, neznanje kako se valja ponašati kada se voli, iskorištavanje drugoga i uskraćivanje ljubavi za Fassbindera su osnovni aspekti ljubavnih veza. U tom su kontekstu posebno poznati njegovi filmovi u kojima se mogućnosti sretne ljubavne priče i zadovoljavajućega životnog puta na primjerima ženskih sudbina procjenjuju s iznimnim pesimizmom i skepsom. U skupinu tih filmova, a kao možda najidealniji primjer tipičnih stavova, pogleda i načina rada Rainera Wernera Fassbindera, ubraja se i djelo "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Gorke suze Petre von Kant"), isprva izvođeno u kazalištu, a zatim pod redateljskim i scenarističkim vodstvom samog autora prebačeno i u filmsku verziju. Ovaj se rad bavi Fassbinderovim pristupom problematici nesporazuma u međuljudskim odnosima i njegovim raskrinkavanjem istih pri čemu okvir čini uvid u autorovo sveukupno stvaralaštvo i filmografiju njegovih tzv. 'ženskih filmova', dok u prvom planu stoji njegovo znamenito djelo prezentirano kroz razne medije – "Gorke suze Petre von Kant". | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301070-1062 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a film, režija, kinematografija, drama, suvremena drama, kazalište, prevladavanje prošlosti, Novi njemački film, homoseksualnost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Film, Direction, Cinema, Drama, Contemporary Drama, Theater, Coming to Terms with the Past, New German Cinema, Homosexuality |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Hrvatski filmski ljetopis |x 1330-7665 |g 55 (2008), str. 57-68 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 307879 |d 307877 |