Pejovićevo promišljanje umjetnosti

Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.) je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerov tekst "O biti umjetnosti"(1959.). U Pejović...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308048/Details
Matična publikacija: Filozofska istraživanja
3 (2008.), 111 ; str. 613-624
Glavni autor: Škorić, Gordana (-)
Vrsta građe: Poglavlje
Jezik: hrv
LEADER 02722nab a22002657i 4500
005 20170115202338.0
008 131105s2008 ci hrv|d
022 |a 0351-4706 
035 |a (CROSBI)413721 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak  |d HR-ZaFF 
100 1 |9 750  |a Škorić, Gordana 
245 1 0 |a Pejovićevo promišljanje umjetnosti /  |c Škorić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pejovićs Rethinking of Art 
300 |a 613-624  |f str. 
363 |a 3  |b 111  |i 2008. 
500 |a Rad je kao predavanje prezentiran na skupu Obilježavanje 50. obljetnice Hrvatskog filozofskog društva : Simpozij Suvremena hrvatska filozofija, održanom od 06-08.12.2007., Zagreb, Hrvatska ; objavljen u knjizi sažetaka (ISBN: 978-953-164-113-7), str. 34-34. ; te kao pozvano predavanje na Skupu u povodu 80. obljetnice rođenja "Život i djelo Danila Pejovića", održanom od 25.10.2008., Ludbreg, Hrvatska, s kojeg zbornik nije objavljen. 
520 |a Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.) je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerov tekst "O biti umjetnosti"(1959.). U Pejovićevom promišljanju umjetnosti Heidegger je, kao i hermeneutika, bio glavni orjentir u razumijevanju umjetničkog djela preko paradigme jezika i u tom je kontekstu u suvremenoj filozofiji umjetnosti, posebno ukazujući i na značaj ekspresionizma, istraživao odnos umjetnosti i prirode, tehnike, oblika, zbiljnosti, osjećajnosti, razumljivosti i slobode.Raspravljanje o mogućnosti umjetnosti Pejović uvijek postavlja u epohalni kontekst, ustvrđujući da je nakon smrti Goethea i Hegela umro i jedan svijet, koji s oscilacijama seže sve do Homerovog doba, a Marx samo radikalizira Hegelovo pitanje o tome čemu još umjetnost, da bi se ono nakon Marxa, u doba tehnike, još više zaoštrilo. Pejović zastupa tezu da bez pojma slobode ne možemo dospjeti do toga što jest umjetnost, a živeći u svijetu prepunu oblika uništavanja ljudske slobode, gube se osjećajnost i ljepota kao pripadne umjetnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0738 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
693 |a umjetnost, filozofija, estetika, ekspresionizam, Danilo Pejović, G.W.F. Hegel, Karl Marx, Martin Heidegger, Ernst Bloch, jezik, sloboda  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a art, philosophy, aesthetics, expresionism, Danilo Pejović, G.W.F. Hegel, Karl Marx, Martin Heidegger, Ernst Bloch, language, freedom  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Filozofska istraživanja  |x 0351-4706  |g 3 (2008.), 111 ; str. 613-624 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 308048  |d 308046